بازداشت یک گروه تروریستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان

کمیته امنیت ملی قزاقستان از دستگیری اعضا یک گروه تروریستی سازمان یافته که قصد بر هم زدن امنیت این کشور در روز انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این کشور را داشتند، خبر داد.

بازداشت یک گروه تروریستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان

اعضای یک گروه تروریستی که قصد برگزاری اغتشاشات در روز انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان را داشتند، دستگیر شدند.

بنابر بیانیه نهاد امنیتی قزاقستان، 17 نوامبر با کمک دادستانی این کشور یک گروه تروریستی که در حال برنامه ریزی و سازماندهی شورش های دسته جمعی در  تاریخ 20 نوامبر (29 آبان ماه) را داشتند، بازداشت شدند.

بر اساس گزارش نهادهای امنیتی قزاقستان در این عملیات ویژه 7 نفر بازداشت شدند.

اعضا این گروه قرار بود با مسلسل، تفنگ تک تیرانداز، تپانچه، تفنگ ساچمه ای، کوکتل مولوتف مسلح شوند.

این افراد قصد داشتند با برگزاری شورش های دسته جمعی، حمله به ساختارهای اداری، سازمان‌های دولتی و مجری قانون شهرهای «آستانه» پایتخت و «آلماتی» را تصرف کنند، قدرت را به دست بگیرند و حکومت موقت اعلام کنند.

در محل سکونت اعضا این گروه که شامل احزاب «آلغا»، «انتخاب دموکراتیک قزاقستان»، کاشه پارتیاسی» (احزاب به رسمیت شناخته نشده و ممنوع الفعالیت در قلمرو قزاقستان) و همچنین نمایندگان جوامع جنایی هستند، مدارکی کشف و ضبط شده است.

حمله این گروه تروریستی سازمان یافته باید در روز انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و عمدتا در شهر آلماتی انجام می شد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان با مشارکت 6 نامزد از جمله رئیس جمهور فعلی این کشور 20 نوامبر (روز یکشنبه) برگزار می‌شود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها