سخنگوی دولت:

اینترنت فیلتر نیست؛ کسب و کار‌هایی که در اینستاگرام ضرر می‌کنند، دقیقا مثل کاسبانی‌اند که در کف خیابان خسارت می‌بینند

سخنگوی دولت در جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) هیئت ثارالله زنجان حضور یافت و با جوانان به گفت‌وگو نشست.

اینترنت فیلتر نیست؛ کسب و کار‌هایی که در اینستاگرام ضرر می‌کنند، دقیقا مثل کاسبانی‌اند که در کف خیابان خسارت می‌بینند

 

جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) و جلسه پرسش و پاسخ با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امشب در هیئت ثارالله زنجان با حضور پرشور جوانان و نوجوانان زنجانی برگزار شد. حاج مهدی رسولی هم در این برنامه به مولودی‌خوانی پرداخت.

علی بهادری جهرمی در این برنامه ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: زنجانی‌ها در حوادث اخیر خوش درخشیدند و بنده از ملت انقلابی زنجان تشکر می‌کنم.

وی در ادامه به تفسیر آیه ذَلِکَ بِأَنَّ اللّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِّعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمْ وَأَنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال تغییر هستیم باید خودمان تغییر را آغاز کنیم و ما باید برای تغییرات اراده داشته باشیم.

سخنگوی دولت افزود: اگر ما حرکت کنیم قطعاً در جنگ اراده، ملت مسلمان و ملت ایران پیروز خواهند شد. اگر به اراده دیگران امیدوار باشیم خداوند قبلاً جوابش را داده بود و دستاوردی نخواهیم داشت.

وی در ادامه به ارادت عظیم ملت ایران در 43 سال گذشته به انقلاب اشاره کرد و افزود: در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم. پرتاب فضایی، ساخت ربات انسان‌نما، تولید لیزر، پیشرفت در حوزه پزشکی و دارویی و افتخارات شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیا بخشی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی در 43 سال گذشته است.

بهادری جهرمی تشریح کرد: وقتی به اراده‌ خود تکیه کردیم در تمامی حوزه‌ها پیشرفت به دست آوردیم. میزان باسوادی امروز کشور اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. در یک زمانی قبل از انقلاب فقط به اندازه 13 درصد دکتر زنان و زایمان داشتیم و بسیاری از بانوان کشورمان در آن برهه مجبور بودند به پزشک آقا مراجعه کنند‌‌. این آمار امروزه به بالای 95 درصد رسیده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه در ادوار گذشته برخی‌ها به آیه قرآن پشت کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از این سال‌ها اراده خودمان را جدی نگرفتیم و چاره راه را از اراده‌ دیگر کشورها جستجو کردیم. در آغاز دولت سیزدهم کشور را با تورم 60 درصد تحویل گرفتیم و در چند سال گذشته کشور چند سال دچار بحران تورم شده بود.

سخنگوی دولت افزود: این تورم‌ها که در چند سال گذشته رخ داد در طول 60 تا 70 سال گذشته در ایران بی‌سابقه بود. نقدینگی شهریور 1400 با سال 92 اصلا قابل مقایسه نیست‌.

وی گفت: این نقدینگی بالا در کشور همانند بهمنی بود که اگر هر طرفی می‌غلتید آنجا را نابود می‌کرد‌. الان هم وجود دارد و تدابیری کردیم که این معضل را رفع کنیم.

بهادری جهرمی تشریح کرد: رئیس‌جمهور محترم محضر رهبر معظم انقلاب گزارش دادند که در 10 سال گذشته رشد اقتصادی کشور حدود 4 دهم درصد بود یعنی در همان حد صفر‌.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اینکه با اعتماد به مردم می‌توان مشکلات را حل کرد، گفت: به لطف خدا و همت بچه‌ هیئتی‌ها می‌شود مشکلات را حل کرد با علم بر اینکه می‌دانیم برخی از مشکلات را نتوانستیم حل کنیم‌.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با اعتماد به مردم می‌توان مشکلات را حل کرد، گفت: به لطف خدا و همت بچه‌ هیئتی‌ها می‌شود مشکلات را حل کرد با علم بر اینکه می‌دانیم برخی از مشکلات را نتوانستیم حل کنیم‌.

دولت ترسی از باز بودن درب دانشگاه‌ها ندارد

بهادری جهرمی در ادامه در پاسخ به یکی از سوالات حاضرین مبنی بر قدرت رسانه‌ای دشمنان گفت: یکی از قدرت‌های نسبی دشمن نسبت به ما رسانه‌هایش است. با مخفی‌‌کاری و فریب اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی با دعوت از تمام دلسوزان نظام و انقلاب برای اجرای جهاد تبیین گفت: همه باید برای جهاد تبیین به میدان بیایند. مخصوصاً بچه هیئتی‌ها باید هر کدامشان حداقل برای پنج نفر جهاد تبیین کنند. هیئت آمدن بچه‌ هیئتی‌ها شرط نیست مهم این است هر بچه هیئتی ، پنج نفر دیگر را به هیئت بیاورد.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از حاضرین برای برنامه دولت برای مدیریت دانشگاه‌‌ها گفت: اگر دانشگاه برای دولت شوخی بود، وسط این ماجراهای اخیر بعد از سه سال تعطیلی دانشگاه‌ها، درب دانشگاه‌ها را باز نمی‌کرد‌. این هنر دولت سیزدهم است که مقتدرانه درب دانشگاه‌ها را باز کرد چون می‌داند گفتمانش، گفتمان برتر است.

وی تشریح کرد: دولت ترسی ندارد از اینکه درب دانشگاه‌ها باز باشد. خوشبختانه در حال حاضر هم بالای 95 درصد از کلاس‌های دانشگاه برقرار است. بنده هم در دانشگاه تربیت مدرس تمام کلاس‌هایم را بدون هیچ مشکل خاصی برگزار می‌کنم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه برنامه دولت برای مدیران دانشگاه چیست، گفت: مدیران دانشگاه‌ها درست انتخاب شدند ولی اگر در موردی ببینیم گزینه بهتری وجود دارد تغییر می‌دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وعده‌های دولت در حوزه گشت ارشاد مسئولان و عدم برکناری برخی از مسئولان بخاطر حضور فرزندانشان در خارج از کشور عملی نشده است، گفت: تاکنون دو معاون وزیر و دو مشاور وزیر در یک سال گذشته برکنار شدند. البته چندین مورد دیگر به دلیل صلاحدید اطلاع‌رسانی نشد و خبری نشد. صبح روز گذشته در جلسه هیئت دولت بازرس ویژه رئیس‌جمهور یک گزارش جامع ارائه کرد‌. در خصوص حضور فرزند معاون رئیس جمهور هم تذکر دادیم و به ایران برگشتند و در حال حاضر در داخل کشور هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال چرایی فیلتر اینترنت و خسارت کسب و کارها گفت: باید توجه داشته باشیم که اینترنت فیلتر نیست و فقط دو پلتفرم خارجی آن هم به‌خاطر تخلفات فیلتر هستند. این دو پلتفرم هشتگ آرشام را می‌بندند ولی در عوض خودشان به صلاحدید خودشان هشتگ‌ ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر آموزش ساخت کوکتل مولوتف را تبلیغ می‌کنند و بریده شدن گلوی مامور نیروی انتظامی را نشان می‌دهند ولی در عوض چهره سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی را ممنوع می‌کنند.

وی گفت: البته کسب و کارهایی که در اینستاگرام ضرر می‌کنند دقیقا مثل کاسبانی که در کف خیابان به خاطر آشوبگری‌‌ها خسارت می‌بینند‌.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها