با حضور وزیر کشور

عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک بررسی شد

وظایف و اقدامات دستگاه‌ها در اجرای "قانون هوای پاک" در نشست هماهنگ سازی برنامه ها و پایش آخرین اقدامات به عمل آمده، با حضور وزیر کشور بررسی شد.

عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک بررسی شد

در نشست علاوه بر احمد وحیدی وزیر کشور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نمایندگان سایر دستگاه‌ها حضور داشتند.

وزارتخانه های صمت، نفت، نیرو، سازمان ملی استاندارد، سازمان برنامه و بودجه و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، آخرین اقدامات و برنامه های خود را در اجرای تکالیف مقرر در قانون هوای پاک ارائه دادند.

در این نشست موضوع اعتبار و منابع مالی دستگاه‌ها به تفکیک برای اجرای هر چه قوی تر قانون هوای پاک، احصا و مقرر شد پیش بینی اعتبارات در منابع بودجه ای کشور برای سال آتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

تامین ۳۰درصد از افزایش سالانه ظرفیت مورد نیاز برق کشور از انرژی های تجدید پذیر، محور دیگر نشست امروز بود که مقرر شد وزارت نیرو و دستگاه‌های مربوطه برنامه عملیاتی خود را ارائه و براساس یک جدول زمان بندی نسبت به تحقق آن برنامه ریزی کنند.

در اجرای ماده ۹ و ۱۰ قانون هوای پاک، سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور هم برنامه نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را تا سال ۱۴۰۴ ارائه و بودجه و اعتبارات لازم را از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد.

تکمیل شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی رخدادهای طبیعی همچون سیل و طوفان دستور کار دیگر نشست امروز بود و دراین زمینه هم مقرر شد شبکه راداری و ارتباطی لازم تهیه شود تا در تصمیم گیری های مقتضی در شرایط حساس به خصوص آلودگی هوا به فوریت مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت صمت هم مکلف شد برنامه ارتقا تولید فناوری درحوزه خودرو و موتور سیکلت را ارائه دهد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها