سخنگوی دولت آلمان:

آلمان، وضعیت در ایران را در زمره خیزش‌‌های عمومی طبقه‌بندی نمی‌کند/ از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال می کنیم

خبرنگار رویترز به نقل از سخنگوی دولت آلمان گزارش داد که این کشور وضعیت در ایران را تحت نظر دارد اما آن را در زمره خیزش‌های عمومی طبقه‌بندی نمی‌کند.

آلمان، وضعیت در ایران را در زمره خیزش‌‌های عمومی طبقه‌بندی نمی‌کند/  از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال می کنیم

به گزارش رویترز، سخنگوی دولت آلمان همچنین در ادامه حمایت کشورهای غربی از اغتشاشات اخیر در ایران، گفت برلین آنچه وی «سرکوب خشونت‌آمیز توسط نیروهای امنیتی ایران علیه معترضان و سرکوب دولتی خبرنگاران» خواند را به شدیدترین شکل محکوم می‌کند. 

او در ادامه موضع مداخله‌جویانه دولتش بدون اشاره به زمانبندی، گفت آلمان از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال کرده و برلین در حال بررسی اقدامات بیشتر است. 

پیش‌تر خبرگزاری رویترز گزارش داد برلین در واکنش به اقدام متقابل تهران، سفیر ایران را احضار کرده است. احضار سفیر آلمان بعد از آن انجام شد که «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه این کشور اعلام کرد برلین محدودیت‌های ورود به آلمان برای ایرانی‌ها را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا تشدید می‌کند.

وزیر خارجه آلمان همچنین در رشته توییتی ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس ضد ایرانی، در ادامه حمایت مقامات غربی از اغتشاشات اخیر در ایران مدعی شد نمی‌توان روابط را به روال معمول با ایران ادامه داد و از محدودیت‌های بیشتر و تطبیق آن با آنچه وضعیت کنونی خواند، خبر داد. 

بائربوک در این خصوص اعلام کرد: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر حقوق بشر اتحادیه اروپا و بررسی فهرست بستگان افراد مسئول (نقض ادعایی حقوق بشر) هستیم. در سطح ملی، روادید را برای دارندگان گذرنامه‌های رسمی محدود خواهیم کرد و و ورود را برای اعضای سازمان‌های فهرست شده در اتحادیه اروپا دشوارتر خواهیم کرد. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 2
  • نیما
    10

    هرغلطی میخواهید بکنید تاوقتش درخدمتتان هستیم این کارشمابی پاسخ نمی ماند وباآتش بازی می کنید قبلاهم ازاین اقدامات بدترکردید وغلطی نکردید

    نظرات شما -
    • مسعود
      2

      نیما حالت خوبه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها