ترامپ: اگر متهم شوم مشکلات بزرگی برای آمریکا پیش می‌آید

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید کرده چنانچه متهم شود «مشکلات بزرگی» برای آمریکا پیش خواهد آمد.

ترامپ: اگر متهم شوم مشکلات بزرگی برای آمریکا پیش می‌آید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید کرده چنانچه بابت اسناد یافت‌شده در محل اقامتش در «مار-ئه-لاگو» متهم شود «مشکلات بزرگی» برای آمریکا پیش خواهد آمد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ترامپ در مصاحبه‌ای ادعا کرده در کسوت رئیس‌جمهور برای خارج کردن اسناد از حالت محرمانه «اختیار مطلق» داشته است و اینکه او اسناد یافت‌شده در «مار-ئه-لاگو» توسط اف‌بی‌آی را از حالت محرمانه خارج کرده بود.

کارشناسان گفته‌اند این اظهارات ترامپ صحیح نیست زیرا که برای خارج کردن اسناد از حالت محرمانه نیاز به رعایت پروتکل‌های خاصی وجود دارد و شواهدی درباره اینکه او این پروتکل‌ها را رعایت کرده وجود ندارد.

پیش از این، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که یک قاضی فدرال درخواست ترامپ را برای تعیین وکیل ویژه جهت بررسی اسناد کشف‌شده از عمارت «مار-ئه-لاگو» در ایالت فلوریدا پذیرفته است.

خبرگزاری رویترز نوشت این تصمیم دادگاه می‌تواند منجر به تعویق تحقیقات اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا از اسناد محرمانه کشف‌شده از ویلای ترامپ و دلیل نگهداری آنها بعد از ترک کاخ سفید شود.

«آیلین کانُن» قاضی دادگاه فدرال در شهر «وست پالم بیچ» واقع در ایالت فلوریدا، شامگاه دوشنبه با درخواست ترامپ برای انتصاب یک وکیل ویژه درخصوص این پرونده موافقت کرده و گفت وظیفه این شخص بازنگری در برخی امتیازهای حقوقی مرتبط با این اسناد است.

طبق این گزارش،‌کانُن همچنین به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد که بررسی اسناد توقیفی در جریان تحقیقات کیفری از ویلای ترامپ را متوقف کند.

به نوشته رویترز، با این حال کانُن گفت که به مقامات اطلاعاتی آمریکا اجازه می‌دهد تا بررسی‌های محرمانه از این اسناد و همچنین ارزیابی خطر امنیت ملی وجود آنها در عمارت ترامپ را ادامه دهند.

چند هفته قبل بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.

پس از آن، «آوریل هِینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور اطلاع داد که خطر بالقوه افشای اسناد کشف شده در ویلای رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا را ارزیابی خواهد کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • متفاوت
    0

    ترامپ هرچی هست دروغ گو نیست.

  • 🐜
    0

    بیشرف اگرقطنامه راپاره نمی‌کردی وپولهای بلوکه شده ملت ایران راازدمیکردی وبحساب تک تک ایرانیان داخل و خارج ازکشورواریز میکردندماملت یک نفسی می‌کشیدیم وکمی ازمشکلات زندگی سگی خودراسرو سامان می‌دادیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها