رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها تشریح کرد:

جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها تاکید کرد: در طرح مجلس اقشار مختلف می‌توانند در چهارچوب قانون تجمعات خود را برگزار کرده و مطالبات و اعتراضات را نسبت به موضوعات و مسائل مطرح کنند. بدین ترتیب مرز بین اعتراضات قانونی با اغتشاش افراد ضدانقلاب مشخص خواهد شد.

جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات

محمدصالح جوکار با اشاره به گام کمیسیون امورداخلی کشور و شور‌ها برای فراهم کردن بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی، بیان کرد: اصل ۲۷ قانون اساسی به برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات باز می‌گردد. بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌هایی که مخل امنیت نبوده و در آن سلاح حمل نمی‌شود، آزاد است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما ما تاکنون در این حوزه قانون مشخصی نداشته ایم. تاکنون صرفا دستورالعمل‌ها و یا ابلاغیه‌هایی برای تعیین ساز وکار برگزاری تجمعات تهیه شده است. اکنون طرحی در این زمینه بر روی میز کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها است. در این طرح ساز وکار و عناوین برگزاری راهپیمایی‌ها و اجتماعات مشخص شده است. در این طرح مشخص شده که افراد و گروه‌های مختلف چگونه می‌توانند درخواست برگزاری تجمع کرده تامطالبات و اعتراضات خود را نسبت به یک موضوع مطرح کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساز وکار برگزاری تجمعات اعتراضی کاملا در طرح مجلس مشخص شده است. اجتماعات و راهپیمایی‌ها باید بدون سلاح باشد. از سوی دیگر نباید آرامش مردم را به هم بزنند. افراد از فرمانداری‌ها و یا بخشداری‌ها برای برگزاری تجمعات درخواست خواهند کرد؛ شعار‌هایی که قرار است در راهپیمایی مطرح شود کاملا شفاف می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی از این طرح این است که اعتراضات قانونی مردم از اغتشاشات جدا شود. اگر کسی اعتراضی دارد باید بتواند در چهارچوب قانون اعتراض خود را مطرح کند. اکنون گروه‌های مختلف در مقابل مجلس تجمع کرده و اعتراض‌های خود را مطرح می‌کنند. نمایندگان نیز در جمع آن‌ها حضور یافته و مطالبه آن‌ها را می‌شنوند. امیدواریم با تصویب این طرح بتوانیم افرادی که مطالبه به حقی دارند و می‌خواهند آن را مطرح کنند از افرادی که ضدانقلاب بوده و به دنبال اغتشاش هستند تفکیک کنیم. طرح مجلس ساز وکار برگزاری تجمعات برای اصناف مختلف و آحاد مردم را در بر می‌گیرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    1

    مگر اتفاقی افتاده که دنبال تصویب قانون برای اصل 27قانون اساسی هستید دراین تجمعات که طبق گزارش پلیس،پزشکی قانونی و بیمارستان هیچ اتهامی متوجه گشت ارشاد نیست و همه این اعتراضات برای اغتشاش بوده پس بیخود وقت مجلس راه ندهیدتاالان هرروزه ای داشتید درست است مگر این گزارشها...

  • ناشناس
    0

    اين طرح هم مثل بقيه طرحهايشان به درد خودشان مي خورد!

  • شهرام. ر
    2

    خیلیییییییی دیره.
    آخوند باید گم بشه .

  • ناشناس
    0

    مجلس بی کفایت این روزها بیایید تصمیم بگیرید اجناس ارزون کنید تا مردم ساکت شوند

  • هالو
    0

    صد من قانون به یه مثقال اجرا نمی ارزه

  • ناشناس
    0

    واسه ۱۰۰ نفر که ارزش نداره خودتونو اذیت کنید خوبان عالم😏

  • ناشناس
    0

    نمایندگان انتصابی ها
    هنگامیکه نمایید مجلس اعتراض می‌کند ، پلیس از آن شکایت میکند ، و افرادی که اظهار نظر کردند و موضع گیری لفظی کردند بازداشت شدند.
    در سال مملکت ما نظامیان رأس امور است نه مجلس

  • رسول
    0

    یهو بگو مردم فقط میتونن به نفع حکومت تقاضای مجوز راهپیمایی بدن و شعارشون فقط مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل باشه خلاص دیگه حاجی...باشه حالا طرحتو دادی برو روی صندلیت بشین و چرت بعد از نهارتو بزن...

  • ناشناس
    0

    در تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز مردمی که سر دادن شعار علیه مسؤولین و بانیان وضع موجود جایی نداشته باشد اسمش تظاهرات نیست بلکه نمایش و سیرک بازی است!

  • متفاوت
    0

    ببینید.شرایط حرف اول واخر رامیزند.وقتی در مورد هرمسئله ای شرایط تغییر بکند یعنی دیگر شرابط قبلی را شما نمیتوانید برگردانید مگر باشرایط جدیدخودتان را وفق بدهید.زمان قبل از انقلاب57وقتی مردم به این مرحله رسیدند که گفتند توپ تانک فشفشه شاه باید گم بشه یعنی دیگر شرایط عوض شده است و دیگر هرچه شاه تلاش بکند که شرایط را به مانند قبل برگرداند عبث و بیهوده است چون میبایست خودش راباشرایط جدید وفق میدادوخلاف ان یعنی یک پله به سقوط نزدیکتر.همین هم در مورد اسرائیل با فلسطین صدق میکند و اوهرچه مقاومت کند دیگر به شرایط اهداف قبلی نمیتواند برسد وبه سقوط نزدیکتر میشود.اکنون نیز دولت وحاکمیت نیز دراین تغییر شرایط قرارگرفته است ولذا اگر بخواهد خود را به دستور اسلام واقعی باشرایط فعلی وفق ندهد و نشنیده بگیرد با شاه یا اسرائیل هیچ تفاوتی نمیکند،چون مجبور است چهره واقعی خود را بیشتر نمایان کند که این برای نسل جدید اصلا وبه هیچ عنوان پذیرفتنی که نیست هیچ بلکه هجوم اور نیز خواهد بود.مثل کسی که قبل از شرایط وام گرفتن هزارجور نقشه و تحلیل در ذهن میپروراند اما وقتی وام رادریافت کرد همه نقشه هابش را منتفی و جور دیگری فکر میکند.چرا؟چون شرایطش عوض شده و دیگر نمیتواند مانند قبل فکر کند چون قبلا در شرایط دیگری بود.برای همین است که سواره هیچوقت از پیاده خبر ندارد چون شرایطش تغییر کرده است.در دنیای فلسفه دین هم معجزات از همین قائده پیروی میکنند و دیگر عصایی اژدها نخواهد شد چون شرایطش تغییر یافته بلکه معجزه ای باشرایط جدیدتر دور از انتظار نخواهد بود.هرکاری به شرایط خودش بستگی دارد.درشرایط دعوا دیگر نمیتوان تصمیماتی را که درزمان صلح میتوان گرفت.گرفت.بلکه باید تصمیمات مطابق شرایط خودش راگرفت

  • فتاحی
    0

    آقایون ناشناس و کم شناسی که از آلبانی پست میزارید لطفاً وقت ما رو نگیرید.

  • بنیامین
    0

    دیگه خیلی دیر شده

  • ناشناس
    0

    اعتراضها را بیان کنند کی رسیدگی می کنه کو گوش شنوا مطالبات وخوا سته های مردم را کی میده فقط می خوان مردم رو ساکت کنن

  • جلال عامری
    0

    از ۸۸ این طرح رو تصویب نکردید الانم نمیکنید

  • ناشناس
    0

    مم صالح جان عزیزم شما که حقوق بلد نیستی چرا رفتی مجلس.
    من که حقوق بلد نیستم از اصل 27 متوجه میشم که قانونگذار برای برگزاری اجتماعات و اعتراضات مردمی هیچ قیدی به جز مخل مبانی اسلام بودن را نگذاشته. پس مردم برای اجتماعات نیاز به هیچ قانون و دستور العمل ثانویه ندارند و یا حتی اجازه از کمیسیون ماده 10 احزاب. در قانون اساس هر جا قرار است برای اجرای یک اصل قانون و دستورالعملی تدوین و تصویب شود، در متن همان اصل به این موضوع اشاره می کند ولی در این اصل هیچ جا به شما اجازه نداده که با تصویب قانون موجب تحدید این اصل بشوید

  • ناشناس
    0

    به خدا اگه جرات کنید یک مجوز بدید .سرکاریه .اما مردم میتونید یک جمعه همه وعده بذارید بارعایت همه قوانین تو نماز جمعه شرکت کنید .

  • ناشناس
    0

    جزئیات این ظرح: شعارها باید شفاف باشد و اگر در مورد حق و حقوق و معیشته فقط می توانید مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل بگید، ضمناً مرگ بر امریکا را میتوانید با لهجه های مختلف علام کنید شعار بر علیه ارباب پوتین منجر به رگبار خواهد شد. بع بع های بسیار بلند موجب خرسندی مقامات و پاسخ دهی سریعتر خواهد شد

  • 🐜
    0

    مجلس هههههههههههههههه نماینده ههههههههههههه مفتخورهاهههههههههههههه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها