تحقیقات درباره تخلفات نظامیان بریتانیایی در افغانستان آغاز شد

بریتانیا در ۲۰ سال گذشته پس از آمریکا بیشترین نیرو را در افغانستان داشت و بارها به ارتکاب جنایت متهم شده‌ است.

تحقیقات درباره تخلفات نظامیان بریتانیایی در افغانستان آغاز شد

وزارت دفاع انگلیس تحقیقاتی را درباره نیروهای خود در افغانستان آغاز کرده است.

در بیانیه ای که در وب سایت دولت این کشور منتشر شده، آمده است که وزارت دفاع بریتانیا تحقیقاتی را درباره نیروهای خود در رابطه با اتهامات احتمالی تخلفات نظامیان در افغانستان آغاز کرده است.
در این بیانیه آمده است: "امروز، وزارت دفاع تحقیقات مستقل رسمی را برای تهیه گزارشی درباره اتهامات سوء رفتار ارتش بریتانیا به دلیل عملیات بازداشت عمدی آنها در افغانستان آغاز کرد."
وزارت دفاع تصریح کرد که رویدادهایی که از اواسط سال ۲۰۱۰ تا اواسط سال ۲۰۱۳ رخ داده است، بررسی خواهد شد. رئیس این وزارتخانه، بن والاس، اطمینان داد که تمام ادعا ها و اتهامات توسط مقامات به طور کامل بررسی خواهد شد.
پیش از این، نیروهای ویژه بریتانیا به قتل عام افراد غیرمسلح در حین خدمت در افغانستان متهم شد. خبرنگاران گفتند که این گروهی بود که در نوامبر ۲۰۱۰ وارد کشور افغانستان شدند و شش ماه را در آن گذراند و در این مدت، ارتش بریتانیا تقریبا ۵۴ نفر را کشته است.

بریتانیا در ۲۰ سال گذشته پس از آمریکا بیشترین نیرو را در افغانستان داشت. نیروهای بریتانیایی بارها به ارتکاب جنایت متهم شده‌اند از جمله منابع خبری گزارش دادند که در جریان عملیات نظامیان بریتانیایی در ولایت ارزگان افغانستان، ۶۴ کودک کشته شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها