آمریکا با هژمونی سایبری، «نظم» و «آزادی» را به تمسخر گرفته است

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) بار دیگر چین را به ایجاد تهدید اطلاعاتی ضد ایالات متحده متهم کرد، او اخیراً در جلسه کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا تحت عنوان استماع سالانه « تهدیدات جهانی» مدعی شد میزان اطلاعاتی که چین از آمریکا به سرقت برده در مجموع بسیار بیشتر از اطلاعاتی است که از دیگر کشورها به دست آورده است.

آمریکا با هژمونی سایبری، «نظم» و «آزادی» را به تمسخر گرفته است

این اولین بار نیست که کریستوفر رای این ادعا را مطرح می‌کند. او اظهارات مشابهی را در یک برنامه تلویزیونی معروف در ماه می و در سخنرانی در کتابخانه ریگان در ماه فوریه بیان کرده بود.

اما مضحک این است که مدیر اف بی آی در حالی به چین اتهام می‌زند که آمریکا به تازگی یک حمله سایبری گسترده علیه دانشگاه «پلی تکنیک شمال غرب چین» که از ظرفیت پژوهشی علمی و فناوری بالایی برخوردار است،‌ انجام داده و حجم زیادی از اطلاعات با ارزش را به سرقت برده است.

چین هم گزارش بسیار مفصلی در این باره ارائه و جزئیات این حمله سایبری را فاش کرده است.

در واقع، در سال‌های اخیر، آژانس امنیت ملی ایالات متحده ده‌ها هزار حمله سایبری مخرب علیه چین انجام داده و ده‌ها هزار دستگاه ترمینال شبکه را تحت کنترل قرار داده و بیش از 140 گیگابایت داده با ارزش را به سرقت برده است.

آمریکا از یک سو از مزایای ناشی از هژمونی سایبری خود لذت می‌برد اما از سوی دیگر وانمود می‌کند که قربانی حملات سایبری دیگر کشورهاست.

مضحک‌تر این است که خود شهروندان آمریکایی هم قربانی این هژمونی سایبری هستند، زیرا FBI دائما آنها را شنود می‌کند. اف بی آی فقط در سال 2021، بیش از 3.4 میلیون استراق سمع تماس‌های تلفنی، ایمیلی و پیامکی علیه شهروندان آمریکایی انجام داده است. سازمانی به نام «اتحادیه آزادی مدنی آمریکا» در این باره هشدار داد: «کنگره باید اطمینان دهد که نسل بعدی آمریکایی‌ها آزادانه صحبت کنند و از نظارت اطلاعاتی ترس نداشته باشند.»

باید گفت این اقدامات آمریکا یعنی هژمونی سایبری یا استفاده تسلیحاتی از فضای مجازی، تمسخر بی رحمانه به اصطلاح «نظم» و «آزادی» محسوب می‌شود که ایالات متحده اغلب به آنها می‌بالد.

منبع: رادیو بین المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها