تعرض بن گویر به مسجد الاقصی از علل به تعویق افتادن سفر نتانیاهو به امارات

مقامات رژیم صهیونیستی به تعویق افتادن سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به کشور امارات را به تعرض ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در قدس اشغالی مرتبط می‌دانند.

تعرض بن گویر به مسجد الاقصی از علل به تعویق افتادن سفر نتانیاهو به امارات

در حالی که بنیامین نتانیاهو از آغاز مقدمات سفرش به امارات در پاسخ به دعوت مقامات این کشور خبر داد، تعرض تحریک آمیز و جنجالی ایتامار بن گویر به مسجد الاقصی باعث به تعویق افتادن این سفر شد و همین امر محافل اسرائیلی را بر آن داشت تا درباره بیم از برپایی تظاهرات در اعتراض به سفرش پس از واکنش‌های شدید و خشمگینانه جهان عرب از جمله امارات صحبت کنند.
دانی دانون عضو کنست از حزب لیکود در مصاحبه با روزنامه عبری «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد دفتر نتانیاهو اعلام کرد علت به تعویق افتادن سفر به امارات به علت مسائل پشتیبانی است، اما او چه بسا نمی‌دانست که ماجرای تعرض بن گویر به مسجد الاقصی چگونه خواهد بود بنابراین منتظر ماند تا ببیند چه اتفاقی رخ خواهد داد. 
ایتمار آیخنر گزارشگر حوزه سیاسی روزنامه یدیعوت آحارنوت در گزارشی اعلام کرد امارات در پی تعرض بن گویر به مسجد الاقصی خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و اسرائیلی‌ها از این نگرانند که در نشست این شورا محکوم شوند و همه تلاش خود را در دستور کار قرار داده اند تا این که هیچ قطعنامه یا مصوبه‌ای علیه تل آویو تصویب نشود یا محکومیتی علیه آن صورت نگیرد.

این اقدام امارات با به تعویق افتادن برنامه سفر نتانیاهو به امارات همزمان شده است و به یک تاریخ نامعلومی موکول شد.
آوی ساخاروف سردبیر عربی روزنامه یدیعوت آحارنوت اعلام کرد نخستین پیامد تعرض بن گویر این است که نتانیاهو مجبور شد سفر برنامه ریزی شده اش را به امارات لغو کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین و سخت‌ترین مشکلات ناشی از این تعرض، تیره شدن روابط اسرائیل و همسایگانش مانند اردن، امارات و مغرب و دیگر کشورهاست و تا زمانی که تنش‌ها بر سر مسجد الاقصی ادامه داشته باشد، این روابط (عادی سازی با کشور‌های عربی) هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.
ساخاروف افزود تعرض بن گویر به مسجد الاقصی برای کشور‌های عربی از جمله امارات خط قرمز تلقی می‌شود و لغو سفر نتانیاهو به امارات نیز از پیامد‌های همین سیاست منفی مقامات اسرائیلی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها