نشست غیرعلنی دولت و مجلس/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه بودجه ۱۴۰۲ محور جلسه مشترک

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد جلسه غیر علنی مشترک دولت و مجلس گفت: عمده تمرکز این جلسه بر مباحث اقتصادی و اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ است.

 نشست غیرعلنی دولت و مجلس/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه بودجه ۱۴۰۲ محور جلسه مشترک

سومین جلسه مشترک مجلس شورای اسلامی و دولت به میزبانی مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل آغاز شد.

در این نشست رئیس جمهور و اعضای هیات دولت حضور دارند و قرار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل جاری کشور بپردازند.

پس از اتمام این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد جلسه علنی خواهد شد. قرار است در جلسه مشترک امروز نامه رسمی معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

پس از علنی شدن جلسه صحن مجلس، این نامه اعلام وصول خواهد شد.

جزییات جلسه غیر علنی دولت و مجلس /لایحه بودجه ۱۴۰۲ محور جلسه مشترک

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد جلسه غیر علنی مشترک دولت و مجلس گفت: عمده تمرکز این جلسه بر مباحث اقتصادی و اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ است.

احمد راستینه در مورد جلسه غیر علنی مشترک دولت و مجلس به ایرنا گفت:سومین جلسه مشترک مجلس و دولت در حال برگزاری است،دراین جلسه موضوعات مهم کشور در حوزه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزرا و نمایندگان موضوعات خود را در این زمینه مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: بررسی اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ ، برنامه هفتم توسعه و ضرورت توجه به زیر ساخت های ناکار آمدی اقتصادی کشور از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه غیر علنی بود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این جلسه نظرات نمایندگان و وزرا، مباحث ویژه تخصصی هر وزراتخانه بررسی شد، عمده تمرکز این جلسه بر مباحث اقتصادی و اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ است.

راستینه خاطر نشان کرد: علاوه بر رییس جمهور،سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، احمد وحیدی وزیر کشور، صولت مرتضوی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه حضور دارند.

محمد حسن آصفری نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با روزپلاس در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس و دولت گفت: طرح مشکلات معیشتی مردم، لزوم تصمیم گیری های دولت در این رابطه و تغییرات لازم در بدنه دولت از موضوعات مطرح در جلسه امروز دولت و مجلس بود.

آصفری گفت: سومین نشست مشترک دولت و مجلس برگزارشد در این جلسه بیشتر برحوزه معیشتی مردم و گرانی کالاها تاکید شد و اینکه اگر دولت تصمیماتی در حوزه اقتصادی میخواهد بگیرد به گونه ای باشد که تاثیری بر سبد کالایی مردم نگذارد.

وی افزود: بیست و پنج کالایی که با زندگی و معیشت مردم سروکار دارد نباید افزایش قیمت داشته باشد مخصوصا آن نوع قلم کالایی که مربوط به خوراک مردم است. در جلسه امروز تاکید شد که  تصمیم گیری های دولت بر این کالاهای ضروری نباید تاثیر بگذارد.

آصفری افزود: در این جلسه تاکید شد که بودجه سال آینده به گونه ای تدوین و بسته شود که آثار تورمی اش کمتر باشد و کالاهای اساسی مردم گران نشود و مشکلات معیشتی مردم کاهش پیدا کند. 

وی خاطرنشان  کرد: همکاری و تعامل دولت و مجلس در این نیست که نمایندگان چشم شان را  بر روی ناکارآمدی برخی وزرا ببندد لذا در این جلسه تاکید شد که خود دولت وزرا،استانداران و مدیران سازمان ها را قبل از ورود مجلس جابجا کند. خود دولت هم بر  موضوع مشورت از مجلس تاکید داشتند تا انشالله مدیران کارآمدتری در سازمان ها مسئولیت داشته باشند.

همچنین علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:  در جلسه غیر علنی مجلس و دولت آقای میرکاظمی اعلام کرد که سال آینده ۲۰ درصد به حقوق ها اضافه خواهد شد همچنین در این جلسه اعلام شد که ۸۰ درصد از درآمدهای دولت در امسال تحقق پیدا کرده است .

صادرات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است و ۸۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور توسط دولت پرداخت شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها