عدم استقبال آمریکایی ها برای پیوستن به ارتش

مقام های ارتش آمریکا هم زمان با تلاش همه جانبه برای یافتن جوانان مایل و مناسب برای خدمت، تائید کرده اند که نیروی زمینی به رغم تلاش های شدید برای جبران شکاف گسترده در سال جاری، نزدیک به ۱۵ هزار تن یا ۲۵ درصد کمبود نیروی داوطلب خدمت نسبت به میزان پیش بینی شده داشته است.

عدم استقبال آمریکایی ها برای پیوستن به ارتش

ثبت نام داوطلبان خدمت در نیروهای مسلح برای سال آینده (۲۰۲۳) در آمریکا از روز شنبه آغاز شد. در میان ثبت نام کنندگان، نیروی زمینی تنها شاخه ارتش آمریکا بوده که در سال مالی (۲۰۲۱) نتوانسته کمبود نیروی خود را جبران کند.

تشدید این مشکل، این پرسش را به وجود می آورد که ایا نیروهای رزمی آمریکا در صورت ناتوانی در به کارگیری کافی نیروی انسانی، باید ساختار خود را تغییر داده و کوچک شوند و از سوی دیگر احتمال تحت فشار قرار گرفتن گارد ملی و نیروهای ذخیره برای کمک به جبران این کمبود و فراهم کردن نیروهای مورد نیاز، وجود دارد.

مقام های رسمی به شرط ناشناس ماندن درباره جزئیات به کارگیری افراد در نیروهای مسلح آمریکا گفتند که هم زمان با آغاز سال مالی تازه، میزان دستیابی به اهداف استخدامی و به کار گیری نیروی انسانی در سپاه تفنگداران دریایی که همیشه تا حدود ۵۰ درصد تکمیل بوده، اندکی بیش از ۳۰ درصد بوده و نیروهای هوایی و دریایی نیز به نزدیک ۱۰ درصد از اهداف خود دست یافته اند، در حالی که معمولا این میزان در نیروی هوایی نزدیک ۲۵ درصد بوده است.

کریسیتن ورموث وزیر نیروی زمینی ایالات متحده گفت که این نیرو در سال مالی ۲۰۲۲ که پرچالش ترین دوره از نظر جذب نیروی انسانیست، به تنها ۷۵ درصد هدف خود دست خواهد یافت.

به گفته مقام های نیروی زمینی، این نیرو در سال مالی که روز جمعه پایان یافت نزدیک به ۴۵ هزار نیرو را به خدمت گرفته در حالی که هدف به کارگیری ۶۰ هزار تن بوده است. اما نیروی هوایی توانسته در همین دوره با به کار گیری داوطلبانی که در نوبت بوده اند، تعداد کافی یعنی دقیقا ۲۶ هزار و ۱۵۱ تن را به کار گیرد.

با وجود استفاده فرماندهان نیروهای مسلح از انواع پاداش ها و تشویق های مالی و مادی و دیگر برنامه ها برای دست یابی به شمار مورد نیاز در سال جاری، رقابت با صنایع بخش خصوصی را در بازار کنونی کار بسیار بیش تر از پیش دشوار یافته اند و نگران ادامه این روند در آینده هستند به گونه ای که احتمال تجدیدنظر پنتاگون در باره نیازمندی های خود و یافتن راه های تازه ای برای افزایش جاذبه نیروهای مسلح برای شمار کاهش یابنده جوانان آمریکا که از نیازمندی های ذهنی و جسمی لازم برای خدمت برخوردار هستند، وجود دارد.

فرماندهان ارتش پیش از این، استقبال اندک از خدمت در نیروهای مسلح را پیش بینی کرده و برای آن اماده شده بودند. برای نمونه نیروی زمینی چند ماه پیش اعلان کرد که شمار نیروهایش را از ۴۷۶ هزار به نزدیک ۴۶۶ هزار کاهش می دهد. آنان اذعان می کنند که همانند رستوران ها، شرکت های هواپیمایی، فروشگاه ها و دیگر کسب و کارها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند. هر چند شرکت هایی مانند مک دونالدز، کارگران را با انواع مزایایی جذب می کنند که در سال های گذشته، نیروهای مسلح را برای جوانان جذاب کرده بود.  

نکته ای که این مشکل را تشدید می کند این است که بر اساس ارزیابی تنها ۲۳ درصد جوانان از شرایط و آمادگی جسمانی، آموزشی و اخلاقی نیروهای مسلح برخوردار هستند و بسیاری به دلایل پزشکی، پیشینه کیفری یا حتی وجود نقش خالکوبی بر پوست بدنشان، واجد شرایط شناخته نشده و رد می شوند.  

هر چند مشخص نیست این کمبود نیرو تا چه اندازه به الزامی شدن تزریق واکسن کووید - ۱۹ برای نظامیان بستگی دارد، اما نیروی زمینی تاکنون نزدیک به ۱۷۰۰ نظامی را به علت خودداری از مایه کوبی علیه ویروس کرونا، مرخص کرده، هر چند در برابر اندازه واقعی این نیرو، اندک به نظر می رسد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها