هجمه‌ بات‌ های مجازی به چهره‌ها برای موضع‌ گیری منفی

یک مقام مسئول امنیتی گفت: بخش قابل توجهی از هنرمندان که موضعی نسبت به وقایع اخیر داشته‌اند تحت هجمه شدید بات‌ های امنیتی در فضای مجازی بوده و هستند.

هجمه‌ بات‌ های مجازی به چهره‌ها برای موضع‌ گیری منفی

یک مقام مسئول امنیتی، با اشاره به مواضع برخی هنرمندان و ورزشکاران درباره حوادث اخیر و فشارهای خارجی برای تاثیرگذاری بر روی مواضع سلبریتی‌ها گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، هنرمندان و ورزشکارانی که مواضع منصفانه و منطقی داشته‌اند، تحت هجمه شدید بات‌های مجازی قرار گرفته‌اند؛ این بات‌ها دیگر کارشان فقط محدود به بازنشر یا لایک نیست.

وی افزود: بات‌های طراحی شده برخی شرکت‌های امنیتی آمریکایی، علیه هنرمندان و ورزشکاران ما محتوا تولید می‌کنند و بعضاً در یک روز برای یک فرد صدها کامنت می‌گذارند تا او را مجبور به موضع‌گیری منفی کنند.

این مقام امنیتی گفت: بات‌ها، حتی به هنرمندانی که نسبت به مسائل سیاسی موضعی ندارند نیز رجوع کرده و آنها را تحت فشار قرار داده‌اند؛ امروز خیلی از هنرمندان و ورزشکاران ما تحت فشار بات‌ها و فیک‌های مجازی هستند.

این مقام مسئول گفت: در بین هنرمندان و ورزشکارانی که نسبت به وقایع اخیر موضع داشتند، بسیاری ضمن حفظ انتقاد و اعتراض خود به عملکرد برخی مسئولین یا نهادها، با هرگونه آشوب و اقدامات هنجار شکن مخالفت کرده‌اند اما برخی از آنها در شرایط فعلی تحت تاثیر حملات بات‌ها، حتی مایل نیستند که به صفحات مجازی خود رجوع کنند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نه که شما از این باتها ندارین !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها