سفیر انگلیس در تهران برای دومین بار به وزارت خارجه احضار شد

سفیر انگلیس در تهران برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و به وی گفته شد ایران گزینه‌های ممکن را در واکنش متقابل به هرگونه اقدام نامتعارف طرف بریتانیایی مدنظر قرار خواهد داد.

سفیر انگلیس در تهران برای دومین بار به وزارت خارجه احضار شد

در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات وزارت خارجه انگلیس، «سایمون شرکلیف» سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه به وزارت امور خارجه احضار شد. 

این دومین بار ظرف دو هفته اخیر است که شرکلیف به وزارت خارجه احضار می‌شود. او دوم مهر ماه و در پی فضاسازی‌های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان به وزارت امور خارجه احضار و در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس به خاطر میزبانی این کشور از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند، به وی ابلاغ شد.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه در دیدار روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه خطاب به سفیر انگلیس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت خارجه بریتانیا در امور داخلی ایران با توسل به تعابیر جعلی و تحریک آمیز را مردود دانسته و قویا محکوم می‌کند. 

وی افزود: متاسفانه طرف بریتانیایی با صدور بیانیه‌های یکجانبه و گزینشی نشان می‌دهد که عملا در سناریوسازی‌های معاندینی که در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، سهم دارد. 

این مقام وزارت خارجه همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های ممکن را در واکنش متقابل به هرگونه اقدام نامتعارف طرف بریتانیایی مدنظر قرار خواهد داد.

گفتنی است، جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس اخیرا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره اوضاع داخلی ایران، گفته است: ما به همکاری با شرکایمان جهت پاسخگو کردن مقامات ایران به خاطر نقض فاحش حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه جدید انگلیس همچنین چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه در اظهاراتی تلاش کرد از اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» بهره‌برداری کرده و آن را به مذاکرات رفع تحریم‌ها ارتباط دهد. وی از مقامات ایران خواست «مسیری دیگر» را از جمله پذیرش توافق هسته‌ای انتخاب کنند. این مقام ارشد انگلیسی به خبرگزاری فرانسه در سازمان ملل گفت: مقامات ایران باید توجه کنند که مردم از جهتی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند ناراضی هستند. 

وی در ادامه با اتهام‌زنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت «آن‌ها می‌توانند جاه‌طلبی‌های سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارند» و مدعی شد: «می‌توانند سرکوب صداها در داخل کشور خود را متوقف کنند. می‌توانند فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کنند».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • غلام داغون
    0

    اگه با احضار سفیر انگلیس بتونید اونا رو سرجاشون بنشونید دست مریزاد دارید! بالا رفتن از دیوار سفارت رو که معصومه ابتکار هم بلده! بالا هم که رفتید هیمنه انگلیس رو شکستید! یا شکسته شدید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ای بابا انگلیس که دیگه از خودتونه اینقدر فیلم بازی نکنید!!!

  • ناشناس
    0

    جواب سفیر اینگلیس درخصوص چرایی تحریم گشت ارشاد و مسئولین آن چه بود؟
    گفت به شخمم که تحریم شدند.

  • ناشناس
    1

    با احضار سفیر بایدآرامکو زده شود که سوخت در اروپا و آمریکا گران شود و شورش خیابانی راه بی افتد و از یه طرف درآمد عربستان کم شود که بودجه برای آشوب در ایران تهیه کرده

  • ناشناس
    0

    رطب خور منع رطب کند!!!!!!!

  • ناشناس
    1


    تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در جهان در سال 1945 شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
    دیگر هیچ کس در دنیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
    آمریکا و متحدانش هیچ گونه حق صلاحیت دخالت در امور داخلی ایران را ندارند.

  • مش جمعه
    0

    انگلیس در تهران دوساختمان دارد یکی نزدیک میدان فردوسی و دیگری در قلهک. احتمالا آقای عبدالهی تصور کرده یکی از این ساختمان‌ها از انگلیس هست و دیگری از بریتانیا. ازاین‌رو دو بار سفیر را به امور خارجه دعوت کرده است.

  • ناشناس
    1

    روزنامه‌های زنجیره‌ای چرا هیچ اشاره‌ای به بیانیه مهم وزارت اطلاعات در دستگیری جنایتکاران حوادث اخیر که از گروهک‌های الحادی و نفاق و تبعه اروپایی و تروریست‌ها بودند نکردند؟ نکند این‌ها هم نسبتی با آن طیف متنوع دشمنان کشور دارند؟

  • ناشناس
    1

    فراموش نکنیم این که جبهه آمریکا در پوشش حوادث به ما حمله می‌کند بیانگر یکی از این دو امر مهم است: یا جبهه دشمن در معرض شکست بزرگی قرار گرفته یا انقلاب اسلامی در مسیر یک پیروزی بزرگ و مهم قرار گرفته است.

  • 1

    حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه در اوصاف منافقین می‌فرمایند؛ در برابر هر حقی باطلی و در برابر هر واقعیتی عاملی برای انحراف آماده کرده‌اند. امروز هم منافقین ضدانقلاب وقتی از فوت مرحومه خانم مهسا امینی آبی برای‌شان گرم نشد به سراغ نیکا شاکرمی رفته‌اند.

  • 0

    بنده اگر جای آقای رئيسی ریاست محترم جمهور بودم دیگر جواب تلفن‌های ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه را نمی‌دادم و به جای پاسخ‌، اعترافات دو جاسوس فرانسوی و دخالت‌شان در آشوب‌‌آفرینی در کشورمان را پشت تلفن برای ایشان پخش می‌کردم.

  • 0

    بعضی سلبریتی‌ها که با امکانات این مردم به محبوبیت و شهرت رسیده‌اند چگونه به خود اجازه می‌دهند که امنیت کشور را نشانه بروند و از آشوبگران حمایت کنند. واقعا مدعی‌العموم باید به این موضوع رسیدگی بکند.

  • 0

    دولت باید سعی کند شرایط و بستری برای اعتراض مسالمت‌آمیز معترضین در کشور فراهم بشود. با این کار حساب مردم معترض از اغتشاشگران جدا شده و خسارتی به اموال عمومی وارد نمی‌شود.

  • ناشناس
    0

    محاکمه اختلاسگران کار پسندیده‌ای است ولی آنچه مهم‌تر است عاملین و مسببین این اختلاس‌هاست که برخورد با این‌ها از دسته اول بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است و عاملین نیز دولت قبلی به ویژه بانک مرکزی، صراف‌های وابسته به دولت و... بوده‌اند. در این ناآرامی‌ها و اغتشاشات نیز همین طیف نقش‌آفرینی می‌کنند!

  • ناشناس
    0


    زمان که انگلیس و آمریکا و اروپا همراه با چند کشور دیگر از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کردند و متاسفانه ظریف و عراقچی وغیره هم با انگلیس، آمریکا و اروپا مذاکره و همه جانبه همکاری می کردند چرا؟

  • ناشناس
    0


    سه کشور اروپایی جنایتکارعضو برجام، همه جانبه از اغتشاشگران حمایت کردند شرم آور و تاسف بار است.

  • 0


    سه کشور اروپایی عضو برجام، آتش بیار معرکه اغتشاشات
    انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو برجام در این روزها با صدور بیانیه‌های مداخله جویانه درباره اغتشاشات اخیر در ایران و تهدید به تحریم و اعمال آن، آتش بیار معرکه اغتشاشات شده‌اند.

  • ناشناس
    0


    اعتراض امیرعبداللهیان به مداخله اروپا در امور داخلی ایران دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است و فقط باید سفیر اروپا را از تهران اخراج کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها