چین در واکنش به حمایت آمریکا از اغتشاشگران: مخالف مداخله در امور داخلی کشورها هستیم

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه ایران و تهدید به تحریم‌های بیشتر در ارتباط با اغتشاشات اخیر در ایران گفت پکن مخالف مداخله در امور داخلی کشورها به هر بهانه‌ای است.

چین در واکنش به حمایت آمریکا از اغتشاشگران: مخالف مداخله در امور داخلی کشورها هستیم

«مائو نینگ» در نشست خبری یکشنبه (نهم اکتبر) در پاسخ به سوالی درباره اعمال تحریم‌های ضد ایرانی و تهدید به تحریم‌های بیشتر از سوی آمریکا به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران، گفت چین مخالف تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی آمریکا علیه ایران است. 

وی تاکید کرد: مخالف مداخله در امور داخلی کشورها تحت هر بهانه‌ای هستیم و با ایجاد انقلاب‌های رنگی در کشورها به نام دموکراسی و حقوق بشر مخالفیم. 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه (سوم اکتبر) در بیانیه‌ای در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران، گفت که ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ایران که به ادعای او واشنگتن آن‌ها را در «خشونت علیه معترضان» دخیل می‌داند، اعمال می‌کند. بایدن در ادامه موضع مداخله‌جویانه خود، افزود: این هفته، ایالات متحده هزینه‌های بیشتری علیه عاملان خشونت علیه معترضان صلح‌جو اعمال خواهد کرد. ما به پاسخگو کردن مقامات ایرانی و حمایت از ایرانی‌ها برای اعتراض آزادانه ادامه خواهیم داد. 

دو روز بعد از اظهارات بایدن، وزارت خزانه‌داری آمریکا در جدیترین اقدام خود در حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرد اسامی هفت مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. پیش‌تر هم وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. آمریکا در بیانیه قبلی، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ خانم «مهسا امینی» مسئول خوانده بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • آزادی
    2

    همین مونده بود چین کمونیستی نظر بده

  • ناشناس
    2

    چین و روسیه برای حمایت از حکومت ایران در حال غارت تمامی منابع کشور هستند از معادن بگیر تا نفت و دریا معلوم است که چه موضعی میگیرند.

  • ناشناس
    1

    چین کثیف و کمونیست از خودش می ترسد. چون داره بر عیله مسلمانان جنایت می کند و حکومت ایران هم جیک نمیزنه فقط عرب های فلسطین مسلمان هستند!!!!

  • ☻☻☻
    0

    اگه نباشه که شما باید باز برید بقیه ی سوسک هاتونو بخورین

  • ناشناس
    1

    یه کلوم از مادر دوماد

  • 0

    خخخخخ اخه اگه این اخوندا هوای شما کمونیستها رو نداشته باشن و خلیج و دریاچه بهتون اجاره 25ساله نمیدادن و اشغالهاتون رو بجای پول نفت نمیگرفتن که این حرفو نمیزدید حرام خورها

  • رضا
    1

    من که راضی نیستم از دست اغتشاش گران و حلالشون نمیکنم اخه چرا کاری کردین کهامریکا و اروپا بیشتر تحریممون کنه مگه ما چقدر جان داریم

  • ناشناس
    0

    چقد گرفتند اینا بگن ؟اونا هم مثل شما حق دخالت در دیگر کشورها را فقط برای خودشون میدونند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها