امام جمعه شیراز:

وسط خیابان می‌خواهند ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کنند

امام جمعه شیراز گفت: از نیروی انتظامی و از آنها می‌خواهیم با ساختارشکنان با قدرت و قوت برخورد کند.

 وسط خیابان می‌خواهند ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کنند

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه فرصت‌هایی امروز برای ما ایرانی‌‌ها پیش آمده که باید از آن به خوبی استفاده کرد، اظهارداشت:اولین فرصت برای کشور ما پیش آمده و می‌تواند محدودیت 40 ساله را از دوش مردم بردارد عضویت کشور در پیمان شانگهای است چراکه این پیمان یکی از بزرگترین پیمان‌های اقتصادی دنیا است.

وی با بیان اینکه عضویت ایران در این پیمان یعنی شکستن تحریم‌ها و محدودیت‌های 40 ساله گفت: هر کدام از کشورهای عضو این پیمان از نظر سیاسی، اقتصادی و جمعیتی برای ما می‌تواند راهگشای یک گشایش اقتصادی باشد اما متاسفانه فضاسازی‌های رسانه‌ای و به میدان آوردن یک جریان‌های خاصی در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به این مسئله دور کند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر استفاده از فرصت پیمان شانگهای افزود: این یک فرصت بزرگ برای همه مردم، بازرگانان و تولیدکنندگان است چراکه ما به صورت تاریخی وابسته به این حوزه اقتصادی بودیم و وظیفه کسانی که اطلاع و آگاهی بیشتری دارند و وزارت صمت این است که این فرصت‌ها را به صورت ویژه شناسایی کند و در اختیار مردم بگذارند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: اگر بتوانیم پیوندهای بازرگانی و اقتصادی را در این فضا که ریشه تاریخی دارد دوباره زنده کنیم قسمت عمده مشکلات اقتصادی حل می‌شود و این حربه‌ای که تمدن اروپایی و آمریکایی برای تحریم ما پیش گرفته و قلدری که می‌کند راه به جایی نخواهد برد چراکه یکی از راهکارها این است که فرصت این پیمان را همه به جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به مسئله دیگری که به عنوان فرصت فراروی نظام قرار گرفته، قدرت عظیم فرهنگی و معنوی حاصل از زیارت اربعین است، عنوان کرد: دشمن با بوق‌های تبلیغاتی نقاط ضد این حرکت را بزرگ می‌کند تا این از چشم ما بیرون رود بخواهند یا نخواهند این جمعیت عظیم ایجاد شده حرکت کرده و آمادگی و عطش برای ظهور را فریاد زده است.

وی با تاکید بر توجه به این مسئله گفت: این نقاط قوت بسیار مهم است که باید با جدیت دنبال شود؛ فریب شیاطینی که می‌خواهند با وسوسه‌های خودشان این مسیر روشن الهی را زیر سوال ببرند یا بگویند چنین چیزی وجود ندارد، نباید خورد.

امام‌ جمعه شیراز در ادامه افزود: این کارهایی که اخیرا از سوی ضد انقلاب و معاندین شکل گرفت حرکت‌های از روی ناچاری است چون می‌بینند مسیر حرکت جامعه اسلامی و شیعی به سمت دیگری می‌رود؛ مقاومت و مقابله می‌کنند؛ جنگ است و نمی‌گوییم بین ما و دشمنان خدا جنگ نیست؛ در عرصه جنگ گاهی آنها نیز به میدان می‌آیند اما این ویژگی و فرصت را امروز بایستی جامعه دینی ما قدر بداند.

وی عنوان کرد: قضیه از فوت یک خانم جوانی شروع شد که البته ممکن است در جریان فوت ایشان کوتاهی‌هایی رخ داده باشد که باید بررسی شود اما آیا کسی در مجموعه انقلابیون از جریان‌های مختلف بوده که بگوید این را دنبال نمی‌کنیم برخی ما را بدهکار می‌کنند که واقعا بدهکار نیستیم.

امام جمعه شیراز افزود: همه جریان‌های درون نظام گفتند ما نگرانیم بررسی کنید؛ پیش داوری نمی‌شود کرد اما ابزار این‌جهت که بررسی شود حق مسلم است که قانون و دین و آیین بیان کرده و این نقطه قوت نظام ما است. غیر از جریان‌های سیاسی مختلف قوای سه گانه و رئیس سه قوه هم می‌گوید پیگیری می‌کنیم تا حق مشخص و عدالت اجرا شود آیا این نقطه قوت یک نظام نیست؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نظام اسلامی در اعطای آزادی‌های اساسی هیچ کوتاه نیامده بلکه برخی از اوقات بیش از حد مماشات کرده است، اظهارداشت: رئیس دستگاه قضا هم قول داده که پیگیری و نتیجه را اعلام کند؛ در این میان عده‌ای مطالبه فراتر دارند که نوع برخورد با مسائل و معضلات اجتماعی باید تغییر کند که این هم مطالبه‌ای است که در چهارچوب خود باید مطرح شود که این باز هم‌ نقطه قوت است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری در راستای اصلاح روش‌ها و راهکارهای مبارزه با مفساد اجتماعی هم قانونا جا دارد و هم مسیرش ترسیم شده است، عنوان کرد: این هم‌ نقطه قوت نظام است مطالبه‌گری هم نه جای بحث دارد و نه کسی می‌خواهد مسئله را تاب دهد مانند مطالبات صنفی که مطرح شده و دولت را پیگیری می‌کند این توانمندی نظام جمهوری اسلامی برای شنیدن مطالبات است.

آیت‌الله دژکام در ادامه این مبحث گفت: سومین چیزی که پیش می‌آید، نگرانی ایجاد می‌کند و باید بیداری بیشتری به خرج دهیم این است که یک عده‌ای یک صحنه شخصی یا یک مطالبه اجتماعی را تبدیل به اغتشاش می‌کنند؛ اغتشاش‌گری در منطق هیچ کسی، دولتی هیچ ملتی و عاقلی در دنیا پذیرفته نیست.

وی اظهارداشت: هرج و مرج اگر باشد که نمی‌توان جامعه اداره کرد از 2‌هزار سال پیش تاکنون متفکران عرصه اندیشه سیاسی گفتند ساختارشکنی و اغتشاش و هرج و مرج نه؛ چون باعث می‌شود جامعه نتواند روند رو به رشد خود را طی کند اما متاسفانه دشمنان تبلیغ می‌کنند برخی از بچه‌های ما هم فریب می‌خورند‌.

امام جمعه شیراز افزود: از بزرگترها به ویژه نسبت به جوانان خواهش می‌کنم که تجارب انقلابی و سیاسی و اجتماعی خود را بیان کنند چراکه در چارچوب صحیح اقدام آنها باعث رشد اجتماع است اما در شکل اغتشاش به جایی نمی‌رسد و خودشان هم ضربه می‌خورند.

وی با اشاره به شهدای نیروی انتظامی در این روزها گفت: این برای این است که نیروی انتظامی دارد مراعات می‌کند و از این جهت تشکر می‌کنیم از نیروی انتظامی و از آنها می‌خواهیم با ساختارشکنان با قدرت و قوت برخورد کند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • آزادی
    0

    محدودیت ۴۰ ساله را خود شما با عقاید پوچتان‌ایجاد کردین بعدش کشورهای عضو پیمان وقتی سیستم بانکی تحریم شده چگونه باشما معامله کنند مثل قبل تهاتر کالا انجام میشه حتی اگه توافق بشه که با پول ملی کشورها معامله کرد خیلی از شرکت ها از ترس تحریم حاضر به همکاری با ایران نمیشن حتی اگه بشن مخفیانه و با دادن تخفیف از طرف ایران حاضر به معامله میشن که در بلند مدت به منافع ملی آسیب زده میشه

  • ناشناس
    0

    نفتی که به کشورهای عضو شانکهای داذآد میتونید پولش را بگیرید مشکل شما پیوستن به شبکه جهانی پول هستید که نمیپیوندید .بچه های دهه هشتاد و .نود جی میدوند پیمان شانکهای چیست

  • ناشناس
    0

    ماشاالله به این امام جمعه .اگر فشارش دهند علم اقتصاد تراوش خواهد کرد

  • ناشناس
    0

    خوب ، خودمان هم وسط خیابان خیلی کارها کردیم ، مگه نه ؟

  • ناشناس
    0

    پیمان شانگهای ،امنیتیه، نه گشایش اقتصادی

  • عبدالمجید سجادیان
    0

    ای بی سواد شانگ های بدون اجازه امریکا جرات همکاری ندارد
    کدام شرکت های اتحادیه شانگ های سهامدارشان امریکانیست.
    واقعا هرچی بیسواداست مسول است

  • بجای کلاه سر میاریم
    2

    نیروی انتظامی بدون نصیحت تمام قد در خدمت نظام است

  • ایران زمین
    0

    بی سواد شما میفهمید اقتصاد ،سیاست ، پیمان شانگهای وهزاران کفت و زهرمار دیگه چیه که اظهار نظر میکنید
    بدبخت به آن مردمی که پای منبر تو نشستند وحرفهای تورا گوش میکنند
    اگر دین ندارید آزاده مرد باشید!!!!

  • اوصیکم عبادالله
    0

    استاد بجز چین و روسیه همشون نوچه آمریکان اونوقت میخوان مشکل ما رو حل کنن چین هم که بزرگترین شریک تجاری آمریکاس روسیه و چین هم که هر دو دارن از تحریمهای ما لذت کافی رو میبرن و میرسیم دوباره به عده ای بنام کاسبان تحریم چه در داخل چه دلالهای خارجی و در نهایت حیف و میل بیت المال و

  • ناشناس
    2

    .

  • 0

    پرروترازشماخودتونیدننگتان باد

  • ناشناس
    0

    اگه شانگهای مهم بود که الان دلار تو بازار باید میشد هزار تمن
    چین و روسیه و هند بعنوان ابر قدرت از تحریم آمریکا پیروی میکنند. دلخوش به چی هستید
    تو حوزه به شما درس اقتصاد دادن یا پنجشنبه شب براتون متن سخنرانی میفرستن
    خوب چرا الاغ زادهاتون بجای غرب به سمت کشورهای عضو شانگهای کوچ نمیکنند

  • ناشناس
    0

    چرند و پرند

  • ناشناس
    0

    ملت از گشایش شانگهای گذشته اند
    در وسط خیابان به گشایش خود شما فکر می کنند. خ خخ خخ خ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      آشوب راه می اندازید این چیز ها و سفر به آمریکا را تحت شعاع قرار دهید

  • رضا
    0

    حاج آقا پیمان شانگهای اولویت اولش امنیتی است. اقتصادی نیست. با مطالعه برو پای منبر! زمان قدیم هم لباسان شما (روحانیون و نه روضه خونها یا مداح ها!) با مطالعه حرف می زندند، اونم دارید نابود می کنید.
    داستان اینه:
    سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبهٔ امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد. اندکی بعد، ازبکستان هم به این سازمان پیوست و این سازمان رسماً به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر نام داد.
    سازمان همکاری شانگهای از دل رقابت قدرت‌های بزرگ بر سر منطقه ژئوپلیتیک آسیای میانه ظهور کرد. هدف اولیه تأسیس این سازمان، غیرنظامی‌سازی مرز بین چین و شوروی بود.

    گروه «شانگهای ۵» در ۶ اردیبهشت ۱۳۷۵ (برابر ۲۶ آوریل سال ۱۹۹۶) با امضای توافقنامه‌ای به منظور «تعمیق اعتماد نظامی در مناطق مرزی» توسط رهبران وقت کشورهای قزاقستان، جمهوری خلق چین، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان به وجود آمد. این کشورها مجدداً در تاریخ در ۲۴ آوریل سال ۱۹۹۷ توافقنامه‌ای به منظور «کاهش نیروهای نظامی در مناطق مرزی» در مسکو به امضا رساندند.
    سایل امنیتی در آسیای میانه به ویژه تروریسم، تجزیه‌طلبی و افراط‌گرایی عموماً دغدغه اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

    «ساختار منطقه‌ای ضدتروریسم» سازمان همکاری شانگهای در نشست ژوئن ۲۰۰۴ در شهر تاشکند در ازبکستان تهیه و تصویب شد. این سازمان در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که بر اساس مفاد توافقنامه منطقه‌ای، با قاچاق مواد مخدر در طول مرزهای کشورهای عضو مبارزه خواهد کرد.
    چهارچوب توافقنامه همکاری اقتصادی کشورهای عضو پیمان، نخستین بار در نشست مورخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۳ تهیه و به امضا رسید. در این نشست رئیس دولت چین پیشنهاد کرد که برنامه بلندمدتی برای تشکیل منطقه آزاد تجاری در سازمان تهیه شود. (منطقه آزاد)
    همکاری‌های فرهنگی بخشی از چارچوب فعالیت سازمان همکاری شانگهای است. وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان برای نخستین بار در ۱۲ آوریل ۲۰۰۲ سند همکاری مشترک فرهنگی را در نشست پکن امضا کردند.

  • علی
    0

    بس کنید مردم رو به خاک سیاه نشوندید 43 سال تریبون رو دست شما سپردن مملکت رو به فلاکت انداختید نماز جمعه به افراد پاک و باسواد و روشنفکری چون بهشتی ها طالقانی ها احتیاج داره تا مملکت شه مساجد خودجوش پر از پیر و جوان شه دیگه احتیاج نباشه با کارمند و نظامی پر شه حکومت باید تجدید نظر اساسی در انتخاب ائمه جمعه داشته باشه.

  • یالثارات
    0

    شما به فکر ویزا و درامد خودت باش

  • ناشناس
    0

    گشایش اقتصادیش میره تو جیب توی مفتخور نسیب ما همون سطل زباله هم خالی تر میشه .دیگه زر انحرافی دوره اش کذشت .

  • ناشناس
    0

    نتیجه بشکه تک سوراخ

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این نظام و دولت منصوبش ثابت کرده برای احقاق حقت باید کف خیابون بیای و فریاد بزنی.... تا نگرید طفل کی نوشد لبن
    تا نگرید ابر کی خندد چمن

  • عبدالله
    0

    اشیخ از این وعده های سرخرمن قبلا هم داده اید ! در قضیه کشته شدن ستار بهشتی و زهرا کاظمی و کشته های کهریزک هم قرار بود بررسی شود بفرمایید نتیجه چه شد ؟ ناجوانمردانه مادر ستار بهشتی را مضروب کردید ودیگر هیچ !؟ یوم تبلی السرائر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها