حمله پهپادهای انتحاری روسیه به زادگاه «ولودیمیر زلنسکی»

ارتش روسیه با پهپادهای انتحاری به زادگاه رئیس جمهور اوکراین حمله و تلفاتی را به نیروهای اوکراینی وارد کرد.

حمله پهپادهای انتحاری روسیه به زادگاه «ولودیمیر زلنسکی»

«والنتین رزنیچنکو» فرماندار منطقه «دنیپروپتروفسک» در جنوب اوکراین گفت که شهر «کریوی ریه» زادگاه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مورد حمله یک پهپاد انتحاری روسیه قرار گرفت. وی گفت که آتش سوزی ناشی از حمله پهپاد روسی مهار شده است.

در همین حال، مقامات اوکراینی روز یکشنبه گفتند که روسیه شهر «زاپوریژژیا» را نیز هدف قرار دادند. ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که به یک انبار مهمات روسیه در جنوب اوکراین حمله کرده و پست‌های فرماندهی، انبارهای مهمات و دو آتشبار ضد هوایی «اس-۳۰۰» را هدف قرار داده است.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه رسما الحاق چند منطقه در جنوب و شرق اوکراین به خاک روسیه را رسما امضا کرد.

همه‌پرسی الحاق این مناطق به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه داشت. مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

به دنبال آغاز عملیات روسیه، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی علیه روسیه، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند اما تاکنون موفق نبوده‌اند.

ارسال تسلیحات از سوی کشورهای غربی به اوکراین درحالیست که مسکو بارها به غرب درباره افزایش تنشها هشدار داده است. دولت چین نیز ارسال تسلیحات به اوکراین را هیزم غرب در آتش جنگ اوکراین خوانده است.

چندی پیش به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داد که انبار سلاح‌ها و مهمات آمریکا و اروپا که از آنها برای ارسال به اوکراین استفاده می‌شود، در حال تمام شدن هستند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    زلانسکی کابوس شبهای پوتین....

  • داریوش اقبالی
    0

    مرگ بر روسیه روسیاه غاصب خونخوار روسیاه کودک کش اشغالگر .

  • ناشناس
    1

    از کدام مادر مرده ای مفت میخری که ابنگونه انتخاری استفاده مبکنی ؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها