سوال چالشی یک روزنامه نگار از حامیان گشت ارشاد و ادعای قانون گرایی آنها

یک روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره حامیان گشت ارشاد و ادعای قانون گرایی آنها، سوالی پرسید.

سوال چالشی یک روزنامه نگار از حامیان گشت ارشاد و ادعای قانون گرایی آنها

احمد زیدآبادی در مطلبی نوشت:

اگر در پارلمان یک کشور اروپایی، قانونی به تصویب رسد که طبق آن، پلیس ملزم شود زنان محجبه را در کوچه و خیابان دستگیر و به مقرّ خود منتقل کند و در آنجا به آنها لزوم کشف حجاب را آموزش دهد و فقط بعد از گرفتن تعهد از آنان برای کنار گذاشتن حجاب، آزادشان کند، مدافعانِ گشت ارشاد در ایران چه واکنشی نشان خواهند داد؟

آیا چون مسئله به صورت قانون در آمده، اجرای آن را موجه خواهند دانست؟ یا اینکه با تمام قوا به تصویب و اجرای چنین قانونی حمله‌ور خواهند شد؟

منبع: اقتصاد نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    2

    چرافرهیحتگان و روشنفکران و متدینین ایران اسلامی از گفتن واقعیات پرهیز میکنند مامورین دون پایه همه تحت امر روسای بالادستی هستند عجیب است تا کی باید هیس هیس کنیم و از گفتن واقعیات دوری کنیم همین روش و رویه اشتباه مملکت را واقعا به چالش کشیده از کجا معلومه شاید اهداف شوم پشت این داستانهای ازار و اذیت مردم است تا مردم تحریک بشوند مشکل این روز های گشت امر به معروف و نهی از منکر در درجه اول اقای کاظم صدیقی است و نفر بعدی که مملکت را به چالش کشیده اقای محمد صالح هاشمی گلپایگانی هستند . من از شما می پرسم بفرض اگر یک نفر لات بیسواد را مصدر این شغل حساس میکردند مگر غیر از این میشد که الان شده حکایت مرحومه مهسا امینی و غیره نیست مسئله اینست که هیچکس در جای خودش نیست هر کس یک هنر وجودی خاص خودش را دارد در امر دین و دیانت زور و تهدید و فحش و ناسزا و کتک جائی برای اثبات موضوعات شریعت مقدس اسلام ندارد بلکه زمان توام با مهربانی و عطوفت میتواند جامعه را به سمت و سوی احکام واقعی شریعت اسلامی بکشاند همانطور که فرزندان خودمان را از تولد تا بزرگسالی با خون دل خوردن و مهربانی و عطوفت پدرانه و مادرانه در زمان بسیار زیاد به فرجام موفقیت میرسانیم . این اقایان و در نهایت عوامل مجری زیر دستان انان کفایت و صلاحیت این امر مهم را ندارند . نتیجه رفتار ها و دستورات بی محتوا و هیجانی و احساسی و خشمگنانه و پرخاشگری های غیر اصولی و از همه مهمتر تبلیغات غیر اخلاقی پیرامون زنان این سرزمین این اقایان مملکت را به چالش کشیده و کشور ایران سر افراز را در دنیا در ردیف کشور های عقب افتاده زمان بربریت معرفی کرده کسانی باید در رده های بالای این سمت های حساس باشند ضمن داشتن سواد اکادمیک سواد اجتماعی قوی داشته باشند کسانیکه به درستی و با مهربانی و سواد اجتماعی به روز دین رسول خدا را زنده نگه دارند نه اینکه تنفر و انزجار و دوری از دین را با عملکرد اشتباهشان در جامعه اسلامی رواج دهند . بارها و بارها حضرت امام خمینی و همینطور رهیر معظم انقلاب کارگذاران و دست اندر کاران تبلیغات اسلامی را به ارامش توام با مهربانی و عطوفت پدرانه راهنمائی کردند ولی افسوس این اقایان کاسه از اش داغ تر شدند و با تفکرات نادرست و نا صحیح خودشان تیشه به ریشه اسلام راستین را در بر نامه های خودشان دارند .

    نظرات شما -
    • فریده
      0

      دقیقا افرین بر شما مملکت توسط چند نفر مشکوک به چالش بزرگ کشیده شده

    • ناشناس
      0

      گفتن حرفایی مثل رحمانیت و مهربانی و ... با وجود طالبان و القاعده در شرق و داعش و بوکوحرام در غرب نشون دهنده جهالت شما نسبت به دین تونه و با تمام قوا دست و پا میزنید تا دین و مذهب تون نجات پیدا کنه ولی متاسفانه یا خوشبختانه ریشه این درخت 1400 ساله بعلت خشک سالی های طولانی مدت در حال خشکیدنه.

    • ناشناس
      0

      اسلام در عین حالی که یک مکتب تربیت است، لکن آنروزی که فهمید قابل تربیت نیست، 700 نفرشان را در یکجا در یهود بنی قریظه را میکشند، گردن میزنند به امر رسول الله.

  • حسن
    1

    ما دیگه از دین هم فراری شدیم بخاطر همین اجبارها و تحمیل قانونها من درآوردی

  • صادق
    0

    سوال خوبی پرسیده این خبرنگار عزیز، اما اینگونه سوالات برای "انسان های هوشمند" است، نه مسئولین کشور ما!!!

  • مسعود
    0

    بسیار تلنگر زیبا و بجایی هست

  • ش
    8

    سلام.اقای خبرنگار ای کاش 300سال کشورهای اروپایی وغربی تحقیق می کردی تا بدون زنان انان حجاب داشتند تصاویر ان هم موجود است تا بدونی همین برنامه را برای ایرا ن دارندواز شما واقعا خبر نگار هستی چگونه نمدونی اینطور قوانینی در بعضی کشورهای اروپایی بر علیه مسلمانان هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما مدعی هستید زنان ایران قبل از اسلام هم حجاب داشتند .مرد حسابی پس اگر این موضوع قبل از اسلام رواج داشته پس ربطی به اسلام ندارد ورسم یا اعتقادی بوده که از قبل اسلام مردم ایران داشته اند خب بااین حساب اگر حجاب قبل ازاسلام مردم خوب بوده لابد دینشونم خوب بوده دیگه .ایا اجازه میفرمایید به همون دینمون برگردیم .

    • محمد
      0

      خوب حالا 300 سال پیش کارشون درست بوده یا نه؟ اگر بوده که مثل اینکه از حجاب خودشون پشیمون شدن پس ما چرا داریم راه رفته اونایی که پشیمون شدن رو دوباره میریم که دوباره خودمون بعد 300 سال پشیمون بشیم؟! در کشورهای اروپایی هیج اجباری داخل قوانین نسبت به پوشش نیست فقط فرانسه مکانهای خاص اینگونه است هیج گشت ارشادی هم وجود نداره....

  • بهزاد
    0

    در این مقطع حساس سیاسی چه کسانی تمایل دارند اشفته بازار ی بنام نگهبانی از دین در ایران درست کنند مگر مسیحیان کسی را به زور به کلیسا میبرند مگر کلیمیان کسی را به زور به کنیسه میبرند منهم معتقد هستم اوضاع مشکوک است هر از گاهی و بطور مداوم این اتفاقات توسط تعدادی مامور دون پایه که نه بینش اجتماعی دارند و نه سواد علمی صورت میگیرد باید موضوع توسط وزارت اطلاعات بررسی کامل شود .

  • ناشناس
    0

    رضا خان زنان محجبه رو اذیت میکرد اینها شل حجابها رو به سرای باقی می فرستند .

  • داود
    0

    عجب سوالی دمت گرم گل گفتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها