ولایتی: سفارت های ایران و عربستان باید فعال شوند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه "ما با عربستان همسایه هستیم و باید با هم همزیستی داشته باشیم"، بر لزوم فعال شدن سفارتخانه‌های دو کشور تاکید کرد.

ولایتی: سفارت های ایران و عربستان باید فعال شوند

علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین گفت: ارتباط میان تشکل‌های جبهه مقاومت بسیار خوب است و این در حالی است که کشورهای غربی متحد نیستند.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران در قلب جبهه مقاومت است و در کنار یمن و لبنان و سوریه و فلسطین و عراق ایستاده است.

ولایتی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تاکید کرد: اتفاقات اخیر ایران أسف‌بار است اما این امر چه ارتباطی با این مساله دارد که مجموعه‌هایی مسلح از طرف بارزانی از خارج بیایند و مردم کُرد ما را بکشند؟

مشاور مقام معظم رهبری گفت: در حوادث اخیر ایران، کشورهای بیگانه به دنبال بهانه می‌گردند و این امر طبیعی نیست.

ولایتی تاکید کرد: واشنگتن و تل‌آویو آنقدر قوی نیستند که بتوانند طرح‌های خود را در ایران پیاده کنند و ملت ایران اجازه تحقق چنین مساله‌ای را نخواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر نیروهای داعشی از عراق به افغانستان انتقال داده شدند تا ابزار دست آمریکایی‌ها باشند. آمریکایی‌ها می‌خواهند در مکانی باشند که بتوانند ثروت دیگر کشورها را غارت کنند.

ولایتی در ادامه گفت: اروپایی‌ها پیش‌تر سیاست مستقلی داشتند اما امروز دنباله‌رو واشنگتن شده‌اند. غربی‌ها بر این باورند که جهان تک‌قطبی و آمریکا ابرقدرت است.

وی درخصوص روابط ایران و عربستان نیز تاکید کرد: ما همسایه عربستان هستیم و باید با هم همزیستی کنیم؛ بنابراین سفارتخانه‌های دو کشور باید فعال باشند تا مشکل از طریق بهتری حل شوند.

ولایتی اضافه کرد: ما همچنین از کشور دوست و برادر، عراق، حمایت می‌کنیم و امیدواریم نقش تاریخی این کشور بازگردانده شود.

مشاور رهبری درخصوص لبنان نیز تاکید کرد: ما از لبنان حمایت می‌کنیم و خط مرزی دریایی این کشور باید مشخص شود؛ همچنین رژیم صهیونیستی باید از منطقه مرزهای دریایی لبنان خارج شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    واقعا باید متأسف باشیم که با کشورهای همسایه هم روابط خوبی نداریم از اینور هر سال چقدر حاجی پول ایران ومیریزند تو عربستان از اونور با هم دشمنی میکنیم

  • ناشناس
    0

    قطعا باز تندروها آن را آتش خواهند زد

  • ناشناس
    0

    سفارت را فعال کنید ولی زاکانی و نوچه هاش رو یه جایی ببندید دوباره از دیوار بالا نرن زاکانی باید از درخت بره بالا تا انرژیش تخلیه بشه ولی پول بهش ندید

  • ناشناس
    0

    در عالم نشئه گی هذیان میگه

  • Mm
    0

    آقای ولایتی شاد باشید! باسیاستهای رفقایتان, ایده آل شما که همانا محدود کردن ایرانیان به مصرف لنگ و نان خشک بود داردتحقق پیدا می کند!!

    نظرات شما -
    • فرشید
      0

      یه سر سوزن از دارایی این ولایتی رو برید ببینید،توی شهرک غرب بیمارستان آتیه مال ایشونه،مستخدمینش با کت و شلوار مارک بیمارستانو جارو میکنن،بیست سال پیش اونجا رفتم و باید ببینی چی درست کرده واسه خودش از جیب مردم بدبخت
      ببخشید بیل زده یه بیمارستان حداقل سه هزار میلیارد تومنی داره

  • ناشناس
    0

    قبلش باید علم الهدی و دارو دسته اش را جمع و جور کنید بعد سفارت را بازکنید

  • ناشناس
    0

    بالنگ ونون خشک یا دیوار نوردی ؟

  • وحید
    0

    جناب ولایتی ، ما مردم ایران لنگ های اهدایی سازمان ملل که شبیه برادرانمان در یمن هست رو کی ببندیم؟ . راستی در هنگام بستن لنگ هامان چشمانمان به شرق باشد یا با نگاه به آسمان از خدا اجلمان را بخواهیم؟

  • بیژن
    1

    آقای ولایتی دوردبر شرفت ولی بعضی اشعال مثل سگ به عربستان پارس میکنند

  • فرشید
    0

    در حوادث اخیر کشورهای دیگر دنبال بهانه میگردند و طبیعی نیست؟
    چیش طبیعی نیست؟
    دختر مردمو زجرکش کردید،کسی نباشه افسارتونو بکشه تا اخر خط ملتو یک به یک میکشید،پس سازمان ملل و کشورای ابر قدرت چکاره ان وقتی مردم صداشون دراومده باید حمایت کنن و کاملا انسانی و بجاست بهانه جویی هاشون،چون مردمو سرکوب کردید چهل سال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها