حزب الله عراق: شبهات تقلب در انتخاب باعث بن بست سیاسی شده است

حزب الله عراق ضمن انتقاد از عملکرد دولت پیشبرد امور در این کشور، تأکید کرد که در انتخابات عراق، اراده و حقوق مردم مصادره شد.

حزب الله عراق: شبهات تقلب در انتخاب باعث بن بست سیاسی شده است

جنبش «کتائب حزب الله» عراق شامگاه امروز دوشنبه از وضعیت کنونی سیاسی در این کشور به شدت انتقاد کرد و از گروههای سیاسی خواست که اختلافات خود را کنار بگذارند.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، هدف از انتخابات زودهنگام، انتقال فرآیند سیاسی به یک مرحله جدید بود تا گروههای سیاسی بتوانند تغییرات جدی در کشور ایجاد کرده، مطالبات مردم عراق رفع کنند و زندگی آبرومندانه‌ای برای آنان فراهم کنند.

پایگاه خبری المعلومه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، در انتخابات شبهه‌های تقلب مشاهده شد که باعث مصادره اراده و حقوق مردم عراق گردید و همین مسئله روند سیاسی را وارد بن‌بست شدید کرد و با گذشت یک سال از انتخابات، دولتی تشکیل نشده است که امور کشور را اداره کند.

این جنبش خاطر نشان کرد، عملکرد دولت پیشبرد امور عراق، ضعیف بود و نقش منفی ایفا کرد و باعث شد که عراق وارد یک ورطه امنیتی خطرناک شود.

حزب الله از گروههای سیاسی عراق خواست که اختلافات خود را کنار بگذارند، منافع ملت و کشور عراق را بر منافع حزبی و گروهی خود ارجح بدانند؛ زیرا ملت عراق از دولت جدید انتظار طرحهای توسعه دارند تا عراق قدرتمندی ساخته شود، فساد را از بین ببرند و بدین ترتیب فرصت را از دشمنان و توطئه‌کنندگان علیه امنیت و ثبات این کشور سلب کنند.

شرایط سیاسی عراق از اکتبر سال گذشته میلادی و پس از برگزاری انتخابات پارلمانی متشنج شده و با گذشته یک سال هنوز نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور جدید انتخاب نشده است. نشست پارلمان عراق، ۲۸ سپتامبر گذشته، پس از گذشت دو ماه وقفه به دلیل اعتراضات حامیان جریان صدر، برگزار شد و محمد الحلبوسی در جایگاه خود ابقاء شد و نائب رئیس او انتخاب شد. هرچند که این امر در فضایی پراز تنش و شلیک دست‌کم چهار راکت کاتیوشا به سوی ساختمان پارلمان محقق شد. اما با تدابیر امنیتی شدید، سرانجام معترضان، میدان التحریر بغداد را تخلیه کردند و به خانه‌های خود بازگشتند.

«محمود الحیانی» از رهبران عضو چارچوب هماهنگی از ائتلاف الفتح، یک روز پس از برگزاری موفق نشست پارلمان اعلام کرد که بحران سیاسی کشور رو به پایان است و یک هیأت سه‌جانبه از سوی حزب دموکرات کردستان، ائتلاف السیاده و چارچوب هماهنگی به زودی به الحنانه می‌رود.

وی افزود: چارچوب هماهنگی همچنان به حضور جریان صدر در تشکیل دولت جدید یا دست‌کم سیر قانونی انتخاب نخست‌وزیر با موافقت سید مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر پایبند است.

الحیانی افزود: بحران خفه‌کننده ای که روند سیاسی کشور نزدیک به یک سال شاهد آن بود رو به پایان است. زیرا رهبر جریان صدر با تشکیل دولتی که به شهروندان خدمات ارائه می‌کند و با توافق همه نیروهای سیاسی تشکیل شود، مخالفت نخواهد کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ايا واقعا هرجا مسلمان است دزدي وتقلب هم هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها