پنتاگون: نمی‌توانیم تایید کنیم روسیه با پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله می‌کند

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا گفت که پنتاگون نمی‌تواند تایید کند پهپادهایی که روسیه برای هدف قرار دادن اوکراین استفاده می‌کند،‌ ساخت ایران است.

پنتاگون: نمی‌توانیم تایید کنیم روسیه با پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله می‌کند

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که  پنتاگون نمی‌تواند تایید کند پهپادهایی که روسیه برای هدف قرار دادن اوکراین استفاده می‌کند،‌ ساخت ایران است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های ارشد آمریکایی طی روزهای اخیر بارها به اتهام زنی علیه ایران پرداخته و مدعی شده‌اند که ایران به تامین پهپادهای تهاجمی برای روسیه پرداخته است، اتهامی که مقام‌های ایران بارها آن را تکذیب کرده‌اند.

از سوی دیگر «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره هرگونه همکاری با ایران در خصوص پهپادها و موشک‌های بالستیک هشدار داد.

وی گفت: «هیچ تردیدی در خصوص تحریم ایران درباره گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایران در حال تامین پهپاد برای روسیه بوده، نمی‌کنیم».

پاتل در ادامه سخنانش گفت:‌ «همه طرف‌ها را از هرگونه تعامل با ایران در زمینه پهپادها و موشک‌های بالستیک برحذر می‌داریم».

استفاده روسیه از پهپادها به خصوص پس از حمله گسترده چند روز پیش به اهدافی در سرتاسر اوکراین، کی‌یف را به تکاپو انداخته تا از کشورهای غربی بخواهد که ارتش اوکراین را به سامانه‌های دفاع هوایی مجهز کند.

روسیه از بامداد دوشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • 🐜
    0

    پوتین بی وجدان آدم کش

  • سید احسان میرکمالی
    0

    خبر فوری ، دریک خبر شما اوکراین خواستار تحریم بیشتر علیه ایران است در همین خبر پنتاگون ارسال سلاح به روسیه تردید دارد این دوربر ضد و نقیض است

  • ناشناس
    0

    باعث تاسف است که برخی از ایرانیان القائات دشمنان ایران تکررا میکنندف اینکه روسیه با آن صنعت صد ساله هوایی اش نیازمند پهپادهای بشود مثل آب خوردن یمنی ها کپی اش زده اند!
    بعد مگر نیورهای اوکراینی ها شهروندان روسی زبان شرق اوکراین و مراکز نظامی و غیرنظامی روسیه و شرق اوکراینن مثلا با موشک و توپخانه و غیره میزندد میگویند اوکراین با سلاح امریکایی و المانی زده؟!
    به هر حال اشتباه است ایران در این جنگ مداخله کند و روسیه ه نیازی به خرید نداردف این پهپادها کلی لاشه اش در سراسر ققاز و خاورمیانه و نقشه هایش تو فایلهای جاسوسان صنعتی است و روسها میتوانند راحت گگپی بزنند و یا به خود مافیای غربی سفارش ساخت بدهند.
    ای بی خبران نمیدانید تا حتی چند هفته ورود امریکا عیله المان نازی در سال 1941 شرکتهای امریکایی موتور هواپمیا با المانیها میفروختند1

  • 0

    اینکه حکومتهای باکو و آنکار بخواهند بر اثر القائات تندروهای قومگرایی بحران بیافرینند و خاک یک عضو سازمان ملل یعنی ارمنستان اشغال کنند (نقض حقوق بین الملل که باکو انکار و ایروان متعهد به آنند چون عضو سازمان ملل هستند)، اما داعای اینکه این اشغال گری احتمالی برای ارتابط با آسای مرکزی و چین و خط انتقال انرزی فسیلی است، یک دروغ مضحک است، چرا هم اکنون از راه گرجستان برقرار است و حتی اقتصادی تر نیز هست، اگر به مسیر ساخته و مهیای شمال شرق ترکیه و گرجستان و ان دالان بین تفلیس تا گنجه هر شخصی که کمی از جغرافیا سر دربیاورد، میفهمد راه سهل الوصولتر از نوار کوهستانی سیونیک ارمنستان است. که هزینه ها و مخاطرات همیشگی دارد، یعنی مغر فلان کارشناسان کذایی این قدر فندقی است که درک نمیکنند اشغال این بخش ارمنستان یعنی یک جنگ و ناامنی ابدی! مگر اینکه کل ارمنستان اشغال و به سبک استالین و... این باقی ارمنی ها را به صحاری تبعید و مثل نژادپرستان... به کوره بسپارند! چون تا ارمنی در این منطقه است اجازه عبور یک راحت کامیون آنها نمیدهند چه برسد به خط لوله انرژی و قطار...! هر کی دبنیال این نقشه احمقانه است یا واقعا احمق است یا میخواهد میان مردم منطقه یک بحران دهها ساله و موجب عقب ماندگی اقتصادی و اجتماعی و ارتباطی و دوستی همسایگان فراهم کند. هر چند باید مراقب بود و اجازه حماقت به حاکمان مستبد منطقه نداد از این حماقتها کنند چون تاریخ ثابت کرده بسیاری حاکمان مستبد از عقلانیت سالمی برخودار نیستند و در حقیقت ناقص العقلهایی هستند اتفاقی یا موروثی به حکومت رسیده اند.

  • ناشناس
    0

    جمله آخر را اصلاح فرمایید.
    روسیه طی یک تجاوز نظامی، شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد. سپس طی یک همه پرسی سوری این تجاوز را به زعم خود رسمیت داد..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها