سوبچاک ۴۰ ساله کیست؟

دختر خوانده پوتین فراری شد!

"کسنیا سوبچاک" ملقب به "دختر خوانده پوتین" که در ماه‌های اخیر با انتشار ویدئو‌هایی در یوتیوب از جنگ روسیه علیه اوکراین انتقاد کرده پیش از یورش ماموران امنیتی به عمارت مجلل اش برای بازداشت او از روسیه فرار کرد.

دختر خوانده پوتین فراری شد!
بنا بر گزارش‌ها این زن روس که زندگی‌ای پر زرق و برق داشت و پدرش استادِ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه بود صبح روز چهارشنبه درست چند ساعت پیش از حمله پلیس به عمارت مجلل اش به دلیل انتقاد ملایمی که نسبت به جنگ اوکراین مطرح کرده بود از روسیه گریخت.

به نقل از دیلی تلگراف؛ "کسنیا سوبچاک" ۴۰ ساله دختر دوست خانوادگی بسیار نزدیک پوتین است. پوتین در مراسم غسل تعمید او شرکت کرده بود و مدت‌ها شایعه شده بود که او دختر خوانده پوتین است. با این وجود، یورش به منزل "سوبچاک" نشان می‌دهد که مسکو در حال تشدید محدودیت‌ها علیه هرگونه اظهارنظری در مخالفت با جنگ اوکراین است.

به گفته چندین خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از منابع ناشناس ماموران برای بازداشت او عازم ترمینال‌های فرودگاه شدند. با این وجود، سوبچاک پیش از آن که ماموران بتوانند او را بازداشت کنند از طریق بلاروس عازم لیتوانی شد. یک مقام ناشناس به خبرگزاری "تاس" می‌گوید: "او پس از آن که دیروز به صورت آنلاین بلیت پرواز دبی و امروز بلیت ترکیه را خریداری کرد یک شبه مسکو را ترک نمود. او این کار را برای فریب دادن ماموران انجام داد".

سوبچاک

دقیقا مشخص نیست که چه نوع اظهارنظری ممکن است کرملین را عصبانی سازد. سوبچاک مراقب بود که در کانال‌های یوتیوب و تلگرام اش که بیش از سه میلیون دنبال کننده دارد آشکارا صحبت نکند، اما اعلام کرده بود که نمی‌تواند نظرات واقعی خود را در مورد حمله به اوکراین بیان کند. افرادی که از عملیات موسوم به "عملیات ویژه" پوتین علیه اوکراین انتقاد کنند به ۱۰ سال زندان در روسیه محکوم خواهند شد.

"سرگئی مارکوف" یک تحلیلگر سیاسی طرفدار کرملین استدلال کرد که یورش به منزل سوبچاک پیامی ارسال شده به نخبگان روسیه است. مارکوف در تفسیری نوشت: "پیام این است: اگر آنان می‌تواند دختر فردی حاکی پوتین را بازداشت کنند این بدان معناست که هیچ فردی از خطر بازداشت مصون نیست".

یورش به منزل سوبچاک و تلاش برای بازداشت او یک روز پس از بازداشت مدیر بازرگانی شرکت اش به اتهام اخاذی صورت گرفت. سوبچاک هنوز در مورد حمله پلیس به منزل اش اظهارنظری نکرده است، اما بازداشت روز سه شنبه "کریل سوخانوف" نماینده خود را محکوم کرد. سوبچاک گفت: "ما این کار را فشاری علیه روزنامه نگاران می‌دانیم. آنان به بازداشت روزنامه نگاران من ادامه می‌دهند. اکنون آنان کریل را گرفته اند و اتهاماتی را علیه او مطرح ساخته اند".

سوبچاک

سوبچاک در دهه ۲۰۰۰ میلادی در صحنه سیاست حزبی مسکو چهره‌ای برجسته بود و در حوزه روزنامه نگاری فعالیت می‌کرد. او در روسیه تحت زمامداری پوتین از جایگاه برجسته‌ای برخوردار بود، زیرا پدرش آناتولی استاد حقوق و اولین شهردار سن پترزبورگ پس از شوروی استاد پوتین و دیمیتری مدودف در رشته حقوق در دانشگاه دولتی لنینگراد بود.

آناتولی سوبچاک زمانی که شهردار سن پترزبورگ بود به آغاز فعالیت سیاسی پوتین کمک کرد. پوتین سپس به آناتولی کمک کرد تا زمانی که به اتهام فساد تحت تعقیب قرار بود از روسیه فرار کند. عملا اعتقاد بر این است که پوتین به خانواده سوبچاک موقعیت محافظت شده‌ای بخشیده بود که ممکن است عاملی برای افزایش جسارت آنان را برای طرح انتقاد بوده باشد.

اعتقاد بر این است که کرملین دست سوبچاک را در انتقاد از مقام‌های حکومتی باز گذاشته بود و او اغلب برای طرح پرسش‌های انتقادی از پوتین در کنفرانس‌های خبری فشرده انتخاب می‌شد.

سوبچاک

سوبچاک ۴۰ ساله فارغ التحصیل از معتبرترین مدرسه دیپلماتیک روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه سیاسی شد. فعالان اپوزیسیون روسیه این اقدام را ترفندی از سوی کرملین برای مشروعیت بخشیدن به انتخاب مجدد پوتین دانستند و از سوبچاک حمایت نکردند. آنان اشاره می‌کردند که سوبچاک با هیچ مشکلی برای کسب مجوز نامزدی انتخابات مواجه نشد در حالی که حکومت روسیه اجازه نامزدی را به "الکسی ناوالنی" رهبر اپوزیسیون نداده بود. سوبچاک در آن زمان در سن ۴۶ سالگی جوان‌ترین نامزد ریاست جمهوری روسیه در تاریخ بود.

سوبچاک حدود ۱.۷ درصد آرا را کسب کرد و از آن زمان به این سو هیچ گونه جاه طلبی سیاسی‌ای از خود نشان نداده است. سوبچاک در سال ۲۰۱۴ میلادی او الحاق کریمه به فدراسیون محکوم کرد، اما از ترس تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن گفته بود در مورد جنگ اوکراین به طور علنی اظهارنظر نمی‌کند. بسیاری از پست‌های او در رسانه‌های اجتماعی مبهم بوده‌اند. از جمله ماه گذشته که او در یکی از پست‌های خود در اینستاگرام حمله مشکوک اوکراینی‌ها به پل کریمه را محکوم کرد و نوشت: "تهاجم باعث تهاجم بیش‌تر می‌شود".

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    دکتر سید پوتین

  • ناشناس
    0

    زندانی کردن کسانیکه با حمله روسیه به اوکراین مخالفت کنندو چقدر آشنا است!

  • ناشناس
    0

    آیت الله پوتین

  • ناشناس
    0

    پوتین برادر نعلین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها