اعزام جنگنده‌های آمریکایی به منطقه برای حفاظت از عربستان

پس از انتشار اخباری ادعایی مبنی بر آماده شدن ایران برای حمله به عربستان، آمریکا هواپیما‌های جنگی خود را به منطقه فرستاد.

اعزام جنگنده‌های آمریکایی به منطقه برای حفاظت از عربستان

واشنگتن پست گزارش داد که آمریکا پس از گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی ادعایی ایران برای حملات موشکی و پهپادی به عربستان سعودی، هواپیما‌های جنگی خود را به منطقه اعزام کرد.

وال استریت ژورنال روز سه شنبه گذشته گزارش داد که عربستان سعودی اطلاعاتی را در مورد "حمله قریب الوقوع" ایران به اهدافی در داخل خاک خود با واشنگتن به اشتراک گذاشته است.

واشنگتن پست دیروز شنبه اعلام کرد که پس از انتشار این گزارش ها، فرماندهی مرکزی آمریکا هواپیما‌های جنگی مستقر در منطقه خلیج فارس را به سمت ایران به عنوان بخشی از وضعیت هشدار کلی نیرو‌های آمریکایی و سعودی به پرواز درآورد.

به نوشته این روزنامه، هماهنگی جت‌های آمریکایی به منظور برجسته کردن اهمیت روابط آمریکا و عربستان بود.

در پی این گزارش ها، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که کشور‌های غربی به شدت احساسات را علیه ایران تحریک می‌کنند. وی گفت که تهران ایجاد و تقویت ثبات و امنیت در خاورمیانه را بر اساس تعامل سازنده با همسایگان خود در نظر خواهد گرفت.

در واکنش به تصمیم گروه اوپک پلاس به رهبری عربستان برای کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز، آمریکا گفته بود که روابط دوجانبه خود با عربستان سعودی را بازنگری خواهد کرد. ریاض تاکید کرده است که با این تصمیم خود که صرفا بر اساس پیش‌بینی‌های اقتصادی بوده، قصد آسیب رساندن به آمریکا را نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها