روزنامه اصولگرا هم از برخوردهای قهری با بدحجابی انتقاد کرد، باعث می‌شود ارزش بی‌حجابی بیشتر شود

روزنامه اصولگرای رسالت از نحوه برخورد با بی‌حجابی انتقاد کرد و نوشت این روش برخورد باعث می‌شود ارزش بی‌حجابی افزایش پیدا کند.

روزنامه اصولگرا هم از برخوردهای قهری با بدحجابی انتقاد کرد، باعث می‌شود ارزش بی‌حجابی بیشتر شود

آنچه از قبل به راحتی و تنها با کمی توان تخیل قابل پیش‌بینی بود، این بود که روش‌های مقابله با بی‌حجابی بسیار فرسوده، ناکارآمد و آسیب‌زا هستند؛ کافی است اتفاقی رخ دهد و اعتراضی صورت بگیرد و موجی از کشف حجاب به راه بیفتد.

اما این موج‌ها باعث می‌شوند بی‌حجابی به عرف نزدیک‌تر شود؛ چراکه عناوینی مثل دفاع از مظلوم، آزادی‌خواهی، اصلاح‌طلبی و شجاعت به خود می‌پذیرند. 

در ادامه این مطلب آمده است: در هفته‌های اخیر اظهارنظرهای چندی درباره آغاز دوباره مقابله با بی‌حجابی شنیده شد و شیوه‌های پیشنهاد شده بعضا تنها سرعت عرف‌سازی بی‌حجابی را افزایش می‌دهد.

روش‌های قهرآمیز و کریه و بعضا ظلم‌آلود باعث می‌شود بی‌حجابی بار ارزشی پیدا کند و آنچه بار ارزشی داشته باشد، در نگاه مردم مقبولیت و مشروعیت و معروفیت خواهد داشت.

حتی اگر فرض محال کنیم روش‌های غیر عقلانی به واقع تأثیری هم در کاهش تعداد بی‌حجاب‌ها می‌گذارد؛ بار ارزشی بی‌حجابی را می‌افزاید. این پیشنهادها هرچند به ظاهر جدیدند، اما امتداد همان راهی هستند که تا به امروز طی شده و موفقیت‌آمیز نبوده است.

این پیشنهادها یعنی ما به جای آنکه از ارزش‌ها دفاع کنیم، از روش‌ها دفاع می‌کنیم و به جای حمایت از حجاب و محجبه، آن را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهیم.

منبع: رسالت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها