واکنش تهران به تحریم‌ های جدید کانادا علیه تعدادی از رسانه‌ ها در داخل ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به تحریم های جدید کانادا علیه تعدادی از رسانه ها در داخل کشور گفت: تحریم رسانه ها و اهالی قلم ایران، نقض بخشی از حقوق اساسی ملت ایران در رساندن صدا و نظر خود به جهانیان و نیز گویای پوچ بودن شعار غرب در خصوص "دسترسی آزاد به اطلاعات" و "آزادی بیان" است.

واکنش تهران به تحریم‌ های جدید کانادا علیه تعدادی از رسانه‌ ها در داخل ایران

ناصر کنعانی در صفحه اینستاگرام خود در این ارتباط نوشت:

«جنون تحریم دولت آمریکا ویروسی شده و به سرعت به دوستانش منتقل می شود.

تحریم «خبرگزاری تسنیم»، «روزنامه کیهان»، «نورنیوز»، خبرگزاری فارس، مدیرمسئول کیهان، رئیس فعلی و سابق سازمان صداوسیما و یک خبرنگار این سازمان، جدیدترین فهرست تحریمی دولت کانادا علیه ایران و ایرانیان است.

این اولین هنرمندی دولت کانادا در تحریم اصحاب رسانه و رسانه های خبری معتبر ایران نبود، این کشور قبلا "پرس تی وی" شبکه خبری انگلیسی زبان ایرانی را نیز تحریم کرده بود!

از نظر دولت کانادا و شرکای غربی ضدایرانی آن، ملت ایران علاوه بر تحریم های اقتصادی، حق اظهار رأی و نظر نیز ندارند! مگر آنکه مثل خود آنها و به زبان فرهنگی خود آنها حرف بزنند، مثل "ایران اینترنشنال"، "منوتو" و...

تحریم رسانه ها و اهالی قلم ایران، نقض بخشی از حقوق اساسی ملت ایران در رساندن صدا و نظر خود به جهانیان و نیز گویای پوچ بودن شعار غرب در خصوص "دسترسی آزاد به اطلاعات" و "آزادی بیان" است؛ همان حقوقی که غرب مدعی و مروج آن است و بر مبنای این ادعا، حتی توهین به مقدسات دینی و سماوی را مجاز می شمارد.

البته توسل به زور و تحریم برای شنیده نشدن صدای دیگران، توسط کشوری که ادعاهای حقوق بشری اش گوش دنیا را کر کرده، چندان شگفت آور نیست.

کانادا به رفتارهای آپارتایدی عادت دارد! گورهای دسته جمعی کودکان بومی این سرزمین، سند آن است! و اینک به "آپارتاید رسانه ای" روی آورده است.

آنگاه که شعار رنگ می بازد و منطق ضعیف می شود، چاره ای جز توسل به زور و تحریم باقی نمی ماند. "تحریم؛ زبان بین المللی آمریکا و متحدانش" شده است!»

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    دستش درد نکنه

  • ناشناس
    0

    آزادی بیان گفتند نه آزادی زر زدن

  • ناشناس
    0

    چرا کانادا رومفتخورهامیشناسن مامردم ایران نمیشناسیم

  • ناشناس
    0

    خخخخخ

  • متفاوت
    0

    اگه بزاری بزارم میزارم بزاری اگه نزاری نزارم نمیزارم بزاری.کسی این زبون رو میقهمه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از فرمایشات استاد عالیقدر حوضه شیخ طوسی هست

    • ناشناس
      0

      این جمله اصلش مال حاج طوسی هست هنگام تست شاگردانش

    • متفاوت
      0

      هرچی هست مورد اختلاف حکام هم همین است.

  • 6

    ایران هم از همکاری نظامی آمریکا و اوکراین نگران است.
    ایران هم از همکاری نظامی اروپا و اوکراین نگران است.
    ایران هم از همکاری نظامی ناتو و اوکراین نگران است.
    ایران هم از همکاری نظامی اسرائیل و اوکراین نگران است.

  • ناشناس
    0

    اگر اینترنت را کامل قطع کنند .درست است

  • 6

    حوادث ثابت کرد که غربی‌ها سست‌تر از لانه عنکبوت هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یه نگاهی هم به تارهای پاره شده لانه خودتون هم بکنی بد نیست !

  • 7

    شما چه کاره هستید بروید نژادپرستی و تیر اندازی در مدارس را در کشور خودتان جمع آوری کنید

    عملکرد، رفتار، تجاوز، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی جو بایدن جنایتکار هم ثابت کرد که هیچ فرقی با ترامپ جنایتکار ندارد چون به خاطر که هر دو سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.

    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

  • وحید
    1

    خدایی تحریم کیهان حال داد، شریعت نداری رو بالاخره یکی آدم حساب کرد.

  • ناشناس
    0

    رسانه در خدمت دولت نبودنش بهتر است

    نظرات شما -
    • 1

      رسانه دولت کیلویی چند صحبت از انسانیت وشرافت ووجدان بکن که قیمت ندارد

  • ناشناس
    0

    ایا قطع اینترنت و شبکه های اجتماعی،نقض حقوق ملت ایران نیست که از سوی حکومت اسلامی صورت می گیرد؟؟؟حداقل از نظر اخلاقی شما نمی توانید به دیگران درس حقوق بشر و حفظ آزادی بیان بدهید،چون کارنامه خودتان در این خصوص سیاه سیاه است

  • 0

    شما هم چون منطق ندارید،با زبان زور و با لوله تفنگ با جوانان و مردم ایران حرف میزنید،کور به کور میگه مگه کور هستی،کارنامه خودتان سیاه است و حق درس اخلاق دادن به دیگران را ندارید

  • فرهاد
    0

    خیلی جالبه تو اینستاگرام آمریکا بیای نظر بدی که آمریکا آزادی بیان ندارد بعد همون اینستاگرام و برای ملت خودت فیلتر کنی واقعا نفرین ابدی برشما

  • ناشناس
    0

    آزادی بیان مشکلی نداره ولی آزادی هذیان که حکومت مبتلا شده بهش مشکل داره چون نشان از بیماری هست

  • 1

    درپاسخ به رئیس شورای اروپا جنایتکار جنایتکار سگ دست نشانده آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها