کودک‌ کشی آل سعود در یمن از مرز 8 هزار نفر گذشت

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی که با حمایت آمریکا از هشت سال پیش جنگ همه‌ جانبه‌ای را علیه مردم یمن آغاز کردند، کارنامه بسیار سیاهی در زمینه کودک‌کُشی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

کودک‌ کشی آل سعود در یمن از مرز 8 هزار نفر گذشت

سازمان حقوقی «انتصاف» که در زمینه حقوق زنان و کودکان یمنی فعال است، گزارش جدیدی از جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به رهبری آمریکا منتشر کرد.

این سازمان در این گزارش خبر داد که طی هشت سال از آغاز این تجاوز تا به امروز، هشت هزار و ۱۱۶ کودک در یمن کشته و زخمی شده‌اند.

 شبکه خبری المیادین به نقل از انتصاف گزارش داد، به مناسبت روز کودک که فردا دوشنبه است، باید گفت که عربستان سعودی سه هزار و ۸۶۰ کودک یمنی را کشته و چهار هزار و ۲۵۶ نفر از آنان را نیز زخمی کرده است.

به گفته این سازمان، حملات این ائتلاف متجاوز به معلولیت شش هزار غیر نظامی منجر شده است که پنج هزار و ۵۵۹ نفر از آنان، کودک بوده‌اند.

انتصاف همچنین خبر داد، یک میلون و ۴۰۰ هزار کودک یمنی از ساده‌ترین حقوق خود محروم هستند و بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار کوذک زیر پنج سال سال از سوء تغذیه رنج می‌برند.

به گفته این نهاد حقوق بشری، روزانه بیش از ۸۰ نوزاد به خاطر استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی، جان خود را از دست می دهند. این مسئله یکی از علل افزایش تعداد نوزادان نارس است. به نحوی که سالانه، ۳۹% از نوزادان یمن نارس به دنیا می آیند؛ یعنی یک میلیون و ۱۲۰ هزار نوزاد.

انتصاف با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی مسئول تمام جنایات علیه زنان و کودکان یمن است، از نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر خواست که به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

در همین ارتباط، دکتر «نجیب القباطی» مشاور وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) گفت که ۳۹ درصد نوزادانی که تازه متولد می‌شوند، نارس هستند که در مقایسه با قبل از شروع جنگ در سال ۲۰۱۵، به شدت افزایش یافته است.

 به گفته وی تجاوز ائتلاف سعودی و استفاده از سلاح‌های ممنوعه اصلی‌ترین دلیل تولد نوزادان نارس در یمن است. سلاح‌هایی که بارها نهادهای حقوق بشری استفاده از آن‌ها را در جنگ یمن گزارش داده و محکوم کرده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها