وکیل خانواده مهسا امینی:

درخواست کردیم فیلم دوربین لباس پلیس هنگام دستگیری مهسا بررسی شود/ او به دخترخاله مهسا گفته بود که شما نیایید جلو، عکستان می‌افتد و من مجبورم شما را هم ببرم

یکی از وکلای خانواده مهسا امینی از تشکیل جلسه پزشکی قانونی درباره این پرونده خبر داد.

درخواست کردیم فیلم دوربین لباس پلیس هنگام دستگیری مهسا بررسی شود/ او به دخترخاله مهسا گفته بود که شما نیایید جلو، عکستان می‌افتد و من مجبورم شما را هم ببرم

صالح نیکبخت درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: به دنبال درخواست وکلای خانواده امینی و نیز خواسته اولیای دم، رسیدگی پزشکی قانونی با حضور گروهی از اساتید برجسته و جراحان مغز و اعصاب معروف در کشور که اکنون بازنشسته هستند و در هیچ کار دولتی یا خصوصی اشتغال ندارند، در ابتدا مورد قبول آقای شهریاری سرپرست دادسرای جنایی قرار گرفت و وکلا و خانواده امینی انتظار داشتند زمان تشکیل جلسه در هفته جاری اعلام و به وکلا و خانواده امینی فرصتی داده شود که این پزشکان را معرفی و از دادسرا تقاضا کنند هرگونه اعلام‌ نظر در مورد نحوه و علل فوت اعلام شود.

وی افزود: روز پنج شنبه هفته گذشته ریاست محترم دادسرای جنایی به آقای امینی اعلام کرده بود که ساعت ۱۳ امروز (شنبه) در جلسه‌ای که در مرکز پزشکی قانونی در تهران تشکیل می شود، حضور یابد. با توجه به اینکه آقای امینی دچار اندوه ناشی از کشته شدن دخترش مهسا بود، او هیچ گونه تمایلی به حضور در این جلسه را نداشت ولی با این حال وقتی موضوع را با وکلا مطرح کرد ما به او توصیه کردیم به دلیل اینکه می خواهیم پرونده منحصرا از طریق مرجع قضایی پیگیری شود این بار حضور یابد و به سوالات احتمالی آن جلسه پاسخ دهد.

وکیل مدافع خانواده مهسا امینی افزود: به همین جهت ما (وکلا) او را همراهی کردیم و در ساعت مقرر در مرکز پزشکی قانونی در خیابان بهشت حضور یافتیم و بعد حدود یک ساعت معطلی زمانی که ما به علت برگشت آقای امینی به شهرشان می خواستیم از پزشکی قانونی خارج شویم ولی مقامات پزشکی قانونی درخواست کردند که ما نرویم و در جلسه‌ای که از ساعت ۱۰ صبح امروز تشکیل شده بود حضور یابیم و در جلسه پس از اظهارات آقای شهریاری به سوالاتی که او از آقای امینی و ما کردند پاسخ دادیم.

وی ادامه داد: ما از نحوه تشکیل جلسه، بدون اعلام قبلی آن به ما در زمانی که ما امکان حضور و درخواست شرکت پزشکان مهم را داشتیم انتقاد کردیم و او توضیحاتی داد و گفت که هنوز شما می توانید مشاوران خود را معرفی کنید. ما گفتیم البته به شرط اینکه قبل از اینکه پزشکانی که بی طرف هستند و هیچ وابستگی به دستگاه دولتی ندارند و عمدتا اساتید پزشکان حاضر در زمینه جراحی مغز و اعصاب و متخصص هستند، قبل از اعلام نظر حضور یابند و پس از بررسی اسناد و مدارک موجود اعلام نظر کنند. متاسفانه در حین جلسه متوجه شدیم جلسه ۳ الی ۴ ساعت قبل تشکیل شده و برخی از پزشکان نظرات خود را اعلام کرده بودند و حتی در توضیحات بعدی برای ما اعلام کردند که فوت زنده یاد مهسا امینی ناشی از خونریزی مغزی یا ورود ضربه جسم خارجی نبوده و ممکن است علت داخلی داشته باشد.

نیک بخت تصریح کرد: مطابق سوالاتی که ما از پزشکان متعدد هم جراحان مغز و اعصاب و قلب و پزشکان داخلی کرده بودیم و نیز با توجه به عکسی که قبل از فوت مهسا در رسانه ها منتشر شده بود و نشان می داد گوش او خونریزی کرده، اعلام کردیم که با توجه به آن عکس و شواهد موضوع حکایت از این دارد که حادثه ورود ضربه بوده است و به هیچ وجه اظهاراتی که پزشکان گفتند درست نبود.

وکیل مدافع خانواده امینی ادامه داد: ما گفتیم اگر نظریه پزشکی قانونی این است ما آن را نمی پذیریم و خواهان این هستیم که این پرونده همانطور که رییس قوه قضاییه دستور داده بود به صورت ویژه رسیدگی شود و معنای ویژه بودن این است که در چارچوب‌های دست و پاگیر رسیدگی صورت نگیرد و خواهان آن هستیم که در جلسه دیگری در پزشکی قانونی با حضور پزشکان متخصصی که ما معرفی می کنیم این موضوع رسیدگی شود و لازمه این کار با توجه به آثار پیش بینی نشده‌ای که مرگ مهسا در داخل ایران و خارج برای ایران بوجود آورده، نباید مصالح ملی فدای این گونه مصلحت داری ها شود.

وی در پایان گفت: در آخر جلسه با توضیحاتی که آقای شهریاری دادند و هرچند که صریح، مطلبی را نگفتند ولی در کل اعلام کردند که ما سعی می کنیم نظرات پزشکان و متخصصان از طرف شما شنیده شود و ما تقاضا کردیم در اجرای نظر رییس قوه قضاییه، هیاتی حقیقت یاب برای رسیدگی به کل موضوع و سیر حرکت از زمانی که مهسا در پارک طالقانی دستگیر شده و نیز تمام عکس‌ها و فیلم هایی که از لحظه دستگیری ایشان و بردن او به داخل بند و انتقال او از بند به پلیس امنیت مورد بررسی قرار گیرد و آن عکس ها و فیلم‌ها و نیز فیلم دوربین پلیسی که روی لباس های او نصب شده بود و حتی او به دخترخاله مهسا گفته بود که شما نیایید جلو و عکس شما هم می‌افتد و من مجبورم شما هم ببرم و اظهارات او در دادسرا همه در معرض قضاوت عمومی قرار گیرد.

نیک بخت روز چهارشنبه ۶ مهرماه نیز گفته بود که والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کرده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    3

    پزشکان بیطرف که دولتی نباشند باید مدارک را بررسی کنند و نظرشان به اطلاع عموم مردم برسد و اگر مطلبی هست که گفته نشده است با مردم درمیان گذاشته شود

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      2

      موافقم باید افراد بیطرف نظر دهند البته هم بدون فشار افکار عمومی و هم بدون فشار حاکمیت

    • داریوش اقبالی
      5

      بایستی از روز اول با این مامور قانون شکن برخورد سریع و او را به اشد مجازات ومی‌رساندند تا بفهمند اینجا ایران است بیشه شیران است لعنت خدا ابدی باد بر کسی که باعث اخلال در امنیت کشور شد تف تف تف تف

    • قبول
      3

      طفلک معصوم از دست رفت. خدا لعنت کنه باعث و بانیشو. الان هم اینقدر طولش دادید که دیگه مردم اصلا قبول ندارن

    • ناشناس
      9

      چی میزنی داریوش تقلبی؟

  • امیرحسین
    78

    ولی اینکه ایشون قبلا بیماری داشته قطعیه
    پدر ایشون انکار کرد سوابق جراحی و غیره .
    این قضیه تمام خواهد شد و کسایی که جنایت کردن به بهانه فوت مهسا امینی روسیاه می شوند

    نظرات شما -
    • امیر ب امیر حسین
      12

      امیر حسین ساکت شو جیره خوار دولت

    • ناشناس
      2

      اگر این دختر قبلاً سابقه جراحی داشته چرا خانواده اش انکار کردند؟؟
      میدونید اگر این خانواده دروغ گفته باشند ، بعد از این ماجرا و این اتفاقاتی که افتاد
      این همه خسارت مادی و معنوی برای کشور و از همه مهمتر
      خون انسان‌ها......
      در پیشگاه خداوند چه جوابی دارند؟؟؟؟

    • حقیثت جو
      12

      البته چند نکته در این گیر و دار از نظرها مغفول مانده: یکی اینکه چرا پدر مهسا امینی حقایق را کتمان کرده؟! کسی که یکبار دروغ گفته پس بارها می تواند دروغ بگوید.دوم اینکه مهسا امینی هنگام دستگیری دربرابر مامور قانون چطور مقاومت کرده و چرا با مامور قانون درگیر شده؟! واقعیت اینست که در آن فیلم که پخش شد حدود 30-40 نفر خانم بازداشت بودند، چرا فقط مهسا امینی فوت کرد؟! کمی فکر کنید اگر دربرابر قانون مقاومت نمیکرد و فحاشی نمی کرد و با مامور دعوا نمی کرد، آیا مامور قانون باهاش درگیر می شد؟ و -برفرض که اگر به سرش ضربه زده باشند- مامور به خودش اجازه می داد بهش ضربه بزند؟!
      از همه اینها بگذریم، اجرای قانون برای کسی که قانون را زیرپا گذاشته با "بفرمایید" و "تمنا می کنم" و... عملی است؟
      اگر بخواهیم هرکسی در جامعه هرکاری را انجام دهد دیگر سنگ روی سنگ بند می شود؟ دیگر به آنجا می توانیم جامعه بگوییم یا جنگل می شود؟...

    • ی
      0

      سلام.امیر اینقدر بی ادب نباش خوب پدر مهسا دروغ گفته واون باید بابت این دروغ پاسخگو باشد

  • عاقل
    3

    احسن به این گزارش
    آیا پزشک قانونی با کالبد شکافی نمیتواند دقیق علت را تشخیص دهد؟چقدر زمان لازم است که پزشک قانونی علت مرگ را تشخیص دهد؟بگذریم چشم بسته و ندید فرمایش شما را میپذیریم .آجر عندالله

  • 1
    6

    متاسفانه در حین جلسه متوجه شدیم جلسه ۳ الی ۴ ساعت قبل تشکیل شده و برخی از پزشکان نظرات خود را اعلام کرده بودند و حتی در توضیحات بعدی برای ما اعلام کردند که فوت زنده یاد مهسا امینی ناشی از خونریزی مغزی یا ورود ضربه جسم خارجی نبوده و ممکن است علت داخلی داشته باشد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! معنی این کار چیهههههههه ؟ کاملا مشخصه

    نظرات شما -
    • 1

      برای شما مشخصه برای ما نه
      چون شما خدا هستی و از غیب خبر داری

  • ناشناس
    4

    یه درصد فک کن واقعیتو بگن و بذارن پزشک های بیطرف ورود کنن!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به خدا قسم با تهدید به پزشگها و خانوادهایشان دروغی به مردم میکن که شیطان مغزش سوت میکشه مردم به ئاین نظام اعقاد اعتماد ندارن ندران ندران ندران نمیخوان خسته شدن

    • حرف حق و البته بسیار تلخ .......
      4

      این نظام از گفتن حقیقت در مورد مرگ مهسا امینی هیچ ابایی نداره ....
      ولی فشار جو تبلیغات رسانه ای دشمنان این کشور وتجریه طلبها به گونه ای است که بر علیه امنیت ملی اختشاش ایجاد کنند .....
      حتی اگر مثل روز روشن سند محکم آورده شود که مهسا امینی بدون ضرب و شتم فوت شده باز هم دست بردار ماجرا نخواهند بود ....
      پس اگر قرار است نظام از این بایت هزینه بدهد باید جبهه دشمنان هم هزینه بسیار مضاعف تری بپردازند ..
      تبلیغات چی های آنور آبی و رسانه های حیله گرشان باید هزینه دروغ پردازی ها و ناامن سازی کشور را بپردازند ....

    • ب
      2

      سلام.واقعیت مشخص است مهسا سکته قلبی کرده پزشکان هم تایید مکند که ضربهی نخورده

  • آزادی
    9

    بخاطر یه تیکه پارچه روی سر مهسا را کشتید چرا چون یک عده بیمار با دیدن موی سر تحریک میشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مردم تحملشان تمام شده از دست این حکومت نمیخوان نمیخوان نمیخوان زندگی سیاه فقر بی آیندگی دروغ دوشمنی با دنیا

    • ناشناس
      4

      یه عده بیمارجنسی هم فرماندهان خودشون هستند نه مردم عادی

    • ص
      2

      سلام.ازادی.این یک تیکه پارچه برای این که از سر همه زنان ایران بر ندارند هزاران شهید دادیم. ازادی. مسائل رو اشتباه نگیر

  • خ
    4

    پس قبلا گفتند دوربین لباس پلیس خاموش بوده. یعنی دروغ گفته اند؟!!

    نظرات شما -
    • ب
      0

      سلام.خ.وکیل مهسا هر یک حرف میزنه

  • ناشناس
    4

    چشم حکومت هم قبول می کند

  • کوروش
    8

    احمد کسروی روحت شاد هرچی گفتی درست بود ازدرست هم درستتر .ای کاش توی قران از خجالت هم چیزی می نوشتن.اگر دیدید به اخوندها نشون بدین .

    نظرات شما -
    • پ
      2

      سلام.کوروش.ای کاش تو هم خجالت کشیدن بلد بود

  • ناشناس
    0

    سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مصاحبه با خبرنگاران اعلام نموده بودند روی لباس مأمور پلیس دستگیر کننده مرحومه مهسا امینی دوربین نصب نبوده که با اظهارات وکلای خانواده امینی در تضاد است و باید صحت و سقم این قضیه برای افکار عمومی روشن شود.

  • سحر
    5

    دروغ گناه کبیره است مگه نه پس چرا رئیس پلیس تهران گفت اون روز دوربین لباساشون خاموش بوده بخاطر تناقض گوییها و پنهان کاریها در این چند دهه اس که الانم بسیاری جوون و مردم اومدن اعتراض کردن ؟ اونی که دم انتخابات گفت گشت ارشاد مدیران دولتی خواهم داشت بعد روی کار امدن حرفش رو عوض میکنه به این میگن راست یا دروغ اونوقت از فریدون میگفتن اما خودشون؟

    نظرات شما -
    • 0

      موقع درس خواندن هم اینقدر حافظتون قوی است؟؟؟
      اگر اینطور بود الان ایران آمریکای دوم بود!!!

    • ناشناس
      0

      گوش مردم و جوانان چهلو سه سال است از دروغ پره شماها شیطان را درس میدین

    • گ
      1

      سلام.سحر .از خواب بیدار باش وکیل مهسا هر روز یک حرف میزنه این دیگه چه وکیلی است

  • کوروش
    0

    در کرمانشاه توی خیابون اگر بگی حسن حسین تقی نقی..........هیچکس بر نمیگرده اما وقتی میگی ای پهلوان همه بر میگردن این نشان پهلوانی وجوانمردی انهاست که احساس میکنن یکی نیاز به کمک داره این خصلت ایرانیان اصیل است دم همه بچه های کرمانشاه گرم . ادامه بدین

  • ناشناس
    1

    این موضوع را وکلایش دارند پیچیده می کنند حتما اهداف دیگری دارند ؟؟؟!!خدای نکرده نکند از جاهائی وعده وعید بهشون داده شده است؟؟؟توی این کشور پزشکی قانونی مرجع رسیدگی به این گونه مسائل هست چرا تحت فشارش قرار می دهند و نظر صحیح را نمی گذازند بگوید ؟؟؟

  • 1

    اینکه دکترهای پزشک قانونی را دولتی می دانند این اهانت به پزشکی قانونی هست ؟؟کسی هم بگوید این دکترهائی که می خواهند معرفی کنند نظر بدهند شاید مزدور اونطرفی ها باشند تا با نظر جهت دارشان نگذارند کشور روی اسایش ببیند و مردم را اسیر کنند

  • 1

    اگر در کشور قانون رعایت شود مشکلی بوجود نمی اید خدا رحمت کند مهسا امینی را اگر او هم قانون را رعایت کرده بود این مشکلات و هزینه ها و تخریبها به اموال مردم وارد نمی شد کاشکی این وکلایش که الان هزینه های هنگفت می گیرند اونموقع این مرحوم را توجبه کرده بودند که رعایت قانون راه حل مشکلات هست

  • ناشناس
    0

    میخوان یک دروغ بزرگ تحویل مردم بدن مردم دیکه فریب نمیخورن از دروغ دوزدی غارت اختلاس فلسطین حزب اله لبنان سوریه یمن حسن نصراله مردم خسته شدن دیکه مردم هیچی را باور نخواهند کرد چهلوسه سال دروغ کم نیست

  • ناشناس
    0

    ازماشین به بند!!!پس به کلاس هدایت نشدنداول بردیدبنداحتمالاًنازونوازشی کردیدبعدهدایتش کردیدبه کلاس

    نظرات شما -
    • د
      2

      سلام.مگه سرت امده که اینطور حرف می زنی

  • رامین
    0

    چرا باید چند تا پزشک به خاطر گفتن حقیقت ماجرا از جون خودشون بگذرند ، شما جای اون پزشک، اگر بهتون بگن این که ما میگیم روتایید کنید وگرنه ....چه کار میکنید ؟ تازه همین الان بااین اظهارات من نگران جون وکیل مدافع بیچاره شدم

    نظرات شما -
    • ر
      1

      سلام.نگران نباش وکیل تکلیفش با خودش هم روشن نیست که چی می خواهد هر روز یک حرف از خودش در میاره

  • ناشناس
    2

    بهر حال همه میدونن که مقصر اصلی گشت بوده نمی‌خوان اون زن یا مرد اعدام شه مگه هواپیماربایی زدن کسی رو اعدام کردن گذشت با پرویی تمام گفتن خودمون زدیم پس اینم به هم چنین راحت با پرویی میتونستن بگن خودمون زدیم ناراحت این هستن که چرا درتمام رسانه های خارجی عکس که ازگوشش خون اومده در کل جهان پخش شده وهر کاری هم بکنند اعتماد از بین رفته

    نظرات شما -
    • ی
      1

      سلام.اون کسی که این پیام رو در توییتر گذاشت پاکش کرد چون اون پزشک متخصص نبود وخودش وقتی نظریات دکتر های دیگر راشنید خودش هم اعلام کر داشتباه کرده

  • ایرانی
    1

    این بیانات خیمه شب باژی بیش نیست .⁸

  • فراهانی
    7

    خانم امینی فوت کرد به قانون بسپارید
    نیروی انتظامی نباید تضعیف شود
    ای نفهمان بفهمید آب درآسیاب دشمن
    نریزید نسل آینده میخوان درایران زندگی
    کنن ایران زیبا را خراب نکنید

  • مهسا امینی
    0

    به به به این پزشکی قانونی ،،، !!!همانطور که مالک متروپل را زیر آوار شناسایی سریع نمودند !!!علت فوت مرحومه امینی را هم سریع تشخیص دادند !!!فقط چرا اسرار داشتید که خانواده متوفی او را شبانه و بدون باز کردن کفن توسط پدر خانواده ،،دانش کنند !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • گ
      1

      سلام.امینی .پدر مهسا تا حالا دروغ های فروانی گفته اول گفت سابقه بیماری نداشته بهد مشخص شد بیماری داشته .بعد گفت عمل نشده دکتر آمد گفت عملش خودم کردم بعد برادرش گفت قبلا همین گو نه قبلا هم اینطوری شده بعد گفت من نگفتم این چخانواده

  • عبدالله
    2

    ای بابا این مهسا نه سو سینه اش باز است و نه موهایش را پریشان کرده ! ! ! ! ! آخ چرا بردن ارشادش کنند که سکته کند و آشوب گران دوره دیده در آنسوی مرزها اغتشاش و بانک ها و منافع ملی را آتش بزنند

  • بهزاد زارع
    4

    ما همه از مرگ مهسا امینی ناراحت هستیم و ناراحت کننده تر اینکه عده ای بخاطر منافع خود مردم را تشویق به اغتشاش می‌کنند و جوانان مردم را به خیابان ها می کشانند در حالیکه خود در آن طرف مرزها مشغول نوشیدن الکل و ...هستند و مدام در ع تحویل ملت ایران می‌دهند.
    این تظاهرات کور نتیجه ای نخواهد داشت و مردم ایران نباید حرف عده ای را گوش کنند که دروغ گرفتنشان برای ما اثبات شده است.
    آقا و خانم؛ که فرار کرده ای و در خارج از کشور مشغول عیاشی خود هستی دست از سر جوانان ایران بردار و جوانان مردم را به کام مرگ نفرست.

  • کلکل
    1

    عجب فیلمیه این فیلم

  • احمد
    4

    این یک توطئه بوده که این دختر را که عضو کومله هست گشت ارشاد بگیرد اصلا بعید نیست عوامل و ماموران گشت ارشاد دستگیری ایشان خود نیز از عوامل بیگانه و گروههای معاند باشند

    نظرات شما -
    • ماستمالی
      0

      😀😀بابا خانم مارپل

  • ناشناس
    5

    قانون اساس کار است پزشکی قانونی همیشه در اینگونه حوادث نظر قطعی را می دهد وکیلش دنبال فضاسازی است

  • ناشناس
    2

    قبل ترها ، انگشت شماری خاله زنک بودند الان کل ایرانی ها خاله زنک شدن
    چرا کی برای چی فوت شده؟؟؟
    چی گیر تو میاد؟؟ چی گیر من میاد؟؟ برین بابا به فکر نون باشید خربزه آبه.... زندگی خودتونو بچسبین زندگی مردم به خودشون مربوطه....
    دلم به حالتون سوخت این کامنتو گذاشتم وگرنه به من چه ....
    یک ماهه ،مملکت رو دیوونه خونه کردین که یک نفر سکته قلبی کرده ،خب که چی؟؟
    حالا یه عده زور میزنن زدن تو سرش ....هزاران خانم دستگیر شدن ،کسی تو سر اونها نزده فقط اومدن یه راست زدن تو سر این خانمه !
    بس کنید دیگه ...جمع کنید دیگه
    خسته نشدید؟؟؟؟
    یه کاری کردن آمریکای دیوس پر روتر شده ،،به فکر تحریم های جدید تر افتاده.....
    آمریکا اگه دیوس نبود چهل سال کشور ما رو به خاطر اسلامی بودن تحریم نمی‌کرد
    پس اون آمریکای پدرسوخته است که باید علیه اش شعار بدید نه علیه دین خدا.....

  • اکبر
    0

    من از کامنت ها و لایک ها به عمق اعتماد به جمهوری اسلامی پی می برم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها