یک نماینده مجلس:

زاهدی‌وفا برای ادامه کارش به عنوان سرپرست وزارت کار نیاز به اجازه رهبری دارد/ نگران رأی مجلس به وزیر پیشنهادی هستیم

یک نماینده مجلس تاکید کرد: آقای زاهدی وفا تا زمانی که رأی نگرفته است، اگر می‌خواهد سرپرست باشد باید با اجازه رهبری باشد و اگر این چنین نباشد با توجه به ماده قانونی، هیچ چیزی را نمی‌تواند امضا کند و این کار خلاف است.

زاهدی‌وفا برای ادامه کارش به عنوان سرپرست وزارت کار نیاز به اجازه رهبری دارد/ نگران رأی مجلس به وزیر پیشنهادی هستیم

جبار کوچکی نژاد درباره معرفی محمدمهدی زاهدی وفا از سوی دولت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون برنامه کاری ایشان را ملاحظه نکرده‌ایم و روزمه وی را ندیده‌ایم. البته هفته آینده مجلس بازگشایی و وزیر پیشنهادی برنامه کاری‌شان را به نمایندگان می‌دهند و توضیحات‌شان را در کمیسیون‌های تخصصی گوش می‌کنیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا این لحظه مجلس به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقبالی نشان نداده است آن هم به دلیل حاشیه‌های که ایجاد شد و هم این‌که آقای زاهدی‌وفا در چندماهی که سرپرست این وزارت‌خانه بودند ارتباط‌شان با نمایندگان مجلس قطع بود و ارتباط چندانی نداشت و کار خاصی نتوانست در وزارتخانه انجام دهد و یا اقدام خاصی و برنامه‌ای ارائه دهد. 

وی تاکید کرد: کسی که در معرض معرفی برای امر وزارت در یک وزارت‌خانه است، تعامل‌گیری می‌کند و برنامه ارائه می‌دهد به هر حال یک طرحی را ارائه می‌دهد اما چنین چیزی از ایشان ندیدیم. 

نماینده مردم رشت یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارت‌خانه بزرگ است که امروز این وزارت‌خانه آسیب دیده و نیاز یک وزیر بسیار مقتدر، با تجربه و صاحب نفوذ چه در دولت و چه در مجلس برای دفاع از کسانی که با این وزارت‌خانه در ارتباط هستند، دارد.

وی ادامه داد: انتظارمان این بود فردی مقتدر برای وزارت کار معرفی شود؛ البته آقای رئیس‌جمهور اختیار دارند هر فردی را که می‌خواهند به مجلس معرفی کنند و مجلس هم این را اختیار دارد که سوابق آن فرد را مورد بررسی قرار دهد و اگر خواست رأی اعتماد بدهد. نگرانی ما این است که ایشان نتواند رأی اعتماد بگیرد. 

کوچکی‌نژاد درباره این‌که مدت سرپرست بودن زاهدی وفا رو به اتمام است و مجلس هم در تعطیلات قرار دارد آیا وی برای ادامه کارش به عنوان سرپرست نیاز به اذن و اجازه رهبری دارد، بیان کرد: قطعا نیاز به اجازه رهبری دارد. 

وی ادامه داد: آقای زاهدی‌وفا تا زمانی که رأی نگرفته، اگر می‌خواهد سرپرست باشد باید با اجازه رهبری باشد و اگر این چنین نباشد با توجه به ماده قانونی، هیچ چیزی را نمی‌تواند امضا کند و این کار خلاف است و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند جلوگیری کنند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آقای نماینده! فرد متعهد، متخصص، دستپاک و مقتدر را به عنوان وزیر شما به آقای رئیس جمهور معرفی کنید ایشان چنین گزینه ای را سراغ ندارند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها