برخورد با آشوبگران قاطع‌تر شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار داریم دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی دقیق‌تر و قاطع‌تر نسبت به اغتشاشگران برخورد کنند و جلوی این آشوب‌ها را بگیرند.

برخورد با آشوبگران قاطع‌تر شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امشب در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه نظام اسلامی مستحکم است، گفت: دشمن هر روز از طرق مختلف می‌خواهد جلوی حرکت انقلاب را بگیرد که وظیفه ما در این روزگار انجام جهاد تبیین و امیدبخشی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: بیان حقایق و دستاوردهای انقلاب و رو کردن دست دشمنان وظیفه مهم ما در جهاد تبیین است.

وی اظهار داشت: بدخواهان امروز در آستانه جام جهانی به رسانه‌هایی که صدای آن‌ها هستند پول و امکانات می‌دهند و هر کاری می‌کنند تا بازیکنان دستاورد لازم را نداشته باشند پس باید دست دشمن را در این فتنه‌ها رو کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: برخورد لازم نسبت به اغتشاشگران انجام نمی‌شود که لازم است دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی دقیق‌تر و قاطع‌تر نسبت به این افراد برخورد کنند و جلوی این آشوب‌ها را بگیرند.

نکونام با بیان اینکه شناسایی آشوبگران با وجود امکانات موجود کار سختی نیست، توضیح داد: مردم بر گردن نظام حق دارند و نظام و دستگاه‌ها موظف‌اند امنیت را برای مردم فراهم کنند، البته کار سخت است اما هنر آن است که کار سخت و پیچیده را انجام داد.

وی افزود: دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده باید با هم متحد شوند تا مردم از آن‌ها حمایت کنند و فضا به درستی مدیریت شود تا دشمن نتواند از این فضاها سوء استفاده کند.

مسئله جمعیت موضوع مهم شورای فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مسئله جمعیت را از موضوعات مهم شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: گزینه‌های نادرست و غلط در جامعه فرهنگ شده‌اند که وظیفه شورای فرهنگ عمومی این است که فرهنگ‌های غلط را درست کند.

 وی گفت: فقدان نیروی جوان خسارت‌های زیادی برای جامعه دارد اما با وجود اینکه ۱۰ درصد از بودجه مسائل فرهنگی دستگاه‌ها به تولید کارهای فرهنگی اختصاص داده شده است متأسفانه دستگاه‌های متولی برخی از کارهای لازم را در این راستا انجام نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برای حل مشکلات به مساجد نمی‌رویم بلکه به دنبال محوری کردن مساجد هستیم، توضیح داد: مسجدمحوری در جامعه باید تقویت شود و فراهم کردن زمینه برای حضور جوانان و بانوان در مسجد یک کار اساسی و مهم است و تا زمانی که مساجد نقش‌آفرین نباشند باید منتظر مسائل مختلفی در جامعه باشیم.

جلسات برای رفع ابهامات دانشجویان در دانشگاه بیشتر شود

نکونام به برگزاری جلسات در دانشگاه‌های شهرکرد اشاره کرد و افزود: انجام جلسات دستوری که تنظیم می‌شود خوب است اما امروز برگزاری برنامه‌ها در دانشگاه‌ها نیاز است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و جلسات پرسش و پاسخ برای رفع ابهامات دانشجویان بیشتر باشد.

وی ادامه داد: باید کوشید تا وحدت و همدلی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم، عرصه برای کار دانشجو در دانشگاه فراهم شود تا تحت مدیریت درست بتوانند هم فعال باشد و هم به تحصیل بپردازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب یک امر مبنایی و ریشه‌ای است و با عقل و درایت انسانی همخوانی دارد پس نگرانی برای مطرح کردن این موارد در دانشگاه‌ها نداریم و تنها کافی است عرصه‌های گفت‌وگو را درست کنیم البته بخشی هستند که بیمارگونه رفتار می‌کنند که اجازه ندهیم این اقلیت برای دانشگاه مشکل ایجاد کنند.

اعتراضات در مورد نامگذاری ۲۰ بهمن به عنوان روز استان به حق است

نکونام در پایان در خصوص نامگذاری استان در روز ۲۰ بهمن اظهار داشت: تصمیم استان به نامگذاری روز استان در ۲۰ بهمن بود و در شورای فرهنگ عمومی نیز مصوب شد اما متوجه نشدیم که چه دستی در کار بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی ۳۱ اردیبهشت را به عنوان روز استان اعلام کرد که این روز با نام استان همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه اعتراضات به نامگذاری روز استان به حق است، افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نظرات و اعتراضات را منعکس کرد که قطعاً ۳۱ اردیبهشت نمی‌تواند روز استان باشد چون سنخیتی با استان ندارد و قبلاً این روز، روز شهرکرد بوده پس به دنبال حل این مشکل باشید.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها