در گفت‌وگو با نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا

امیرعبداللهیان: اگر اتحادیه اروپا در جهت ترغیب آشوبگران اقدام کند، پاسخ متقابل می‌دهیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب (۱۳ مهر) با «جوزپ بورل» نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بصورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان: اگر اتحادیه اروپا در جهت ترغیب آشوبگران اقدام کند، پاسخ متقابل می‌دهیم

در تماس تلفنی جوزپ بورل و حسین امیرعبداللهیان در مورد آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها، روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا و تحولات اخیر در ایران تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در مورد همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا توافقات خوبی بعمل آمده است، از تلاش سازنده بورل و انریکه مورا درخصوص گفت‌وگوهای مربوط به لغو تحریم‌ها تشکر کرد و گفت: در نیویورک بصورت فعال، رفت و برگشت پیام غیرمستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد و در مجموع در نیویورک و وین گفت‌وگوهای رو به پیشرفتی داشته‌ایم.

وی در مورد تحولات داخلی کشورمان نیز اظهار کرد: ما وفق قوانین داخلی خود موضوع درگذشت خانم مهسا امینی را با جدیت دنبال می‌کنیم تا ابعاد موضوع روشن شود. دستگاه قضایی با قاطعیت این موضوع را در دستور کار دارد. به‌زودی گزارش علمی و فنی دقیق پزشکی قانونی منتشر خواهد شد.

وزیر امور خارجه افزود: ما مطالبات مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌دانیم و همواره به آن توجه می‌کنیم، اما صف آنها از اغتشاشگرانی که آمبولانس‌ها را به آتش می‌کشند، بانک و اماکن عمومی را تخریب می‌کنند و با سلاح سرد و گرم به مردم و پلیس حمله می‌کنند یا به اقدامات تروریستی مبادرت می‌ورزند، کاملا جداست و با آشوبگران و تروریست‌ها مطابق با قانون برخورد قاطعی خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان هشدار داد: اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی‌اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده‌اند اقدام سیاسی شتابزده‌ای کند، به آن پاسخ متقابل می‌دهیم.

جوزپ بورل نیز در پاسخ، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات لغو تحریم‌ها، بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق تاکید کرد.

نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما در اتحادیه اروپا آماده هرگونه همکاری برای نیل به توافق هستیم.

بورل توافقات اخیر میان ایران و آژانس را امیدوارکننده و گام مهمی در مسیر توافق وین خواند.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین اظهار کرد: می‌پذیرم که آشوب و تروریسم موضوعی است که با اعتراضات مسالمت‌آمیز - که باید پاسخ مناسبی به آن داده شود - تفاوت دارد.

وی افزود: درصدد نیستیم روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • دانا
    0

    آقای وزیر خارجه لطفا توضیح می دادید برای فریب مردم از آمبولانس جهت جابه جایی نیروهای پلیس استفاده می کنید.
    می فرمودید ما در ایران زنان و دخترانی که بدون روسری هستند را با باتوم می زنیم و یا ۶ گلوله را به راحتی به یک دختر می توانیم بزنیم ولی از زن بی حجاب انگلیسی بشاراسد که مذهبش هم سنی است دفاع می کنیم و بچه شیعه ها را سوریه می بریم تا قربانی زن بشار اسد شوند.
    می فرمودید اگر رفتار متقابل انجام دهید حکومت ایران می تواند یک هواپیمای خارجی را با سرنشینان ایرانی در آسمان ایران بزنید و انتقام سختی از غربی‌ها بگیرید.
    در ضمن می فرمودید در ایران اینقدر آزادی هست که زنان یگان ویژه ی ایران با مانتو شلوار تنگ و کوتاه در خیابان منتظر حمله به زنان هستندو گشت ارشاد با آنها کار ندارد.
    همانند دزدان و اختلاسگرانی که در پست های کلیدی نظام خدمت می کنند.

  • ناشناس
    0

    دنیا حق دارد از مردم بی دفاع ایران دفاع کند چون مردم این را می خواهند،مگه تو نماینده مردم هستی که برای کشورهای دیگر خط و نشان می کشی،تو و رییست که نماینده مردم نیستید.

  • الی
    0

    خب به جوزف بورل توضیح میدادی که مثلا چه غلطی میخوای بکنی؟ وزیر خارجه ای که حتی به یک زبان خارجی تسلط نداره.جمهوری اسلامی به پایان خط رسیده و فقط داره تو لجن دست و پا میزنه

  • ناشناس
    0

    اقدام متقابل میکنید؟جراتش رو ندارید.گنده لاتیتون فقط برای مردم مظلوم ایرانه.سلاح رو بزارین زمین تا ببینید چند چندین!

  • ناشناس
    0

    عبداللهییان شما از جانب حکومت حرف میزنی و مردم را اشوبگر قلمداد میکنی تو ادم چاپلوس وبی اراده ای.

  • سید
    0

    وزیر سوسول لطفت مردم را نکشید. روسیه گفته ایرا ن برای کشتن مردم از حشدی ها و سوری ها و عراقی ها و افغانها و یمنی ها به عنوان قاتل مردم استفاده می کند. سازمان‌های بین المللی باید از مردم حمایت کنند

  • ناشناس
    4

    به نظر می رسد دیپلماسی با آمریکا و فرانسه و اروپا کارساز نیست و از سال 1392 تاکنون هم نبوده است و برای همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان هم ثابت شده است..

  • 3

    دنیا از مردم بی دفاع ایران دفاع نمی کند و از گروهک تروریستی ضد انقلاب دفاع می کند.
    دنیا از مردم بی دفاع ایران دفاع نمی کند و از گروهک تروریستی منافقین دفاع می کند.
    دنیا تاکنون ثابت کرد که از مردم بی دفاع ایران دفاع نمی کند و از گروهک تروریستی داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش دفاع می کند، نه مردم بی دفاع ایران.

  • 3


    دولت ترکیه از سال 2011 تاکنون و با کمک مالی دنیا همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به سرکردگی کاخ سفید وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه کرده است.

  • 3

    ۱۱:۱۰۱۳ مهر ۱۴۰۱
    آمریکا جنایتکار رعایت قوانین بین الملل را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
    آمریکا جنایتکار رعایت حقوق بین الملل را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
    آمریکا جنایتکار رعایت حقوق بشر را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!

  • ناشناس
    3

    آمریکا دیگران را متهم به نقض حقوق بشرمی کند درحالی که هرساله شهروندش درخشونت های مسلحانه کشته می شوند.
    آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
    آمریکا حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
    شهروندان آمریکایی درتیراندازی های داخل این کشوربیشترازنظامیان آمریکایی کشته می شوند.

  • حوادث و ناآرامی های اخیر در ایران 100 درصد فقط کار آمریکا و متحدانش بوده است.
    3

    حوادث و ناآرامی های اخیر در ایران 100 درصد فقط کار آمریکا و متحدانش بوده است.

  • 3

    ۰۱:۳۳۱۳ مهر ۱۴۰۱
    ۰۹:۴۲۱۲ مهر ۱۴۰۱
    نیروهای تروریست آمریکایی همچنان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در حال سرقت نفت سوریه هستند/ دنیا فقط سکوت کرده است
    تلفات طوفان «ایان» در آمریکا به بیش از ۱۰۰ نفر رسید/ آقای جو بایدن! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن

  • 1

    ادامه غارت نفت سوریه توسط آمریکایی‌ها دنیا فقط سکوت کرده است چرا؟
    آمریکاییها ۴۸ تانکر نفت سوریه را غارت کردند
    تروریست‌های آمریکایی «مغاویر الثوره» در سوریه به جان هم افتادند.

  • 2

    سلاح خطرناک آمریکا برای خشونت در خیابان های تهران چیست؟
    تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چگونه وزارت دفاع آمریکا با استفاده از بات‌ها و ربات‌ها و ایجاد شخصیت‌های جعلی در فضای مجازی، فضای فکری و روانی مردم ایران را دستکاری می‌کند.

  • 2

    اروپا جنایتکار رعایت قوانین بین الملل را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
    اروپا جنایتکار رعایت حقوق بین الملل را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
    اروپا جنایتکار رعایت حقوق بشر را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!

  • 0

    ۲۹سال سن دارم و از زمانی که برای اولین بار اخبار گوش کردم تا الان در حال مذاکره ایم حیف و صد حیف از جوانی که اینطور زیر بار تحریم ها و فشارهای اقتصادی تا الان گذشته و هیچ امیدی به اینده هم ندارم حتی اگه این برجام مسخره هم امضا بشه امیدی به این مسئولین نیست مثل اینکه محکومم به این زندگی نه توان مهاجرت دارم و دل خوشی برای ماندن و زیستن

  • 0

    ادامه مذاکرات برجام در وین باز هم غلط و اشتباه است چون به خاطر که مشکل ایران با آمریکا و هم اروپا از طریق مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1394 تاکنون هم برای همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است
    مشکل آمریکا و هم اروپا با ایران از سال 1332 شروع و آغاز شده است و هیچ ارتباطی و ربطی به برجام ندارد و تاکنون هم نداشته است.
    مشکل آمریکا و هم اروپا با حکومت نظام جمهوری اسلامی از سال 1357 شروع و آغاز شده است و هیچ ارتباطی و ربطی به برجام ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • 0

    پزشکان فرانسوی به ایران اعزام شوند و علت فوت مهسا امینی و نیکا شاه کرمی را مشخص کنند .

  • ناشناس
    3

    سفارتخانه انگلیس جنایتکار را مانند آمریکا جنایتکار تعطیل میکنیم
    سفارتخانه فرانسه جنایتکار را مانند آمریکا جنایتکار تعطیل میکنیم

  • آقای امانوئل مکرون! دهانت را ببند و به مشکلات مردم فرانسه رسیدگی کن
    1

    کمبود سوخت در فرانسه پس از اعتصاب در پالایشگاه‌ها
    در نهمین روز اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه برای افزایش دستمزد، مشتریان با جایگاه‌های سوخت خالی در بسیاری از مناطق مواجه شدند.
    آقای امانوئل مکرون! دهانت را ببند و به مشکلات مردم فرانسه رسیدگی کن

  • سفارتخانه فرانسه را تعطیل میکنیم تا دیگه غلط نکنی.
    1

    سفارتخانه فرانسه را تعطیل میکنیم تا دیگه غلط نکنی.

  • ارسال تسلیحات کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار به عربستان سعودی و امارات و اسرائیل تهدید برای ایران و منطقه است
    1

    ارسال تسلیحات کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار به عربستان سعودی و امارات و اسرائیل تهدید برای ایران و منطقه است

  • اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
    1

    اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

  • 1

    فرانسه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.

  • 1

    تحریم‌های اروپا علیه ایران، مجازات فرانسوی هاست

  • 1

    اروپا حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد
    اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند
    اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است.
    اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.

  • 0

    فرانسه تروریست باید توسط روس های با سلاح هسته ای نابود شود

  • 0

    برخی افراد بی ادب در داخل کشور هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند.
    برخی افراد بی ادب در داخل کشور هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.

  • 0

    اروپا جنایتکار از همان ابتدا از آشوبگران اخیر در ایران حمایت کرده است ولی متاسفانه امیرعبداللهیان باز هم با اروپا جنایتکار همکاری می کند شرم آور و تاسف بار است..

  • 0

    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب (۱۳ مهر) با «جوزپ بورل» نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بصورت تلفنی گفت‌وگو کرد.
    وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باز هم به مردم و کشور خیانت کرد

  • ناشناس
    0

    همکاری ایران با کشورهای اروپایی در مذاکرات وین خیانت به مردم و کشور است.
    کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون ثابت کردند که دشمن دشمن درجه ملت ایران هستند و هم سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند.
    کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون ثابت کردند که دشمن دشمن درجه حکومت نظام جمهوری اسلامی هستند و هم سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند.

  • 0


    دنیا فقط از زنان و دختران بی حجاب در ایران دفاع می کند، نه مردم بی دفاع ایران

  • 0


    دنیا درجنگ تحمیلی 8 ساله از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مورد حمایت آمریکا و متحدانش کمک و حمایت کرده است، نه مردم بی دفاع ایران

  • 0

    ۰۸:۴۸۱۴ مهر ۱۴۰۱
    داستان زنان در سازمان منافقین تحت حمایت فرانسه و متحدانش؛ از ازدواج و طلاق اجباری تا تجاوز
    داستان زنان و جایگاه آنها در سازمان مجاهدین خلق، گوشه ای از ظلم و فساد در این گروه را نشان می دهد.

  • 0

    بایدن: تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع خواهیم کرد
    رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اعمال خشونت نیرو‌های امنیتی ایران در اغتشاشات اعلام کرد واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع خواهد کرد.

  • 0


    دنیا از سال 1945 تاکنون فقط از جنایت های آمریکا و متحدانش در سراسر جهان دفاع و حمایت کرده است.

  • 0

    باز این لشکر تک نفره خودشو پاره کرد .

  • ناشناس
    0


    همکاری ایران با کشورهای اروپایی در مذاکرات وین خیانت به مردم و کشور است.
    کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون ثابت کردند که دشمن درجه یک ملت ایران هستند و هم سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند.
    کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون ثابت کردند که دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هستند و هم سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند.

  • ناشناس
    0


    اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد که نوکر آمریکا و هم از آمریکا دستور می گیرد متاسفانه حسین امیرعبداللهیان هم مانند ظریف و عراقچی و روحانی درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند.

  • ناشناس
    0


    مردم دوگانه در سال 57 هم به کشور ایران اهانت و خیانت کردند

  • 0


    مردم دنیا از سال 1945 تاکنون از تجاوز و جنایت آمریکا حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    مردم دنیا از سال 1945 تاکنون از تجاوز و جنایت اروپا حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

  • 0

    ایران متاسفانه در این مدت 9 سال در مذاکره فقط در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه سرپوش گذاشته است چرا؟

  • 0

    مدیریت کلان کشور باید توجه ویژه ای به اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد زیرا مردم مشکل اقتصادی دارند و مدیران نیز باید راهکاری برای کاهش فشار بی اندازه اقتصادی بروی جامعه مخصوصا اقشار ضعیف و متوسط پیدا کنند.

  • 0


    کسانی که به فتنه‌ها دل بسته‌اند کور خوانده‌اند

  • 0

    زنان و دختران ترکیه، باکو و کشورهای اروپایی وغیره بی حجاب هستند ولی اما فرهنگ آنها بهتر از است از این زنان و دختران ایرانی بوده است.
    دختران اغتشاشگران اخیر نشان داد در کشور 100 درصد فقط به خاطر بی فرهنگی آنها بوده است.

  • 0

    از بن بست مذاکرات برجام استقبال می کنیم
    برجام از سال 1394 تاکنون عامل اصلی همه مشکلات مردم و کشور منطقه و جهان بوده است.
    برجام متاسفانه در کشور یک فساد و یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.
    طراح اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.
    فوت خانم مهساامینی با ناآرامی‌های اخیر ارتباطی ندارد
    طراح اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.

  • 0

    بحران انرژی در فرانسه؛ آب گرم ادارات دولتی قطع می‌شود

  • 0


    آمریکایی ها در برجام به دنبال خلع سلاح ما هستند
    آمریکایی ها در برجام به دنبال خلع سلاح ما هستند که این خلع سلاح یعنی از بین رفتن اقتدار نظامی ما و همین برخورد ما با گروهک های تروریستی که سردار پاکپور در شمال غرب مقرشان را نابود کرد، از اقتدار ماست.

  • ناشناس
    0

    اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل از یک سال پیش خود را آماده کرده بودند
    دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۳۲:۲۵
    مقصران اصلی آشوب در زاهدان چه کسانی هستند؟ گروه های تروریستی مورد حمایت اروپا و متحدانش!

  • 0

    جای دانشجو در زندان و بازداشتگاه است، نه دانشگاه

  • 0

    کسانی که با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، و حمایت آمریکا و متحدانش در حوادث اخیر در کشور دست به اقدامات تروریستی زنند و مرتکب جنایات علیه بشریت شدند و باید بدون محاکمه اعدام شوند.

  • 0

    مردم جواب دندان شکنی به آمریکا جنایتکار شماره یک و رئیس جمهور اوباش آن خواهند داد. هرکس نتواند این حیوان وحشی را رام کند ایران و ایرانیان می توانند.
    آمریکا، انگلیس و اسرائیل طراح اصلی جنگ یمن هستند
    آمریکا، اسرائیل و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها