سخنان اعتراضی پزشکیان درباره درگذشت مهسا امینی: خدا به ما رحم کند!

نماینده‌ی مردم در مجلس با اشاره به آنچه بر سر مهسا امینی آمد و در نهایت به جان باختن او ختم شد، گفت: بابت اتفاقی که برای خانمی در تهران افتاد و او را برای حجاب گرفتند و در نهایت کشته شده واقعا اگر زمین دهان باز کند و آدم خودش بمیرد جا دارد.

سخنان اعتراضی پزشکیان درباره درگذشت مهسا امینی: خدا به ما رحم کند!

مسعود پزشکیان در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حسینیه‌ی خامس آل عبا در اسلامشهر گفت: خداوند از تک تک ماها پیمان گرفته که برابر مردم صادق باشید، که حق بگویید و پایبند به حق و عدالت باشید. الان در جامعه ما اینطور هستیم؟ مگر می شود پذیرفت آن وقت ما ادعا کنیم راه امام حسین را می‌رویم؟! امام حسین، حضرت عباس، حضرت زینب و تمام یارانشان در کربلا این چنین بودند؟! در کربلا خواستند حضرت عباس را بخرند و به او وعده‌ها دادند اما حضرت ابوالفضل که ماها اینطور عاشقش هستیم چه جوابی داد؟ ما برای اینکه مردانگی داشت و بر روی تعهدی که در برابر امامش داشت پایبند بود عاشقش هستیم. حتی آب را در فرات نخورد و گفت که امامِ من و دوستانِ من تشنه هستند و من آب بخورم آنها تشنه لب بمانند؟! این پیشوا و امام ما است.

وی در ادامه افزود: امام حسینی که ما عاشقش هستیم این رفتار طرفداران‌شان است. منی که طرفدار امام حسین هستم می‌توانم غیر از آن راه را بروم؟! وعده بدهم و خلاف وعده عمل کنم که می‌کنم! این مشکل ما است. در زمان شاه که ما وارد دانشگاه شدیم چپی‌ها و دیگران هم در دانشگاه‌ها بودند و خیلی بحث می‌کردند. اساتید ما چپی بودند و دیگر گرایش‌ها در برابر آنها یک عده بحث می‌کردند در کلاس و در دانشگاه. برخی می‌گفتند با اینها حرف نزن زیرا محکوم می‌شوی اما من در پاسخ آنها می‌گفتم کسی که امامش، امام علی است، الگویش امام حسین و یارانش شهیدش باشد از اینکه در مقابل اینها بنشیند و بحث کند باکی ندارد.

پزشکیان در بخش دیگری از گفته‌های خود می‌گوید: چهل سال است می‌گوییم الگوی ما و افتخار ما امام حسین و حضرت علی است و این همه شهدا در این مملکت داشتیم، اما با وجود این ادعاها خیلی از مردم ما محتاج نان شب هستند. آیا می‌شود از منِ مسلمان، از منِ دانشگاهی، از منِ مسئول کاری بکنم که مردم ما مشکل داشته باشند؟! به نظرم نمی‌شود پذیرفت. براداران! خواهران! ما مقصریم. ما در برابر این مردم و شهدا مقصریم برای اینکه آنچه که برازنده و شایسته این مردم است را نتوانستیم تهیه کنیم. منِ نماینده وقتی در دفتر می‌نشینم جوانانی با مدرک تحصیلی دکترا و فوق لیسانس هم می‌آیند و از من کار می‌خواهند و نمی‌توانم جواب بدهم دلم می‌خواهد زمین باز شود در آن بروم. چرا بعد از ۴۰ سال جوان‌های ما نباید زندگی راحتی داشته باشند؟! این وضعیت را نمی‌شود پذیرفت؟!

این نماینده‌ی مردم در مجلس در ادامه گفت: ما الان مشکل‌مان همان صداقت و تعهد است. باید با مردم صادق باشیم و به مردم راست بگوییم. ما راست نمی‌گوییم، صادق نیستیم؛ در حالی که خدا تعهد و پیمان گرفته از تک تک ما و از تمام پیامبران. من نمی‌خواهم ذهن شما را خراب کنم اما خیلی وعده‌ها دادند و خلافش عمل کردند. حضرت علی (ع) وقتی به قدرت می‌رسد و خلیفه می‌شود اولین کلامی که از زبانش جاری می‌شود می‌فرمایند که ذِمَّتی بِما أقولُ رَهینَةٌ و أنا بِه زَعیمٌ؛ گردنم را در مقابل حرفهایم گرو می‌گذارم و اگر به آنها عمل نکردم گردنم را بزنید. ما چقدر حرف‌ها زدیم و عمل نکردیم و بعد آمدیم وعده‌ی دیگری دادیم. آیا ما می‌توانیم بگوییم رهرو این امام هستیم؟! ما می‌توانیم بگوییم امام حسین الگوی ما است؟!

پزشکیان با بیان اینکه « ما باید در مقابل مردم و همینطور در روز قیامت در برابر خداوند جواب بدهیم»، گفت: من به عنوان یک دانشگاهی و یک نماینده و یک آدمی که مسئولیت داشته و دارد هر کسی را گول بزنم خود را نمی‌توانم فریب بدهم، باید بپذیریم حرفی که زدیم را نتوانستیم عمل کنیم. نباید گناه را به گردن دیگران بیندازیم؛ ما مقصر هستیم. برازنده‌ی جامعه‌ی اسلامی و شیعه‌ی آل علی و طرفدار امام حسین این نیست که مردمش در چنین وضعیتی زندگی کنند. ما باید شب و روز تلاش کنیم که آن عزت و سربلندی را به جامعه برگردانیم. از خداوند بزرگ می‌خواهم به ما این قدرت و جسارت و لیاقت را بدهد که بر اساس حق و عدالت و صادقانه با مردم صحبت کنیم و صادقانه عمل کنیم. اگر حرفی را می‌زنیم یا به آن پاینبند باشیم یا از ابتدا آن حرف را نزنیم. برای اینکه خدا از ما در قبال حرف‌هایمان پیمان گرفته و در قرآن می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید چرا حرف‌هایی می‌زنید که به آن عمل نمی‌کنید. این کار خدا را خشمگین می‌کند.

این نماینده‌ی مردم در مجلس در ادامه افزود: چقدر حرف شنیدید و بعد دیدید خلافش واقعیت دارد؟! اینها برازنده‌ی جامعه ما نیست و و ما حق نداریم اینطور رفتار کنیم. چه بگویم که چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید / گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست! از من برای روز دانشجو و دهه فجر و سایر مناسبت‌ها دعوت کرده بوند که در دانشگاه‌ها سخنرانی کنم اما جایی نرفتم چون من که نمی‌توانم بروم شعارهای اول انقلاب را بدهم، از من می‌پرسند برای عملی شدن آن شعارها چه کردی؟ از ما گذشته که دیگر حرف بزنیم و شعار بدهیم، ما باید الان عمل کنیم و مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه بگوییم و وعده بدهیم و ادعا کنیم گناه آن یکی بود و گناه این یکی بود. مردم مشکل دارند و ما باید حلش کنیم.

مسعود پزشکیان در پایان سخنرانی خود پیرامون آنچه بر سر مهسا امینی آمد و در نهایت به جان باختن او ختم شد، گفت: برای اتفاقی که برای خانمی در تهران افتاد و او را برای حجاب گرفتند و در نهایت کشته شده واقعا اگر زمین دهان باز کند و آدم خودش بمیرد جا دارد. زمانی که خبر آمد خلخالی را از پای زن یهودی در آوردند حضرت علی (ع) گفت اگر هر مسلمانی این را بشنود و دق کند جای ملامت ندارد. آن وقت ما در کشورمان دختر مردم را می‌گیرند به خاطر اینکه چهار تا موی او بیرون بوده و می‌برند و مرده‌اش را تحویل خانواده‌اش می‌دهند، این وضعیت خیلی سخت است و این رفتار ما غیرقابل قبول است؛ خدا به ما رحم کند، به بچه های ما، به آینده‌ی ما خدا رحم کند. خداوند این جسارت را به ما بدهد که مملکتی درست کنیم که باعث عزت امامان ما بشویم و باعث بی آبرویی برای آنان نباشیم.

منبع: انصاف نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • ناشناس
    6

    آیا واقعا ،،،،،حکومت خدا را قبول دارد ،یا کمونیست هستند

    نظرات شما -
    • فاطمه
      21

      من یه چیزی رو خوب فهمیدم
      تنها مردان چشم‌چران و هوسباز از یک زن بدحجاب دفاع می‌کنند
      در حالیکه همین مردانی که از بی‌حجابی دفاع می‌کنند و با غرور خود را مرد می‌دانند در خانه ی خود با زنانشان بدترین نوع رفتار رو دارن و حتی حقوق اولیه زن خود رو هم رعایت نمی‌کنند

    • م
      1

      برو به دانسته هات شک کن فاطمه خانوم

      همسر من از حجاب متنفره و توی خونه هم فوق العاده است. مثل یک انسان رفتار می‌کنه

    • 1

      فاطمه خانم اما من فهمیدم اونیکه مرده ناموس مردم ومملکتشو ناموس خودش میدونه .اوناییکه نامردند به ناموس دیگران به چشم بد می نگرند وکافر همه را به کیش خود پندارد.

    • ناشناس
      0

      به فاطمه
      من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش ..
      هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • متفاوت
    1

    جناب پزشکیان.سلام.اشتباه بزرگ همینه که بگوییم میخواهیم مملکت رابسازیم. لازم نیست کسی مملکت رابسازد،مملکت هزاران بار ساخته و سپس ویران شده است و همچنان ادامه دارد.مهم این است که ما فرهنگ روانشناسی تعاملاتی خود را اصلاح کنیم که یکی از انها همین است که حرفی رابزنیم که میتوانیم به ان عمل بکنیم.همه کسانی که میگویند مملکت رابسازیم تنها مگسانند دور شیرینی.

  • خون جیگر
    6

    عمله ی آخوندهای دو زاری !!!!!

  • ا
    5

    تا این بسوادها هستند وضع ما همینه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چقدر با سوادی!!!!!!!!

  • ناشناس
    3

    اخبار ایران : یه فلسطینی در رام الله زخمی شد!!!!!!

  • پارسا مرادی
    1

    خدا رحمتشون کنه
    خدا میترا استاد را هم رحمت کنه
    خانم شیلر را که برای حفظ عفت و ابروش هم از ساختمون پرید را هم رحمت کنه

    نظرات شما -
    • 1

      چرا علمای اسلام ساکت هستند، مگه در خواب هستند؟؟؟حالا اگه در آن سر دنیا خون از دماغ کسی بیاید، سریع فوری و انقلابی موضع می گیرند،حداقل مثل مردم لبنان و فلسطین با مردم ایران رفتار کنید،چون دارید از سفره آنها نان می خورید و غارت می کنید

    • رضا..
      1

      تعدادی از علما که حکومتی هستند و تکلیفشان روشن و یه عده هم که شجاعت داشتند که در حال حاظر از طریق حکومت تحت فشار و بایکوت یا به نوعی حصر هستند یه عده ای هم از ترس اینکه دفتر و دستکشان از طرف حکومت بسته نشود سکوت کرده اند. گذشت دورانی که علما و مراجع که هیچ وابستگی به حکومت‌ها نداشتند و کفن پوشان به حکومت‌ها معترض می‌شدند.

    • 1

      نه عزیزم اونا عالم کوچه خلوتند. زمان شاه که به هربهونه ای می ریختند بیرون برا این بود که میدونستد کاریشون ندارند اما حالا اگه کلامی غیر حکومتی بگن خدا نکرده شربت شهادت باید بنوشند .پس تقیه می فرمایند .

  • ناشناس
    1

    تا زمانی که تظاهر در کاره مملکت درست بشو نیست در ضمن آیا اینا رهرو امامان هستن نه اینا از داعشی و طالبان که ظاهر وباطنشان یکی هست بدترن خدا لعنتشان کنه خدا اون کسی که باعث مرگ این دختر شده خودش دخترش ویا بجه اش مادرش رو فلج کنه ببینیم چطوری صداش در نمیاد اینم مثل بقیه هزاران جوان که توخاک کردن خدا وند بزودی حسابرسی کنه

  • ایرج
    1

    همه کسانیکه منافق هستند نیست و نابود بشن یکیش همونایی که با دورویی مردم رو گرفتار کردند

  • ناشناس
    9

    اگر واقعا خدا و بهش و جهنمی وجود داشت، روحانیون در طول تاریخ بیشتر رعایت میکردند. شک نکنید که هیچ خدایی وجود ندارد

    نظرات شما -
    • 1

      دو تا خدا داریم .خداییکه هستی را افرید وخدایی که روحانیون همه ادیان برا کاسبیشون افریدند .

  • ناشناس
    2

    همتون خفه بشید شرم بر همه تان و بر ما مردان ایران زمین. او هم دختر ما بود چه فرقی دارد الان حال پدر و مادر آن بیچاره چگونه است.؟ واقعا حجابش مشگلی داشت ؟

  • ۱
    2

    دژخیمان صهیونیست یک نفر را در کرانه باختری رود اردن زخمی کردند .

  • ناشناس
    4

    ای افراطیونی که در این مملکت جامه می درید و تبدیل به ارابه مرگ شده اید ؛ به راه راست بیائید و از اخوندها حمایت نکنید ، آخوندها در قعر جهنم خواهند سوخت و هیچ کدام آنها بواسطه سالها فریب مردم ، در دامن پر مهر حکومت مهدی موعود قرار نخواهند گرفت . رسوایی آنان نزدیک است و خدا به زودی آنان را رسوا خواهد کرد ، خداوند پرده حقیقت را آشکار خواهد کرد و دین راستین اسلام را بر همگان اشکار خواهد ساخت و آن زمانی است که همه جهان حیرت زده خواهند شد .
    و خداست که ظالمان را عقوبت خواهد کرد و چهره دروغین آنان را بر همگان آشکار خواهد کرد .

    نظرات شما -
    • 1

      عزیز من یه جا ادرس بده من بیسواد بدونم که اسلام حضور داشته باشد وجنگ وخون وخونریزی وچپاول وغارت وتجاوز نباشد .

  • ناشناس
    13

    اصلاحطلب و دزد الان خلی مهربان و دلسوز می شوند برایش

  • ناشناس
    2

    این بزدل چه گفت اگر راست می گویی حداقل چند مثال واضح میزدی تا مردم بفهمند که منظورت کدام سخنان دولت است چون دولت هیچ کاری نکرده ونمیشود در لفافه سخن گفت که درد مردم وعادت شماها است در مورد گفته هایت که اعتراض کردی کی تحسن کردی فقط شعار

  • رحیمی
    23

    اقا پرشکیان‌پدر ملت و مملکت را شما و دوستان اصلاح طلب‌ مزدور غرب وحشی داروردید بس کنید این مرحومه و بعضی دختران خوب ما حرفهای شیطانی شماها و مزدوران داخلی شیطان بزرگ موجب می شود گول بخورند خدا عذابتان‌بدهد که بی حیایی و بی حجابی و بی بندوبار ی زا ترویج می کنید خدا لعنت کند منافقین را لعنت خدا برشما باد.

    نظرات شما -
    • امیر ب رحیمی
      0

      جناب رحیمی مزدور اخوند

    • رضا..
      1

      پدر مملکت را اصلاح طلب و اصولگرا با هم درآوردند. پدر مملکت را حکومت دینی درآورد. وقتی دین و مذهب را با سیاست قاطی کردند هم دین و مذهب را نابود کردید هم مملکت را ویرانه. خدا لعنت کند کسانی را که دروغ و ریا و دزدی و فساد و ظلم و بی‌عدالتی را رواج دادند ولی ریاکارانه گیر دادند به تار موی دختران و زنان این مملکت. شرم بر شما.

  • سلمان
    2

    عذابم میدهد هر دم دو درد بی دوا امشب یکی داغ جوانان و دگر اوضاع ایرانم

  • ناشناس
    0

    توسط عوامل جاسوسی انگلیس این جوان قربانی شده است وطی یک عملیات پیچیده گشت ارشادی که شما به آن اعتقاد دارید دور خوردند اما هنوز رشته درازی دارد که باید افراد پشت پرده زیادی دستگیر شوند چون جنبه امنیتی پیدا کرده است وحالا حالاها پرونده این قربانی مختومه نخواهد شد قطعا پشت ان بسیاری از مسائل دیگر خوابیده ورمز وراز آن هم افشا خواهد شد

  • ناشناس
    1

    اگر یک آدم مظلوم بی گتاه باظلم و ستم بمیرد انگار کل بشریت مرده این که دیگه گفته امامان هست . واقعا این دختره مظلوم بی گتاه و معصوم رفت که دل ما همه ایرانیان پرغصه و نفرت از عاملینش شده خدا همین بلارو سربانیانش بیاره به حق پنج تن چند روزه از نظر روحی داغون شدم

  • وحید
    0

    جناب پزشکیان مگرشما نبودید که می گفتید من ازبرجام سردرنمی آورم چون موضوع تخصصی است ولی عضوکمیسیون برجامم ونظر دادید درچیزی که اطلاع نداشتید وبعدمعلوم شد که خیلی هایتان حتی متن ترجمه آنراهم محض رضای خدا نخوانده بودیدوکلاموضوع رابه جناب ظریف سپرده بودیدواوهم متاسفانه بی خبرتر ازشماها،پس لطفا درچیزی که اطلاعی نداری سخن پراکنی نکن ،شما همیشه ازعلی دم می زنید ولی باروش معاویه جلو می روید.

  • حسن
    1

    اخبار ایران یه اسرائیلی گوزید یه فلسطینی زخمی شد بشار اسد به رئیسی گفت جون ارباب پوتين گفت توش باشه یا روش باشه چین خندید سیدحسن خوابید

  • ناشناس
    2

    یاشاسین دوهتور
    اگه رد صلاحیت نمیشدی حتما رئیس جمهور بودی

  • ایمان
    1

    اینم که فقط حرف مفت میزنه
    بابا دوره بعد بهت رای میدن شعار الکی نده یه مشت ساده لوح هم حرف‌های اینو باور کردن
    درمجلس قبل چه اقدام مثبتی برای جوانان کردی که حالا مرگ یک دختر صداتو درآورده ؟!
    این همه جوان بخاطر تصمیمات غلط تو و امثال تو از درون بخاطر تصمیمات غلطتت از درون مرده اند

  • ناشناس
    1

    دختر و پسر حکومتی ها با پول این مردم در کاواره های کانادا و آمریکا و سوئیس هستند

  • چ
    1

    شما را بس است ادعای زیادی نکن

  • علی
    0

    علما هم پیام تسلبت و رسیدگی دادند.آیت الله زنجاتی ومنتخب نیا و......ولی بازم شما ها

  • ناشناس
    5

    چیزی که سبب قساوت قلب میشه وباعث بی رحمی میشه ازنظرامام حسین سلام الله علیه خوردن حرام است وام هایی سودداردازنظرامام خمینی رحمت الله علیه سودش رباست وربادرحکم جنگ باخداست مهسابامرگ طبیعی مرده یانه لقمه تاثیرداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ولمون کن

  • ناشناس
    1

    انتظار دارید توریست هم بیاد تو کشور
    اگر توریستا بخوان حیات وحش رو ببینن کشور کنیا را به ایران ترجیح میدن
    چون نهایتا می گن شیر خورد ما رو

  • رحیمی
    2

    پزشکیان دروغگو سی سال نماینده بودی تو مزدور شیطان بزرگ امریکا هستی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مگه اختیارات یک نماینده چقدره؟

    • 1

      عزیزم اختیاری فلانی چقدره اختیار فلانی چقدره ترفندیست برای فرارازمسولیت وماندن در حاشیه امن .خب اگه اختیار ندارند غلط میکنند سرودست می شکنند بیایند .

  • سمی
    1

    او وجود نداره اگر وجود داشت عدالت بود

  • ناشناس
    0

    خوشگه اونوقت که لاتها عربده کشان سنگر به سنگر پیش می اومدند وشما پس می نشستید میخواستید عاقبت اندیش باشید دیگه کار از کار گذشته فقط معجزه ای بشه مردم از این دام برهند .

  • ناشناس
    0

    فیلمی که از صدا و سیما پخش شد فقط یه فایده داشت اثبات بی گناهی مهسا هیچ اشکالی در پوشش نداشت

  • مهلا
    6

    با انتشار فیلم دوربین ها و نحوه بیهوش شدن خانم امینی تنها روسیاهی برای آقای نماینده پزشکیان ماند که بدون تفکر حرف میزنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اون فیلم فیک و دستکاری شده و شما هم آماده سر هم کردنش هستید

  • عادل
    1

    قسم میخورم توهم نقش ادم خوبا را بازی میکنی به موقش میکشی مکه مهسا اولین است نه سال ۸۸ بچه های مردم چقدر کشتن وهزاران نفر دیگه به ناحق هرگدام به نحوی کشته شد بخاطر فریب دادن مردم برای نیاز رای اوردن اینها رامیگی حرفی خوبی میزنی اما نبانیت دلسوزی

  • Mm
    0

    به نظر من بیشتر ایرانی ها در زمان قدیم شیعه بودن را برای مخالفت با سلطه اعراب انتخاب کردند وگرنه هیچیک از مرامهایشان با مرام امامان همخوانی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها