ادعای وزیر خارجه انگلیس:

از پهپاد‌های ایران برای اهداف غیرنظامی در تهاجم روسیه به اوکراین استفاده می‌شود

وزیر امور خارجه انگلیس که به دهلی‌نو سفر کرده است، ضمن تکرار ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین در اظهاراتی توهین‌آمیز و خلاف اصول دیپلماتیک گفت باید از ورود این فناوری‌ها به دست کسانی که او «تروریست‌» نامید جلوگیری شود.

از پهپاد‌های ایران برای اهداف غیرنظامی در تهاجم روسیه به اوکراین استفاده می‌شود

«جیمز کلورولی» روز شنبه با ایراد سخنانی در جلسه ویژه کمیته مقابله با تروریسم سازمان ملل در دهلی‌نو که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، ادعا کرد: در حال حاضر از پهپادها برای هدف قرار دادن زیرساخت های مهم ملی و اهداف غیرنظامی در تهاجم وحشیانه روسیه به اوکراین استفاده می شود [...] به همین دلیل است که ما سه فرمانده نظامی و یک شرکت ایرانی را که در تامین پهپادها فعال هستند تحریم کرده‌ایم.

وی با بیان این اظهارات توهین آمیز «باید تلاش بیشتری را برای جلوگیری از ورود این فناوری‌ها به دست تروریست‌ها انجام دهیم» افزود: در سال ۲۰۱۹، دولت انگلیس استراتژی هواپیمای ضد بدون سرنشین را راه‌اندازی کرد و ما در حال تأمین مالی فناوری‌های جدید ضد پهپاد هستیم. کلورولی ادامه داد:‌ ما از طریق مجمع جهانی مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنیم تا همه اقدامات را برای جلوگیری از سوء استفاده تروریست ها از هواپیماهای بدون سرنشین انجام می دهیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • علی فاتح
    0

    برای تکذیب بسیارباتاخیرعمل شد

  • حمید
    4

    همه میدونن حرف مفت میزنی اگه روسیه محتاج سلاحهای ایرانی بودتاحالاجنگ روباخته بودروسیه قویترازاین حرفاست ا

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      روسیه محتاج سلاح و پهباد ایرانی نیست ولی به شدت نیاز دارد تا به هر طریقی جلوی برجام را بگیرد و همچنان بتواند از برگ ایران در مذاکرات خود استفاده کند و در تحریم اقتصادی تنها نباشد. به همین دلیل آشکارا با پهباد های ایرانی به خانه های مردم اوکراین حمله می کند تا از طریق تهییج اروپاییها جلوی برجام را بگیرد.

    • 0

      روسیه نیازی به پهپادهای ایران نداره ولی اتفاقا روسها قبل از همه به استفاده از پهپادهای ایرانی اشاره کردند. چرا؟ تا هم پای ایران را به درگیری بکشانند و هم خاطر خودشان را برای همیشه از خطر احیای برجام‌ آسوده کنند و هم باعث تشدید تحریمها علیه نفت و گاز ایران شوند. کارشناسان روس به صراحت و بدون نیاز به هیچگونه پرده‌پوشی گفته‌اند نفع ما در تشدید تحریمها علیه ایران‌ است

  • محسن
    0

    متاسفانه حضرات حواسشان نبود که وقتی مست از قدرت نمایی برای فروش پهپاد بودند ، این مسئله می تواند ما را به عنوان *مشارکت در تجاوز نظامی روسیه به اوکراین* دوباره به شورای امنیت بکشاند..و حالا تازه فهمیدند پوتین دوباره چه کلاه گشادی به سر ما گذاشته، به دنبال تکذیبیه افتادند..دقیقا شرایط عدم تدبیر امور در زمان احمدی نژاد ( که خفه خونز غریبی گرفته در این روز ها) دوباره در این حاکمیت *به زور یک دست شده* در حال تکرار است..حتی در بحث مذاکرات هم مثل آقای جلیلی ، دقیقا به نحوی مذاکره می کنند که مذاکرات به نتیجه نرسد.. با این شعار که ما وضعیت موجود مملکت را به رابطه با غرب گره نمی زنیم..ولی شرق ( روسیه) آنها ( در واقع ما را) به باتلاق خودش کشاند..این نحو از مملکت داری در خارج و داخل کشور نوبر است..اسمش را پیشرفت و اقتدار هم میگذارند که این هم نوبر است..اگر قرار بود با دیکتاتور ها و متجاوزانی مثل چین و روسیه ببندیم، خب مثل آل سعود منحوس ، با همان امریکای جنایت کار می بستید که حداقل این قدر تحریم و تورم به ملت تحمیل نمی کردید..

  • ناشناس
    0

    انگلیس خبیث دروغ میگه
    جمهوری اسلامی ایران خواهان پایان جنگ و خشونت در اوکراینه و این را بارها به شکل رسمی اعلام کرده

  • رضا
    0

    استعمار گر پیر که از شرق اسیا تا آفریقا را گرفته چپاول کرد و کشتار کرد حالا شده مدافع حقوق بشر،نکنه رفتی هند کوه الماسشونو که غارت کرده بودی پس بدی

  • ناشناس
    0

    وقتی یه نفربا چاقومیزنه یه نفررومیکشه به سازنده چاقوربطی نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها