دستور عجیب آموزش و پرورش ازمیر ترکیه، یک گربه‌ اجازه حضور در کلاس درس را دریافت کرد

در ترکیه گربه‌ای به دستور اداره کل آموزش و پرورش این کشور، یکی از اعضای کلاس محسوب می‌شود.

دستور عجیب آموزش و پرورش ازمیر ترکیه، یک گربه‌ اجازه حضور در کلاس درس را دریافت کرد

 این گربه که برای اولین بار به آرامی از گوشه در باز کلاس وارد شده بود، با استقبال دانش‌آموزان مواجه شد و معلم نیز در این احساس با دانش‌آموزان همراه شد تا بعد از آن نام «تامبی» برایش انتخاب شود، در حالی که این گربه نیز کوچک‌ترین ترسی از نزدیک شدن به دانش‌آموزان نداشت.

با این حال اولیای دانش‌آموزان که از این امر مطلع شده بودند، با طرح مساله آلوده بودن گربه خواستار اخراج او از کلاس شدند زیرا معتقد بودند باعث انتقال آلودگی و بیماری به فرزندان‌شان می‌شود و به همین خاطر شکواییه‌ای نیز تقدیم مدیریت مدرسه شد.

 

اما معلم کلاس سوم تصمیم گرفت از این گربه نگهداری کند و آن را با خود به خانه برد، این کار باعث ناراحتی دانش‌آموزان کلاس شد و تاثیر منفی بر روند تحصیل آنها گذاشت، کار به جایی کشید که در زنگ نقاشی تمام نقاشی‌ها برای تامبی کشیده می‌شد و از معلم می‌خواستند آن را به گربه محبوب‌شان برساند.

در این بین معلم هم در یک اقدام هوشمندانه این داستان را در فضای مجازی به اشتراک گذشت و توضیح داد که این گربه تا چه حد باعث شادابی دانش‌آموزان و کاهش شیطنت‌های آنها در کلاس و در مقابل موجب افزایش تمرکز بچه‌ها بر درس‌هایشان شده است.

کار به جایی رسید که یکی از شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌ای را با دعوت از این معلم پخش کرد، تا داستان تامبی جنبه رسانه‌ای بیشتری پیدا کند و موجی از افکار عمومی را نیز با خود همراه کند.

بدین ترتیب اداره آموزش و پرورش استان ازمیر ترکیه با توجه به جو همدردی صورت‌گرفته با تامبی دستور رسمی خود را مبنی بر بازگشت تامبی به کلاس صادر کرد اما در عین حال بند اهمیت توجه به حفظ سلامت و بهداشت این حیوان از جمله دریافت واکسن‌های لازم نیز در آن گنجانده شد تا سلامت کودکان نیز حفظ شود.

گربه1

گربه2

گربه3

 

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    در ایران هم اجازه حضور جانوران دیگری در مدارس در شرف صدور است

  • ناشناس
    0

    اینام یه جاشون خله!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها