بایدن: اقدام روسیه در متوقف کردن توافق صدور غلات اوکراین وقیحانه است

رئیس جمهور آمریکا از اقدام مسکو در تعلیق توافق صادرات غلات اوکراین انتقاد کرد و گفت: این اقدام روسیه وقیحانه است.

بایدن: اقدام روسیه در متوقف کردن توافق صدور غلات اوکراین وقیحانه است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره اقدام روسیه در متوقف کردن توافق انجام شده توسط سازمان ملل برای صدور غلات اوکراین چیست؟ گفت: بله من از این موضوع آگاه شدم. این اقدامی کاملا وقیحانه است. این به منزله بهره برداری از وضعیت موجود است. آن‌ها هیچ دلیلی برای انجام این کار ندارند. یک فرد عاقل باید به آن‌ها بگوید کاری که انجام می‌دهند وقیحانه است. آن‌ها هیچ دلیلی برای انجام این کار ندارند. این توافق با میانجیگری سازمان ملل انجام شد و باید به آن احترام گذاشته شود.

گفتنی است دیروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پس از انفجار‌های شهر بندری «سواستوپل» روسیه توافق بر سر صادرات غلات اوکراین را تعلیق کرده است.

در بخشی از این بیانیه با اعلام آنکه روسیه مشارکت در یک توافق با میانجیگری سازمان ملل برای صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین را به دلیل حمله به کشتی‌ها در کریمه به حالت تعلیق درآورد، آمده است: نیرو‌های اوکراینی با کمک پهپاد‌ها در ساعات اولیه روز شنبه به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه در سواستوپل، بزرگترین شهر کریمه که به روسیه الحاق شده، حمله کردند.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: با در نظر داشتن اقدام تروریستی دیگر درباره خط لوله گاز نورداستریم که ناوگان دریایی انگلیس هم در آن مشارکت داشت، طرف روسی سهم خود در اجرای توافقنامه‌های صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.»

این وزارتخانه پیشتر گفته بود که حملات پهپادی صبح امروز تا حد زیادی دفع شد و تنها خسارت جزئی به یک مین‌روب روسی وارد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    تحریم دارووغذای شما وقیحانه نیست اقدام روسیه وقیحانه است!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها