ابراز امیدواری میانجی آمریکا نسبت به امضای توافق ترسیم مرزها میان لبنان و اسرائیل

میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از "پیشرفت جدی" در روند مذاکرات برای دستیابی به توافق میان دو طرف خبر داد.

ابراز امیدواری میانجی آمریکا نسبت به امضای توافق ترسیم مرزها میان لبنان و اسرائیل

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی پس از دیدار با مقامات لبنان و پیش از ترک این کشور در فرودگاه بیروت اظهار کرد: ما نسبت به آنچه شنیدیم و بررسی کردیم خوشبین هستیم.

وی تاکید کرد: در مذاکرات برای انعقاد توافقی به نفع اقتصاد لبنان، پیشرفت‌هایی حاصل شده است. ما تمامی تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا به توافق مورد رضایت همه دست یابیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافق در این زمینه در آینده نزدیک، گفت: فکر می‌کنم پیشرفت بسیار خوبی داریم.

هوکشتاین جمعه با میشل عون، رئیس جمهوری، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور، نبیه بری، رئیس پارلمان، الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان و عباس ابراهیم، مدیرکل دستگاه امنیت عمومی لبنان دیدار و با آنها درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی رایزنی کرد.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها