برنامه محرمانه امارات و مصر برای جذب نیرو از سومالی

وبسایت خبری "میدل ایست آی" در گزارشی فاش کرد، حدود ۳۰۰۰ جوان سومالیایی به عنوان بخشی از یک برنامه محرمانه امارات و مصر برای جذب نیرو از سومالی آموزش می‌بینند.

برنامه محرمانه امارات و مصر برای جذب نیرو از سومالی

گزارشی که در میدل ایست آی منتشر شد، حاکی از آن است که یک ابتکارعمل محرمانه توسط امارات و مصر برای عضو گیری حدود ۳۰۰۰ جوان سومالیایی و آموزش آنها در موگادیشو در حال اجرا است.

طبق این گزارش، این جوانان که بین ۱۸ تا ۲۸ ساله هستند در دوره آموزشی که از ماه‌ها قبل آغاز شده، وعده‌های شغلی با درآمد خوب دریافت کردند و اینکه تعدادی از آنها برای آموزش نظامی به مصر اعزام می‌شوند.

در این گزارش آمده است که احتمالا به این ابتکارعمل که از سوی ابوظبی تامین بودجه می شود، از نظر اتیوپی که پیرامون سد النهضه با قاهره اختلاف نظر دارد و نیز از نظر ترکیه و قطر که در سال‌های اخیر در سومالی نفوذ دارند، با سوء ظن نگریسته ‌شود.

طبق این گزارش، اکثر این افراد از خانواده های فقیر هستند و قبل از جذب تحت بررسی های پزشکی و امنیتی همه جانبه قرار گرفتند و "برای حمایت از عزیزان خود در کشوری که از هر ۱۰ تن حدود هفت تن در فقر به سر می برند، در این طرح ثبت نام کرده اند".

یکی از رهبران ارشد سیاسی سومالی که خواست نامش فاش نشود، گفت که این افراد به طور مخفیانه در دفتر رئیس جمهوری با همکاری پرسنل امنیتی امارات و مصر مشغول آموزش هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها