هشدار «راسموسن» به پکن نسبت به عواقب حمله به تایوان

دبیرکل پیشین ناتو خواهان این شد که برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین هر چه سریعتر به تایوان سلاح داده شود.

هشدار «راسموسن» به پکن نسبت به عواقب حمله به تایوان

 آندرس راسموسن، خواهان این شد که برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین هر چه سریعتر به تایوان سلاح داده شود و به پکن نسبت به عواقب حمله به این جزیره هشدار داده شود.

راسموسن خواهان این شد که برای جلوگیری از حمله احتمالی چین به تایوان، هرچه سریعتر به این جزیره سلاح داده شود و به پکن نسبت به محدودیت‌های اقتصادی هشدار داده شود که در صورت حمله به این جزیره با آنها مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: سیاست مداران اروپایی باید از فرستادن سیگنال‌های ضد و نقیض دست بردارند و به صورت شفاف‌تر رفتار کنند، چین بر صادرات به بازارهای جهانی جهت تقویت توسعه اقتصادی خود متکی است، چین بیشتر از روسیه به زنجیره صادرات جهانی مرتبط است، به همین دلیل هشدار به چین نسبت به پیامدهای اقتصادی این حمله می‌تواند یک عامل بازدارنده قدرتمند باشد. یک عامل بازدارنده کارآمد دیگر نیز وجود دارد که عبارت از این است که در حال حاضر تایوان به سلاح‌های لازم برای دفاع از خود مجهز شود.

دبیرکل سابق ناتو خواهان توجه به تشدید احتمالی مسئله تایوان و عبرت گرفتن از بحران اوکراین جهت مقابله با پکن شد.

راسموسن تصریح کرد پیروزی اوکراین در نزاع کنونی، بهترین راه برای جلوگیری از تعدی احتمالی چین به تایوان است، چراکه پیروزی روسیه می‌تواند یک اقدام خطرناک باشد که پکن از آن استفاده خواهد کرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها