درخواست ایران از دبیرکل سازمان ملل: از ادعاهای بی‌اساس علیه تهران جلوگیری کنید

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای پیشنهاد اوکراین مبنی بر مرتبط ساختن مسئله پهپادهای ساقط‌شده با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای ایران را فاقد هرگونه پایه حقوقی در چارچوب قطعنامه مذکور خواند.

درخواست ایران از دبیرکل سازمان ملل: از ادعاهای بی‌اساس علیه تهران جلوگیری کنید

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای، پیشنهاد اوکراین مبنی بر دیدار کارشناسان سازمان ملل از این کشور برای بازرسی از قطعات پهپادهای سقوط کرده و مرتبط ساختن آن با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای ایران را فاقد هرگونه پایه حقوقی در چارچوب قطعنامه مذکور خواند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران متعاقب ادعاهای صورت گرفته در مورد نقش پهپادهای ایرانی  در جنگ اوکراین و مرتبط ساختن آن با قطعنامه ۲۲۳۱،طی نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل ،استدلالات خود در مورد بی اساس بودن چنین ادعاهائی را مطرح کرد. 

امیرسعید ایروانی در این نامه از اینکه اوکراین موضع بی طرفی ایران در جنگ جاری در این کشور  را نادیده گرفته و به ادعاها و موضع گیری‌های اشتباه براساس اطلاعات ثابت نشده ادامه می دهد،ابراز تاسف کرده است.

وی افزود:اوکراین به دنبال اهداف  سیاسی در مرتبط ساختن ادعاهای بی اساس علیه ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه به دلایل غیر مرتبط بودن موضوع استفاده از سلاحهای متعارف در جنگ اوکراین با ضمیمه Bقطعنامه ۲۲۳۱ شپرای امنیت پرداخته است.

ایروانی تاکید کرد: محدودیتهای ذکر شده در پاراگراف 6 ضمیمه Bقطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در اکتبر ۲۰۲۰ پایان یافته است و از آن زمان هیچکدام از اقدامات ایران در جهت تامین ،فروش یا انتقال سلاح یا مواد مرتبط به آن به دیگر کشورها تحت قطعنامه ۲۲۳۱ نبوده است.

سفیر و نماینده کشورمان همچنین ادعای اوکراین در مورد پاراگراف 4 ضمیمه Bقطعنامه ۲۲۳۱ را  نیز یک  تفسیر نادرست و خودسرانه  از قطعنامه و روح این پاراگراف دانست. وی تاکید کرد: پاراگراف 4 ضمیمه Bقطعنامه ۲۲۳۱ به صورت روشن به محدودیتهای اقلام،مواد تجهیزات،کالا و تکنولوژی در ارتباط با  توسعه سیستم موشکهای دارای سلاح هسته ای اشاره می کند.در این رابطه نیز ایران هرگز نه تامین کرده و نه قصد دارد اقلام ،مواد ،تجهیزات ،کالاها و تکنولوژی که به توسعه سلاحهای هسته ای کمک می کنند را تامین کند.بویژه در خصوص  دولتهای دارنده سلاح هسته ای که اساسا به این اقلام مواد تجهیزات ،کالاها و فناوری اصلا احتیاجی ندارند.

ایروانی گفت: پیشنهاد اوکراین به کارشناسان سازمان ملل برای دیدار  از این کشور برای بازدید از پهپادهای سقوط کرده به منظور تسهیل اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ فاقد هرگونه پایه حقوقی درچارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ است.

وی تاکید کرد: ایران از دبیرکل سازمان ملل می خواهد که از هرگونه سوءاستفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ در ارتباط با جنگ اوکراین جلوگیری شود.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان درخواست کرده تا این نامه به عنوان سند شورای امنیت سازمان ملل ثبت و منتشر شود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • خوش باور
    0

    تبریک خدمت امت ایران! اوکراین هم به جمع دشمنان ماپیوست!! ولی الحمدالله سومالی؛بورکینافاسو؛جزایرسیشل؛مالدیو،گینه بیسائو؛سوریه ؛حوثی های یمن؛حشدالشعبی عراق ؛حزب الله لبنان وتعدازیادی ازاین دست کشورهای مترقی !!! وسازمانهای انقلابی بامادوست هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      سلام یکی مرد جنگی به از صد هزار

    • 7

      خودت را معر فی کن

    • ناشناس
      1

      و زکزاکی

    • سرباز رهبری
      16

      بقول مقام معظم رهبری تا دیروز میگفتید فوتوشاپه حالا اعتراف میکنید که دانشمندان ما به علم و تکنولوژی روز دنیا آشناومسلط هستند .
      بله ایران اسلامی مثل ایران زمان شاه مفلوک نیست
      نصر من الله وفتح قریب

  • عادل
    1

    همه دنیا دروغ میگه غیر از شما پس اون پهباد ساقط شده چیه خیلی رو دارید شما بدون اجازه پوتین اب نمیخورید

    نظرات شما -
    • 0

      ارباب پوتین

  • ناشناس
    0

    بقول دکتر ظریف که میگفت شرایط ۶ ماه بعد دنیا معلوم نیست. بخاطر جناح بازی مانع امضا برجام شدند.بعد یک سال نه تنها تحریمها لغو نشد بلکه داره اضافه هم میشه
    به این میکن ارجعیت منافع حزبی بر منافع ملی
    کثیف تر از چین و روسیه وجود نداره و بارها زهرشون رو نشون دادن اما باز ایران داره بهشون تکیه میکنه

  • ناشناس
    0

    دروغ گوهای کم حافظه همین چندمدت پیش بود پز پهباداتون رو می دادین و می گفتین ابر قدرت ها از ما تسلیحات می خرن الان کذب شد

  • محمد
    0

    هر که خربزه بخورد باید پای لرز آن بایستد.

  • قدیم
    6

    سلام مسئولان کشور بدانند هدف اصلی متهم کردن ایران در این قضیه در حقیقت التیماتوم به سایر کشور هاست که سرنوشت ایران را ببینند وبا روسیه همکاری تسایحاتی نکنند والبته در این قضیه قصد اسرائیل وآمریکا مشخص است

  • ایرانی
    11

    باعث افتخار است که اینقدر از پهباد ایرانی
    می ترسند.

    نظرات شما -
    • عه
      1

      باعث افتخار است که سمت ظلم و قتل و کشتار و کثافتی عالم قرار گرفتیم مثال حمایت از بشار اسد برای قتل‌و‌عام ملت سوریه یا حمایت از ارباب پوتین کمونیست تون برای جنگ با مردم اوکراین و هزاران مثال دیگر اینم شد افتخار شما

    • محمد
      1

      باعث افتخار است که 80 درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند

    • 0

      باعث افتخار است که خداوند در قرآن گفته با کفار معامله و داد و ستد و ازدواج و .... حرام است و دو کشور کمونیست دنیا که کفار حساب میشن و به خدا اعتقاد ندارن شدن اربابان ایران. باعث افتخار است آزار کودکان و دانش آموزان و نخبگان و .... باعث افتخار است ارسال سلاح و دلار برای کشتار مردم سوریه و عراق و ...‌ باعث افتخار است بی ارزش ترین پول ملی باعث افتخار است که از هر سه ایرانی یک نفر به فکر مهاجرت است باعث افتخار است ساخت مدرسه و بیمارستان و منازل مبله در سوریه و کپر نشینی و گور خوابی و پشت بام خوابی و کارتن خوابی مردم ایران التماس تفکر

  • مفردی
    0

    خودتون اعلام کردین ،روس ها اومدن ایران با ما قرارداد پهپاد ببندن ،حالا میزنین زیرش ؟ فکر کردین دنیا مثل خودتون احمقن ؟

  • ناشناس
    0

    تو نماینده ایران نیستی،نمایندگان واقعی ملت یا زندان هستند و یا گوشه گیر و منزوی،تو نماینده حکومت و شورای نگهبان هستی،هر زمانی که دولت و مجلس بر اساس یک انتخابات آزاد و بدون نظارت استصوابی و بدون مهندسی نتایج تشکیل شد،آن وقت می توانید از اسم ایران و ملت ایران استفاده کنید.چون الان همه شما از صدر تا دیل غاصب هستید و بر خلاف میل ملت بر آنها حکومت استبدادی ،اعمال می کنید.

  • ناشناس
    0

    ارباب پوتین به سلامت باشد

  • ناشناس
    0

    شما که می گید ما پهپاد ندادیم پس از چی وحشت کردید؟

  • عبداله
    0

    این همه ادعای اثبات نشده در مورد مردم،شخصیتهای سیاسی،سلبریتی ها و فوتبالیستها می کنید اما از اینکه در مورد شما ادعایی باشد برآشفته میشوید؟ بذارید هر چی دوست دارند ادعا کنند.

  • وحید
    0

    باقری دقیقا راه جلیلی رو داره میره ، اونم در آخر کار یه مشت قطعنامه گذاشت تو کاسه ایران و لنگان لنگان و با نیش باز برگشت ، حالا نوبت برادر باقری هست تا یه 7 ، 8 تا قطعنامه ی کلفت بکنه تو پاچه مملکت

  • منتقد
    0

    همه ادعا و اعتراض و حرفهاشون بی اساسه غیر از شما و عوامل مفت خور و بی سواد نظام.

  • خبر فوری نظرات را منتشر کن لطفا
    0

    ما مردم ایران اخراج تمام دیپلماتهای سفارت خانه های ایران از تمام کشورها و تعطیل نمودن سفارت خانه ها و بازگشت تمام سفرا کشورهای دنیا از ایران به کشورهای خود اخراج خانواده و فرزندان مسئولین و مصادره اموال و حسابهای آنها و مصادره تمام کشتی ها و هواپیماها و .... که از ایران به هر مقصد و هر نوع باری که دارد برای فشار به حکومت جهت اتمام آزار کودکان و دانش آموزان و دانشجویان و نخبگان و ..‌‌ و برگزاری رفراندوم با حضور نمایندگان مجامع بین المللی را از سازمان ملل و سازمان حقوق بشر خواستاریم

  • خون جیگر
    0

    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها