لبنان پیام رسمی آمریکا درباره ترسیم مرز دریایی با تل آویو را امضا کرد

رئیس جمهور لبنان پیام رسمی آمریکا در خصوص تعیین مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی را دریافت کرد.

لبنان پیام رسمی آمریکا درباره ترسیم مرز دریایی با تل آویو را امضا کرد

میشل عون، امروز (پنجشنبه) در دیدار با عاموس هوکشتاین، میانجیگر آمریکایی، پیام رسمی آمریکا در خصوص تعیین مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی را دریافت کرد.

به گزارش النشره، در این دیدار که در کاخ بعبدا صورت گرفت، الیاس بوصعب، نائب رئیس پارلمان و عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور و اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی حضور داشتند.

بوصعب در کنفرانس خبری پس از این دیدار گفت: میشل عون پس از دریافت پیام آن را امضا کرد و به تیم مذاکره کننده لبنانی تحویل داد.

او گفت: رئیس جمهور همچنین تیم لبنانی را به نیابت از خود مکلف کرد که در پایان پیام را به هوکشتاین در راس ناقوره، محل دفتر سازمان ملل  و همچنین نامه وزارت خارجه لبنان را به این دفتر تحویل دهد.

میانجیگر آمریکا نیز گفت: ما در روزی تاریخی پس از دستیابی به توافقی به سر می‌بریم که ثبات را در هر دو طرف مرز تامین می‌کند. توافق تعیین مرز‌های دریایی نقطه عطفی در اقتصاد لبنان خواهد بود و مردم لبنان به زودی نتایج آن را احساس خواهند کرد.

او با تاکید بر اینکه این توافق به لبنان اجازه می‌دهد تا فعالیت در بلوک شماره ۹ را آغاز کند و هیچکس درآمد این بلوک را از لبنان نگیرد، اعلام کرد: این توافق بین دو طرفی است که روابط دیپلماتیک بین آن‌ها وجود ندارد و واشنگتن تضمین خواهد کرد که هیچ یک از طرفین توافق، سهم دیگری را تصاحب نمی‌کند. واشنگتن تمام تلاش خود را برای غلبه بر هر مشکلی در مورد توافق انجام خواهد داد و ما هیچ ترسی از نقض آن نداریم.

میانجیگر آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود که  «اسرائیل و لبنان پنجشنبه جاری توافقنامه مرز دریایی را امضا خواهند کرد.»

توافق ترسیم مرز‌های دریایی، ۲۰ مهر پس از تایید نهایی از سوی دولت لبنان، از سوی کابینه رژیم صهیونیستی هم تصویب شد تا در روند اجرایی شدن قرار گیرد. براساس این توافق لبنان به اکثر مناطق مورد منازعه در توافق (خط مرزی ۲۳) دست یافته است که یک موفقیت مهم برای لبنان جهت بهره مندی از ثروت‌های طبیعی خود در دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    سیاهی بمونه برای دیکتاتور .

  • ناشناس
    0

    نفت و گازو برق مجانی رو از ما میگیرند بعد گوش بفرمان امریکا !
    پیدا کنید پرتقال فروش را

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها