زلنسکی: پهپاد‌های ایرانی زیرساخت‌های اوکراین را نابود کرده است

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در کنگره آمریکا ادعاهای بی اساسی را علیه ایران مطرح ساخت.

زلنسکی: پهپاد‌های ایرانی زیرساخت‌های اوکراین را نابود کرده است

ولودیمیر زلنسکی پس از کنفرانس خبری مشترک با جو بایدن ، همتای آمریکایی خود به صحن کنگره رفت و در جمع قانونگذاران آمریکایی به ایراد سخنرانی پرداخت. 

زلنسکی با بیان ادعاهای نخ نما شده کشورهای غربی علیه ایران گفت: روسیه درباره جنایت های جنگی خود در اوکراین یک شریک قدرتمند یافته است. ایران اقدام به ارسال پهپادهای تهاجمی به روسیه کرده و این پهپادها زیرساخت های ما را نابود کرده است. 

وی با تکرار درخواست های گذشته خود از مقامات آمریکایی افزود: ما برای ادامه جنگ به تسلیحات پیشرفته نیاز داریم. ما علی رغم تمامی مشکلاتی که با آنها دست و پنجه نرم می کنیم، به مقاومت خود در برابر متجاوزان ادامه می دهیم. جنگی که اکنون علیه ما به راه افتاده تنها مربوط به اوکراین و اروپا نیست، بلکه به آینده دموکراسی در جهان و دفاع از مردم مربوط می شود. 

رئیس جمهور اوکراین در ادامه تاکید کرد: توپخانه ما برای دفاع از مواضع به ویژه در باخموت کافی نیست. ما به تسلیحات بیشتر و پیشرفته تری نیاز داریم. واشنگتن می تواند با تسریع کمک های مالی و تسلیحاتی، به شتاب یافتن پیروزی ما در جنگ کمک کند. 

این مقام اوکراینی در پایان به قانونگذاران آمریکایی گفت: پولی که شما به ما می دهید صدقه نیست بلکه سرمایه گذاری بر روی امنیت جهانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها