وزیر خارجه اوکراین:

اوکراین خواستار انتقال تسلیحات بیشتر از سوی غرب شد

وزیر خارجه اوکراین با ادعای اینکه کی‌یف قابلیت شکست ارتش روسیه را دارد، گفت که اوکراین نیازمند جنگ‌افزارهای بیشتری است.

اوکراین خواستار انتقال تسلیحات بیشتر از سوی غرب شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیترو کولبا در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با آنالنا بائربوک همتای آلمانی خود اعلام کرد که برخی از متحدان در ابتدا به علت خطر دشمنی با روسیه، برای ارسال جنگ افزار مُردد بودند.

وزیر خارجه اوکراین در این کنفرانس خبری از کی‌یف، افزود: دیگر چنین مسائلی را نمی‌شنویم. نشان دادیم که قابلیت شکست ارتش روسیه را داریم. این کار را با جنگ افزارهایی که به ما داده شده، انجام می‌دهیم.

درحالیکه به گفته برخی از مقامات اوکراینی از جمله ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری این کشور بسیاری از مناطق شرقی در تصرف روسیه است، کولبا بیان کرد: هر چه جنگ افزارهای بیشتری دریافت کنیم، سریع‌تر پیروز خواهیم شد و سریع‌تر این جنگ به پایان خواهد رسید.  

اگرچه آلمان سامانه‌های هویتزر به اوکراین فرستاده است، اما کی‌یف خواستار تانک‌های جنگی «لئوپارد»، خودروهای جنگی پیاده نظام «ماردر» و تانک‌های ضد هوایی «گپارد» است.

وزیر خارجه اوکراین که در گذشته به علت سرعت کند ارسال تسلیحات از سوی آلمان از این کشور انتقاد کرده، معتقد است که کی‌یف هزینه مناظرات داخلی در برلین را می‌دهد.

بائربوک وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس خبری مشترک وعده کمک نظامی بیشتر را داد و ارسال تانک‌های جنگی مدل غربی را رد نکرد. وی گفت: می‌دانم زمان یک عنصر اساسی است. هفته‌ها و ماه‌های آینده مهم خواهد بود.

در روزهای گذشته «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی با بیان اینکه برلین تاکنون تعداد باورنکردنی اسلحه و تجهیزات نظامی از انبار ارتش این کشور (بوندس ور) به اوکراین ارسال کرده است گفته بود: اما باید به این مساله اشاره کرد که به سقف مقدار سلاح قابل ارسال رسیده‌ایم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها