یک نماینده مجلس در انتقاد از مدیریت راهپیمایی اربعین:

نه برنامه ریزی استانی داشتیم، نه توان کشوری/ نتوانستیم با عراقی‌ها تعامل جدی داشته باشیم

نماینده سنقر و کلیایی گفت: اربعین نزدیک است و هنگام بازگشت زائرین قطعا در مرزها با ازدحام جمعیت زیادی روبرو می‌شویم. امروز مسئولان باید برای برگشت زوار برنامه‌ریزی کنند.

نه برنامه ریزی استانی داشتیم، نه توان کشوری/ نتوانستیم با عراقی‌ها تعامل جدی داشته باشیم

ازدحام مرزهای ایران و عراق و بسته شدن مرزها، راهپیمایی اربعین امسال را که برای اولین بار پس از دوران کرونا برگزار شد، با یک مشکل جدی مواجه کرد.

در این خصوص حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی(از شهرهای استان کرمانشاه) در مجلس گفت: مسئله اصلی این است که زیرساخت عراقی‌ها و حتی ما مناسب نبود و مدیریت استانی و کشوری جای بحث بسیار دارد؛ از سویی گیت‌های عراقی بر خلاف تعدادهای پیت های ما، کم بود و در مقابل جمعیت زیادی در مرزهای ما بودند که پشت گیت‌های عراقی ها می‌ماندند و در نهایت دیدیم که این اتفاقات چطور موجب آزار و اذیت زوار ایرانی شد.

وی با بیان اینکه اما نیمی از مشکل آن سوی مرز هم بود و زیر ساخت ها در عراق مناسب نیست، افزود:  بعد از مشکل کمبود گیت ها، مشکل آب و غذا پیش آمد که این مسئله‌ی مهمی است؛ اما باید بدانیم عراقی‌ها معمولا از یازدهم صفر به بعد موکب‌های اصلی خود را بر پا می‌کنند.  اما تصور ما این است که موکب‌ها از روز اول صفر دایر است و به این خاطر مردم انتظار پذیرایی از سوی عراقی ها دارند.

حسینی کیا با بیان اینکه بخشی دیگر از مشکلات، عدم اطلاع رسانی برای زوار بود، یادآور شد: از سوی دیگر، همانگونه که گفته شد در مرز نتوانستیم با عراقی‌ها تعامل جدی داشته باشیم تا زوار ورود و خروج مناسبی داشته باشند. البته امروز شنیدیم رفت و آمد افراد روان‌تر شده است.

وی اظهار داشت: اربعین نزدیک است و هنگام بازگشت زائرین قطعا در مرزها با ازدحام جمعیت زیادی روبرو می‌شویم. امروز مسئولان باید برای برگشت زوار برنامه‌ریزی کنند؛ باید برای خودرو های پارک شده در مرزها و پذیرایی زائرین، از جمله تأمین آب خنک تدبیر شود تا دوباره مشکلات تکرار نشود.

حسینی کیا افزود: مشکل اصلی این اتفاقات در داخل است؛ عدم برنامه‌ریزی در استان‌ها و عدم توان کشوری باعث شد مسئولان نتوانند تعاملات را درست انجام دهند و به خوبی در این مورد اطلاع رسانی کنند.

وی در پایان گفت: دولت سیزدهم اولین سالی است است که اربعین را مدیریت می کند و نتوانست مدیریت و تعاملات لازم را به خوبی برقرار کند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    0

    شما که توان ندارید ،کناره گیری کنید تا کسی که توان داره بیاید ‌خدمت کند ،،،،انتصاب با منتخب فرق دارد ،میدانی فرقش چه است

  • ناشناس
    1

    ماشاله یکساله فقط دارید حرف میزنید و دنده عقب میرید

  • ابی
    14

    باید بگیم روحانی بیاد دینار عراق رو مثل دلار ده برابر کنه و مثل گرانی بنزین بهجای هزار نفر ده هزار نفر کشته بده...اون. میتونه!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تاکی میخواهید سرتون رو مثل کبک بکنیدتوبرف بابا حرفامنو نانو هم بکنیم تومغزشما فرومیره یا نه؟ «اصولگرا رییسی, اصلاح‌طلب روحانی, تموم شده ماجرا بیداربشین تورو خدا»

    • ناشناس
      0

      ابی عرضه ابدارچی های روحانی هم ندارید مدیریت صفر ولی تا بخوای ور

  • محمد
    0

    تاریخ قضاوت می‌کند کلا سر خدا نمیره

  • خون جیگر
    0

    شماها از اول هم هیچی نداشتید فقط با پررویی کشور رو اداره که نه بلکه همینطوری چرخاندند.

  • ناشناس
    0

    شبکه یک سیما یازنده راز ناتمام که دائم از پیروزی طرح اربعین میگوید

  • ناشناس
    0

    جناب حسینی کیا، اینها همان دوستان نخبه مورد حمایت امثال شما هستند که برای انتصابشان خودت را جر می دادی و از مدیریت جهادی آنها افسانه ها می ساختی. اگر دولت قبل بود، الان فریاد شما پایداری ها تا آسمان رسیده بود. ای کاش کمی انصاف و شهامت داشتید و به اشتباه خود اعتراف می کردید!

  • دانیال
    0

    کاش محمدعلی شاه زنده بود

  • ناشناس
    0

    فرهنگ رشوه ای آخرش خاوری و زنجانی و سیف و مبارکه و خزعلی است.

  • !
    0

    اون چیزی مسئولین مملکت دارن پر رویی هست و بس والا هیچ گوهی از دستشون بر نمیاد .

  • ناشناس
    0

    نه علم نه توان اجرا یعنی جفت پوچ، نتیجه اش میشه اتلاف منابع و فرصت سوزی

  • ناشناس
    0

    فقط در هزینه کردن وصدور فاکتور موفق بودید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها