اگر مهسا امینی گرفتار گشت ارشاد نمی‌شد، باز هم سکته می‌کرد؟/ دولت اصرار دارد مرگ مهسا را توجیه کند

نماینده سابق رشت می‌گوید: سوال من این است که اگر مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله جوان که بیماری‌های زمینه‌ای را به او نسبت می‌دهند، گرفتار پلیس نمی‌شد، باز هم سکته می‌کرد و راهی بیمارستان می‌شد؟ اگر این دختر را به خیابان وزرا نمی‌بردند و آن حاشیه‌های پیرامونی برایش شکل نمی‌گرفت، الان فوت شده بود؟

اگر مهسا امینی گرفتار گشت ارشاد نمی‌شد، باز هم سکته می‌کرد؟/ دولت اصرار دارد مرگ مهسا را توجیه کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق رشت در مجلس در واکنش به درگذشت مهسا امینی  می‌گوید: در این ۲۴ ساعتی که از خبر تلخ فوت مهسا امینی می‌گذرد، احساسات مردم به شدت جریحه‌دار شده و اکنون با حجم زیادی از مردم ناراحت و عصبانی روبرو هستیم و با وجود توجیهات دستگاه‌های دولتی مثل صدا و سیما و دیگر رسانه‌های حکومتی، مردم اقناع نشده‌اند.

او می‌گوید: این اتفاق، ابعاد مختلفی دارد و نمی‌دانم چرا دولت اصرار بر توجیه این مسئله دارد. دولتی‌ها در تلاشند که خود را تبرئه کنند در حالی که در این موضوع یا موضوعات مشابه، اگر یک یا دو یا حتی چند مامور خلاف عمل کرده باشند و با تحقیق، آن‌ها را به جامعه معرفی کنیم، کشور دچار خسران می‌شود؟

جعفرزاده می‌گوید: اینکه حاکمیت بگوید فلان مامور تندروی کرده یا از روی میل شخصی، کار را جلو برده و موجبات این حادثه تلخ شده است، به نفع کشور است. یعنی مردم حس می‌کنند حکومت اشتباه را پذیرفته نه اینکه مسیر توجیه را در پیش بگیرند که خشم‌ها بیشتر شود.

اگر مهسا امینی به گشت ارشاد وزرا نمی‌رفت، باز هم سکته می‌کرد؟

وی می‌گوید: اکنون برخی رسانه‌های حکومتی روی به این آورده‌اند که مرحومه مهسا امینی، بیماری زمینه‌ای داشته است. سوال من این است که اگر این دختر ۲۲ ساله جوان که این بیماری‌ها را به او نسبت می‌دهند، گرفتار پلیس نمی‌شد، باز هم سکته می‌کرد و راهی بیمارستان می‌شد؟ اگر این دختر را به خیابان وزرا نمی‌بردند و آن حاشیه‌های پیرامونی برایش شکل نمی‌گرفت، الان فوت شده بود؟ از آقای رئیسی، وزیر کشور و هر کسی که پشت پرونده است می‌خواهم که مسیری را دنبال نکنند که همه گناه‌ها متوجه خود مرحومه شود. یک دختر جوان با خانواده‌اش از شهرستان در تهران مهمان بودند و پس از این اتفاق تلخ، فوت و سپس تدفین شد، آیا می‌توان به این راحتی صورت مسئله را پاک کرد؟ تکلیف حقیقت چه می‌شود؟ اگر شفاف‌سازی شد و رویه‌ها تغییر کرد می‌توان به فروکش‌کردن خشم مردم امید داشت در غیراین‌صورت عصبانیت مردم تشدید هم خواهد شد.

نماینده سابق مجلس می‌گوید: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی و سیاسی قرار دارد و تحریم‌ها معیشت مردم را به مخاطره انداخته، این‌دست اتفاقات قابل توجیه نیست. تصمیم‌گیران نباید پایگاه اجتماعی کشور را تضعیف کنند، مملکت نیاز به پشتیبانی مردم دارد و باید آن‌ها را راضی نگه داشت. روزی آقای رئیسی گفت گشت مسئولان را راه می‌اندازم، ولی الان گشت ارشاد تشدید شده است. این همه خلف وعده روح و روان مردم را تخریب کرده است.

جعفرزاده می‌گوید: مگر می‌شود یک حکومت خلاف نظر معقول، مقبول و مشروع مردم تصمیم‌گیری کند؟ کجای این اتفاقات به راضی نگه‌داشتن مردم شبیه است؟ گشت ارشاد به سرمایه اجتماعی کشور لطمه زده است. پلیس این کاره نیست. یعنی چه که پلیس به مو، روسری، دامن و مانتوی خانم‌ها گیر دهد؟ از آن‌طرف، زورگیران و خفت‌گیران هم دارند هر غلطی می‌خواهند، می‌کنند. امروز نمی‌توان در حاشیه خیابان با آرامش با تلفن همراه صحبت کرد. این‌ها وظیفه پلیس است نه مقابله با بی‌حجابی. اکنون کار برخی سرباز‌ها شده تذکر برای حجاب، کجای این رویه‌ها اصولی و منطقی است؟ حواس‌مان باشد که مردم روز به روز عصبانی‌تر می‌شوند و کار در حال سخت‌شدن است.

منبع: رویداد24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • قربان
    5

    کاملا درست می فرمایید. اولا در شریعت حجاب یک توصیه اخلاقی است که البته ممکن است فوایدی نیز برای حفظ کیان خانواده داشته باشد البته فعلی اخلاقی است که از روی اراده انتخاب شده باشد نه به اجبار. دوم اینکه قونونی که گذاشته شده در منافات با شریعت و فانون اساسی است که درآن هم تفتیش عقاید و هم سلب آزادی های مشروع مردم با روح حقوق اساسی ملت منافات دارد. همچنین قانون توسط نمایندگانی تصویب شده که با رای ده درصدی مردم انتخاب شده اند و مشروعیت سیاسی ندارند. مجری امر به معروف و ارشاد مردم نیز پلیسنباید باشد بلکه روحانیانی باید باشد که قصد دارند مردم را به بهشت ببرند و برای همین تربیت شده اند.

    نظرات شما -
    • سامان
      5

      چی میگی زبون بسته

  • ناشناس
    6

    شما شریک جرمی

  • ناشناس
    1

    این پست فطرت ها مثل سگ هارن این حرفا حالیشون نیست

  • ایرانی
    1

    اگر شما ...زیادی نخوری به این زودیها هلاک نمی شوی ولی اگر خوردی و به درک رفتی وراثت نیندازند گردن این و آن .

  • شرمنده ملت
    1

    ما شمارا آتش می زنیم

  • ناشناس
    1

    احساسات مردم جریحه دار نمی شود نصف مردم اربعین عراق هستند نصف دیگر مردند یا خوابند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من بیدارم چون خوابم نمیبره خخخخخ

  • ناشناس
    2

    کشته نمی شد دانشگاه می رفت ازدواج می کرد و مادر می شد و یا اگر بنحوی دیگر مثلا تصادف و .. جانش رو از دست می داد تا این اندازه غم انگیز نبود و خانواده اش راضی می شدن به رضای خدا ، اما الان باید راضی بشن به رضای گشت ارشاد

  • رضا
    2

    ۱- پلیس حق اعمال قانون ندارد و فقط میتواند دستگیر کند نه تنبیه
    ۲- طبق قرآن حجاب برای مسلمین واجب شده و اجباری نیست
    ۳- در سکته قلبی از گوش خون نمیاد
    ۴- طبق اعلام بیمارستان کسری مهسا با مرگ مغزی به بیمارستان آورده شده است.
    بازم بگم یا بعضیها سرشان توی ساندیسه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هواپیما به اون بزرگی رو با دو تا موشک زدند تا چند روز از کاپیتان و دکتر و کارشناس و فضانورد میاوردند تو تلویزیون که با دلیل بگن خودش سقوط کرد.چه انتظاری از اینا میشه داشت.

  • ناشناس
    1

    یک دزد را در لاهیجان با ساچمه ای موقع فرار از پشت زدند و پشتش سوراخ سوراخ شد مثل یوسف و پلیس به عوض پاسخگو شدن به مردم که چرا دزدو معتاد و مواد فروش زیاد شده و دزد را سئوال و جواب کند و خسارت بگیرد از دزد حمایت می کرد. و وضعیت نظارت خراب و همه باید مسلح شوند چون انتظامی و اطلاعات خلافکاری میکنند و دزد و مواد فروش زیاد میکنند فقط

  • عوام
    3

    امیدوارم به حق ناله های این پدر مادر مهسا بچه هات دونه دونه پرپر بزند آخه بچه های توهم می‌میرند یه روزی پس هرچه زودتر پرپر بزنند که درک کنی ناله های این خانواده رو

  • ناشناس
    3

    خانمهای بد حجاب هنگام بد حجابی حتما کارت سلامت کامل بهمراه داشته باشند وگرنه .....

  • سلمان
    0

    در یک کلمه خراب کردید و با این توجیهات هم مردم قانع نمیشوند

  • ایرانی
    9

    خدا لعنت کنه مردها بی غیرت وزنان بی حیا رو که مملکت به لجن کشیدن ویک عده احمق هم از انها دفاع می کنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انشالا سر خودت بیاد که داغ داغدیده رو بفهمی درست همینجوری سرت بیاد

    • ناشناس
      0

      خواستم بگم فکر نمیکنی دیدم نداری که بکنی. اما غارتگران بیشتر به لجن کشوندند لابد خودتم جزوشونی

  • کیوان
    0

    دولت ما بی وجدان است همین

  • 1

    مد غلط مد غلط مد غلط بدحجابی و کسایی که این فرهنگ غلط رو ترویج میدن دختران ما رو به این وضع انداختن.
    این همه دختر چرا بعضی ها دستگیر میشن؟اگه مد غلط نبود بازم اونطور پوشش داشتن که دستگیر بشن؟
    مقصر اصلی اونا هستن ،
    مقصر اصلی سلبریتیهایی هستن که رعایت نمیکنن و جوون از اونا الگو میگیرن

  • ناشناس
    2

    اگر جلوی تیپ ناهنجار خانمها رو تو مترو وتو اتوبوس نگیرند تا چند صباحی دیگر تبدیل به ترکیه میشیم ماشاءالله که پر هستند وکسی جرات نمیکنه بهشون حرفی بزنه
    خدایی من هم از مرگ این دختر جوون ناراحتم ولی نمیشه گفت هیچی به هیچ کی نگید چون ممکنه مریض باشند
    این بد گشتنا زندگی خیلیها رو نابود کردخوب تا کجا پیش میرید خدا لعنت کنه اونی تخم لق آزادی رو تو دهنا شکوند
    وبه بهانه آزادی حیااز جوونا وخانواده ها رفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها