فرمانده قرارگاه حمزه سپاه درباره حضور آمریکا در اقلیم کردستان:

هنگامی که با آمریکایی ها رویارو شویم، کردستان عراق بهای آن را می‌پردازد

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرزها تحت کنترل نیروهای مسلح ایران قرار دارد اما متأسفانه مرز عراق شاهد تحرکات بی‌ثبات کننده است.

هنگامی که با آمریکایی ها رویارو شویم، کردستان عراق بهای آن را می‌پردازد
 

سردار اصانلو در گفت‌وگو با شبکه المیادین با بیان اینکه اوضاع در مرزها پایدار است، گفت: مقامات ایران از مقامات کردستان عراق خواستند گروه‌های تروریستی را منحل کنند اما با کمال تأسف هیچگونه همکاری در این خصوص صورت نگرفته است. آنها به خوبی می‌دانند که ما بر مواضع گروه‌های تروریستی در هر نقطه ای که متمرکز شوند، اشراف کامل داریم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه تصریح کرد: ما می‌توانستیم سرکرده یکی از این گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهیم اما سپاه پاسداران به دلیل اینکه وی همراه همسر و خانواده‌اش بود این کار را انجام نداد.

وی افزود: سپاه پاسداران حدود ۲۳ جلسه را با طرف مقابل برای حل موضوع از طریق دیپلماسی برگزار کرده و موضع خود را به طرف عراقی اطلاع داده است.

اصانلو اظهار داشت: ما پرونده‌های واضحی را درباره تروریست‌هایی که اقلیم کردستان عراق از آنها میزبانی می‌کند، تهیه کردیم و خواستار تحویل آنها به ایران شدیم. هرچقدر که مقامات کردستان عراق تروریست‌های تحت پیگرد را سریع‌تر تحویل دهند، اوضاع بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که مقامات اقلیم کردستان روابط خود را با آمریکایی‌ها پنهان نمی‌کنند و ما در این خصوص دخالت نمی‌کنیم.

اصانلو در عین حال بر مخالفت با هرگونه حضور آمریکا در مرزهای ایران تاکید کرد و افزود هنگامی که با آمریکایی‌ها رویارو خواهیم شد این کردستان عراق است که بهای آن را خواهد پرداخت. آمریکایی‌ها می‌دانند که ما درباره تجهیزات و حضور و استقرار نظامی آنها اطلاعات کامل داریم و می‌توانیم آنها را هدف قرار دهیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها