سازمان ملل نسبت به افزایش جمعیت زیرخط فقر در جهان هشدار داد

برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که تعداد افراد زیر خط فقر با وجود جنگ روسیه و اوکراین، در حال افزایش است.

سازمان ملل نسبت به افزایش جمعیت زیرخط فقر در جهان هشدار داد

طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) حدود ۷۱ میلیون نفر در جهان به دلیل جنگ روسیه و اوکراین با مشکلات معیشتی و فقر روبرو هستند.

سازمان ملل در گزارش خود به این مسئله اشاره می‌کند که ممکن است تاثیر ناشی از جنگ روسیه و اوکراین در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و تعداد افراد فقیر را بیشتر هم کند.

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود که جنگ روسیه و اوکراین ۵۱ میلیون نفر را در جهان زیر خط فقر برده ولی ظاهراً این آمار همچنان در حال افزایش است.

جنگ موجب شده است که درآمد روزانه حدود ۲۰ میلیون نفر در کشورهای با درآمد متوسط ​​پایین به زیر ۳.۲۰ دلار برسد.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان موجب سقوط ۱۶۳ میلیون نفر به زیر خط فقر شده است. بانک جهانی تخمین می زند که امسال این رقم بین ۷۵ تا ۹۵ میلیون افزایش خواهد یافت.

بانک جهانی اعلام کرد که در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ نسبت فقرا را به ۳ درصد کاهش دهد، ولی از این برنامه به عنوان یک هدف دشوار یاد کرده که دستیابی به آن با وجود شرایط کنونی جهان سخت است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • شیرزاد
    1

    متاسفانه کشور ما هم مقام اول را دارد در زیر خط فقر رفتن هموطنان

  • چ
    0

    سازمان چپاپل گری ملل حقول ملتها میرباید وضد ملتها سیاست گزاری میکند وبه نفع ظالمان وستمگران برنامه ریزی میکند مگر ملتها با یکدیگر فرق دارند که کشوری ازقانون ظالمانه وتو استفاده کند این با صطلاح سازمان سازمان نحله یهوداست.

  • مس
    0

    سازمان کذاب نحل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها