رییس سازمان انرژی اتمی ایران:

پیغام‌های آژانس، نشان دهنده قصد آن‌ها برای بستن پرونده ایران است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: خدمت به مردم و خدمت به این آب و خاک جزو توفیقات بزرگ است و امیدوارم خداوند متعال عنایت کند تا آن‌چنان که شایسته ملت عزیز و شریف ایران است، بتوانیم خدمات‌رسانی کنیم و آثار آن به‌گونه‌ای باشد که تراز کشور و شرایط کیفی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد و متحول‌تر از گذشته کند.

 پیغام‌های آژانس، نشان دهنده قصد آن‌ها برای بستن پرونده ایران است

محمد اسلامی با بیان این مطلب در برنامه صف اول شبکه خبر درباره دستاوردهای صنعت هسته‌ای در حوزه علمی و پزشکی گفت: در حوزه سلامت و پلاسما درمانی به ‌تازگی بر روی سه بیمار در تهران روند درمانی انجام شد که نتیجه‌ مثبتی داشت.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا جوی که علیه صنعت هسته‌ای کشور به راه افتاده تا مسیر ما را مسدود کنند را با استفاده از دستاوردهای گوناگون و متنوع از بین ببریم.

وی افزود: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز در سازمان انرژی اتمی، مرکزی را برای تعامل پژوهشگران و سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌ایم.

اسلامی گفت: از ۲۰ سال قبل تاکنون شاهد طرح روایت‌های مختلف از سوی صهیونیست‌ها و غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای هستیم و طرح اتهاماتی علیه صنعت هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: از ۲۰ سال پیش جریانی علیه صنعت هسته‌ای کشورمان توسط منافقان و به رهبری صهیونیست‌ها در مسیر سازمان‌های بین‌المللی مانند شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد که در نهایت منجر به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران شد.

وی گفت: ۲۰ سال مذاکرات توسط مسئولان مختلف انجام شد و در نهایت به توافق برجام رسید که یک توافق با دو ستون است؛ در یک ستون ما برای شفافیت و اعتمادسازی سرعت خود را کاهش دادیم و آن‌ها نظارت خود را بیشتر کردند و در ستون دیگر قرار بر رفع اتهامات و تحریم‌ها علیه ایران بود که غرب تعهدات خود را اجرا نکرد و از برجام خارج شد، حالا که قصد برگشت به برجام را دارند، می‌گویند این مسائل جدید و غیر از برجام است! درحالی‌که این مسایل از سال ۲۰۰۳ وجود داشته و اکنون و در سال ۲۰۲۲ اتفاق جدیدی رخ نداده است.

اسلامی تاکید کرد: اتهامات علیه ایران را اسراییل مطرح کرد و اکنون رژیم صهیونیستی تبدیل به مرجع تقلید برای آژانس بین‌اللملی انرژی اتمی شده است.

وی ابراز کرد: چگونه می‌شود که یک سازمان بین‌المللی زیر نظر سازمان ملل از منافقان که دستانشان به خون هزاران ایرانی آغشته است، پیروی کند؟

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در مذاکراتی که در دولت قبل انجام شده بود، گفته بودند که اطلاعاتی در دست ما است و برای بازدید از چهار مکان به ما دسترسی بدهید که ما این پرونده را ببندیم البته برای این اتهامات هم سند معتبر نداشتند.

وی با اشاره به توافق سال گذشته با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیح داد: با گروسی تفاهم کردیم و آن بیانیه منتشر شد و گفتیم شما سوالاتتان را به ما بدهید و ما جواب سوالات را به شرط اینکه پرونده را ببندید، می‌دهیم.

اسلامی بیان کرد: آژانس اعلام کرد که ۲ پرونده از مکان‌های ادعایی را می‌بندد و در مورد ۲ مکان بعدی، ایران باید روشنگری بیشتری انجام دهد اما بعداً از آن دو مکان، یک پرونده‌ را بستند که البته مجدداً پرونده همان مکان را باز کردند!

اسلامی افزود: برای مثال یکی از این اماکن یک معدن متروکه است که بیش از ۳۰ سال استفاده نشده است.

معاون رییس جمهور گفت: در جمهوری اسلامی ایران یک مورد فعالیت هسته‌ای وجود ندارد که به آژانس اعلام نشده باشد یا آژانس از آن بی اطلاع باشد و تمام فعالیت‌ها تحت نظارت آژانس است.

وی بیان کرد: امروز در حدود ۲ درصد از ظرفیت هسته‌ای دنیا مربوط به ایران است، اما حدود ۲۵ درصد از بازرسی‌ها از ایران انجام می‌شود!

وی افزود: آژانس و مدیرکل باید از جایگاه حقوقی آژانس صیانت کنند.

اسلامی تصریح کرد: پیغام‌ها و پیام‌هایی که از طرف آژانس آمده؛ نشان می‌دهد که قصد بستن این پرونده را دارند. امیدواریم صادق باشند و بیش از این وقت خود را تلف نکرده و فکر نکنند که با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری خود را اعمال کنند.

وی اضافه کرد: موضوع حائز اهمیت این است که اراده سیاسی باید برای بستن وجود داشته باشد، اراده سیاسی الان برای فشار است درحالی‌که باید اراده سیاسی خود را خرج بستن پرونده کند.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره برنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیح داد: پیشنهاد قطعی و مشخص ما، طرح موضوع خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در مجمع عمومی آژانس بین المللی است.

وی گفت: در نشست اخیر شورای حکام، بسیاری از کشورها برای صدور قطعنامه علیه ایران همکاری نکردند که این مساله دارای پیام خوبی بود؛ فقط یک بیانیه در چهار بند منتشر شد که در بند چهارم آن مواضع اروپایی‌ها آمده بود.

مهندس اسلامی اظهار کرد: صهیونیست‌ها دنبال این هستند که با تغییراتی در NPT بتوانند جای پای خود را باز کنند که هنوز با سایر اعضا به اجماع نرسیده‌اند.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه درباره نیت اروپایی‌ها از توافق با ایران عنوان کرد: علایم و نشانه‌ها که در یک سال گذشته وجود داشت و هنوز هم ادامه دارد، حاکی از این است که اروپایی‌ها اراده کرده‌اند که توافق صورت گیرد اما نیت اصلی آنها انزوای ایران است و به نوعی با توافق هسته‌ای می‌خواهند زمان بخرند که ما را تضعیف کنند.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها با داشتن چرخه سوخت ما مخالف هستند زیرا چرخه سوخت نماد داشتن قدرت است و اروپایی‌ها از قبل از انقلاب نیز موافق این موضوع نبوده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    آره ارواح.....ت

  • خون جیگر
    2

    تو چکاره هستی ابله

  • ناشناس
    2

    تو هپروتی

  • ایرانی
    0

    بهترین کار ساخت کلاهک هسته ای و باج گیری منطقه ای است که همان منطق غرب است

  • ناشناس
    1

    باز هم دروغ بگویید تا سر مردم راگرم کنید مگر در این مملکت زندگی نمیکنید و نمیدانید که مردم آگاه شده اند و گول وعده های سر خرمن را نمیخورند؟

  • ناشناس
    0

    سایت راستگرای داخل ایران (که اغلب نظرات انتقادی کابرانش منتشر نمیکند!): سخنان آیت‌الله «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران که خواستار تحقیق درباره هولوکاست شده بود خشم مقام‌های آمریکایی را به همراه داشته است. //
    بیش از چهل سال است ملت ایران دارد هزینه اسرائیل ستیزی و دشمنی با صهیونیست ها میدهد، کمتر کسی از مطلعین آزاده جهان اذعان نداشته باشند که صهیونیسم یک ایدئولوژی نژادپرستانه و عامل توجیه اعمال جنایتکارانه هولناک و وحشیانه ای در این صد سال اخیر بوده است، و همچنین منکر جنایات آنها در فلسطین. اما تاسفبار این است:
    صهیونیسم-اسرائیل ستیزی در نظام جمهوری اسلامی، نابخردانه و دگم اندیشی تبدیل به ایدئولوژی حاکمه ج.ا. شده است، چهل سال بدون در نظر داشتن منافع ملی و نسل سوزی ناشی این سیاست نابخردانه که حاصلش تحریمها و توطئه های تجزیه طلبانه بوده، اما انکگار و تشکسک هلوکاست بعد از دهها سال تحقیق، از سوی ماقامات (از احمدی نژ
    اد تا رئیسی) نشان میدهد، هنوز حاکمان ج.ا. متوجه نشدند و قبول نکردند این نوع سیاست ستیزه جویی با یهودیان (از جمله قربانیان هلوکاست توسط نژادپرستان آریایی گرای نازی) چه عواقب سنگینی برای ملت ایران داشته است، کاسه داغتر از اش شدن برای ناخواسته سفید نمایی از چهره نازیسم و دشمنی کور با یهودیان با انکار هلوکاست و قضیه جنگ اعراب و اسرائیل، متاسافنه ملت ایران اسیر این حاکمه ج.ا. هستند و به اسلام و تشیع بدترین ضربان به دیسن و مذهبشان زدند و نسلها سوزانده و کشور ایران عقب مانده از جایگاهش شده و حسرت وار می بینند مالزی تا کره جنوبی که زمانی در حسرت جایگاه ایران در دهه 1350 ه.ش بودند اکنون مماهات میکنند وفخر بر ایارن! این جماعت ایدئولوژیست شکم سیر و متاسفانه آلوده به مافیای اقتصادی و آمارهای سنگین پنهان و اشکار فساد خانمانسوزشان تنها یک معجزه باشد مردم از شرشان نجات یابد.
    بله آنهایی که جنایات نازیهای علیه یهودیان و سایر اقلیتهیا نژادی غیر ژرمن (به اشتباه اریایی گفتند نازیها!، آریایی ها راستین مردمان هندوایرانی باستان سبزه روی بودند و ربطی ژرمنهای نژادپرست قرن بیستم ندارند)، امروز انکار نسل سوزی چهل سال و اندی در ایارن توسط حاکمه ج.ا هستند و حتی اجازه نشر نظرات منتقدان نمیدهند! ای رئیسی و طرفدران راست گرایت، اگر میگویید درباره آزادی بیان و حق تحقیق، چرا اجازه انتشار انتقادات علیه سیاستهای نسل سوزانه تان نمیدهدید؟!

  • ناشناس
    0

    مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود وتوهم صالحی دوم نباش این زمین دولت بنفش نیست بازی نکن

  • داوود فراهانی
    0

    با تشکر از نکته خوبی که فرمودید بنده هم به این واقفم بایست در من و انچه میگویند باید یک پژوهشی انجام گرد در این اقا که شما مد نطر دارید به جانور بودن که همین الان برق روی قلبش هست..و من هم میگویم اخسن به هوش و درایت شما ..و من معتقدم که این کنیم تا او را رسوا نمایم و چگونه ان را با این به رسوایی بکشانیم.. راه حلش .. شما تیمی از بهترین ها و متدین ترینها در این بحث که مبحثی ست خدای و حوزوی در شمل ..پس با جندین نفر تی جا دارد تا بیست و سی نفر و او تنها پس دو طرف معامله روشن شد و با رادیو tv هماهنگ شود و از انها تقاصا شود که قبول هم میکنند و در نهایت بصورت انلاین باشد حتما و کارشناسانی بین المللی را دعوت کنیم و در یک زمان او را میتوان رسوایی دو عالم کرد اگر این خوب ست که مطمینا قبول میکنید که به علم شما واقف هستم پس خداوند را نیز خشنود میکنید..و اگر ایرادی ددنوشته هست از این است که من 400 روز ست که نگداشتن بخوابم و نه بخورم و نه استراحت و حمام کمم و بر روی ان برق و محا صر و تحریم نیز و..و و

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها