یک نماینده: برادر زن وزیر جهاد کشاورزی به خاطر مسائل مالی بازداشت شده است/ معاون رسانه‌ای وزارتخانه تکذیب کرد

درپی انتشار خبری مبنی بر بازداشت برادر همسر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، معاون رسانه‌ای این وزارتخانه این خبر را تکذیب کرد.

یک نماینده: برادر زن وزیر جهاد کشاورزی به خاطر مسائل مالی بازداشت شده است/ معاون رسانه‌ای وزارتخانه تکذیب کرد

 این روز‌ها درباره انتصابات فامیلی در دولت ابراهیم رییسی و ابهاماتی در وزارت جهادکشاورزی سخن به میان آمده است. محمد صفایی دلوئی نماینده گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از کسانی است که به انتقاد از ناکارآمدی وزارت جهادکشاورزی پرداخته و از انتصابات فامیلی و بروز انحراف در این وزارتخانه می‌گوید؛ انحرافاتی که در موارد متعددی از جمله کوتاژ صوری سامانه بازارگاه که منجر به اعتراضات دامداران و کشاورزان شد.

صفایی در گفتگو با رویداد۲۴ می‌گوید: در سال ۱۲۲۷ یعنی حدود ۱۷۴ سال قبل مرحوم امیر کبیر تاکید کرده بودند که با سفارش عمه و خاله نمی‌توان کشور را اداره کرد. متاسفانه این یک سنت پیشینی در کشور ما است که دچار انتصاب‌های فامیلی می‌شویم. متأسفانه آقای ساداتی نژاد، برادر خانمشان آقای نصیری را در حالی به عنوان مدیرکل حراست وزارت جهاد کشاورزی منصوب کرده که پیشتر در این سطح کار نکرده است. من این مسأله را به وزیر اطلاعات نیز گفتم. وقتی چنین انتصابی صورت بگیرد، یعنی هر انحرافی در سیستم باشد، ماله‌کشی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به ناکارآمدی‌ها در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: طی این یک سال ما شاهد انحرافاتی در حوزه فعالیت وزارت جهاد کشاورزی بودیم. در حوزه کار این وزارتخانه تخلفات متعددی از جمله کوتاژ صوری سامانه بازارگاه رخ داد که به صورت غیرمناقصه شرکتی انتخاب و در صداوسیما هم بولد و برجسته می‌شود و ارزش افزوده‌ای پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در سامانه بازارگاه کوتاژ تقلبی ثبت کردند که چیزی حدود ۵۰۰ هزار تن کوتاژ تقلبی را شامل می‌شد و حدود ۱۱۰۰ میلیارد کالایی را به مرغداران فروختند که کالای آن وجود نداشت و هنوز مرغداران ما مطالبه آن را دارند. سیستم جهاد کشاورزی هم به این مطالبات تولیدکنندگان پاسخگو نیست.

صفایی به بازداشت‌های اخیر تیم جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: اخیراً خبر رسید که برخی معاونان مدتی بازداشت شدند و یک نفر هم که قصد افشاگری داشت، عزل شد و یکی با دکترای جغرافیا را به یونسکو فرستادند که مرتبط با تخصص ایشان نبود. یعنی به ایشان رانتی دادند که سکوت کند. ضمنا چندی پیش هم برادر خانم دیگر آقای وزیر به خاطر مسائل مالی بازداشت شد. این‌ها مفاسدی است که ما در دولت مردمی آقای رییسی انتظار آن را نداشتیم و توقع داریم آقای رییس‌جمهور با آن به صورت جدی برخورد کنند و بدون ملاحظه یا محافظه‌کاری و به شکل عادلانه و منصفانه با آن برخورد شود. امیدواریم اکنون که قوه قضاییه به این فساد‌ها وارد شده است به رسالت خود در این رابطه عمل کند.

نماینده گناباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام امنیت غذایی مردم در دست وزارت جهاد کشاورزی است، اما هم شخص وزیر کاربلد نیستند و هم افراد کاردان به کار گمارده نشدند. در شرایط کنونی تولیدکنندگان، مرغداران و دامداران ناراضی هستند و بخش کشاورزی آسیب جدی دید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: آسیبی که به ذخایر ژنتیکی ما در حوزه دام سنگین وارد شد، طی ۲۰ سال آینده جبران نخواهد شد. وقتی تولید آسیب ببیند، کالا کمیاب می‌شود و وقتی کالا کمیاب و گران شود، هزینه این ناکارآمدی و فساد را مردم باید بپردازند. من از وزیر جهاد کشاورزی در ۲۱ تیر ماه در مجلس شورای اسلامی درباره این دست مشکلات سوال کردم و مجلس نیز به ایشان کارت زرد داد. امیدواریم که آقای رییس‌جمهور به این مسأله توجه کند.

 وزارت جهادکشاورزی خبر بازداشت برادر همسر وزیر را تکذیب کرد

درپی انتشار خبری مبنی بر بازداشت برادر همسر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، فاطمه زارعان معاون رسانه‌ای این وزارتخانه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

این مسئول روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد که معاونت حقوقی این نهاد پیگیر ماجرا است.

این تکذیبیه پس از آن صادر شد که روز گذشته برخی رسانه‌ها با انتشار خبری مدعی شده بودند برادر همسر وزیر جهادکشاورزی به اتهام رشوه توسط نیروی‌های امنیتی بازداشت شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    1

    مردم ا ز رییس جمهور محترم انتظار دارند طی یک بخشنامه کلیه انتصابات فامیلی لغو شوند

    نظرات شما -
    • 3

      کمی هم فکر کن بعد بنویس.این همه خرج و سد گذاشته شد تا بیاد حالا میگی او چیز صادر کند.

    • عبدالناصر
      1

      بستگان خود را چطوری اخراج کنند!!!!!!!!!!

    • به عباناصر
      0

      رييس جمهور با هيچ كس تعارف ندارند و دشمن فساد است

    • 0

      گشت مديران را براي همين گذاشتند كه افراد فاسد را در هر درجه و مقامي شناسايي و برخورد كنند .

  • ناشناس
    0

    وقتی آقای رئیسی رئیس دولت سیزدهم جهت انتخاب وزرای مهمترین وزارتخانه های دولت خود یعنی وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصادی و دارایی از طیف نمایندگان مجلس یا افراد بی تجربه و فاقد تخصص مرتبط که هیچگونه تجربه اجرایی مفیدی در سطح بالای مدیریتی ندارند استفاده می کنند خود آقای رئیس جمهور باید مطابق اصل قانون اساسی پاسخگوی عملکرد هیأت وزیران به مجلس و آحاد مردم باشند!

  • کاوشگر
    2

    فساد مالی مهم نیست ، فساد جنسی و اخلاقی مهمه بعد مگه اختلاس و رشوه و ارتشا دزدیه ؟

  • ناشناس
    0

    چشم و دلتون روشن با حضور امسال شما در راس امور این که چیز جدیدی نیست یه چیز جدید تر بگین جذابیت داشته باشه

  • ناشناس
    0

    حرف تازه بزنید تا تازه شود دنیا دزدی نقل و نبات پخش شده است هر که دزد نیست از اینها نیست.

  • عبدالناصر
    0

    فارق از تخلفات سنگین در وزارت جهاد و کشاورزی متاسفانه آقای قاسم مکارم شیرازی هم برادر زن وزیر راه و شهرسازی میباشد.
    شیوه کار مدتهاست عوض شده و اکثر مسولین برادر زنهای خود را با مهمترین منصب سرکار می‌آورند. رئیس قبلی سازمان هواپیمایی کشوری آقای کاپیتان دهقانی زنگنه هم برادر زن خود را مدیر کل دفتر خود در سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کرده بود.
    ظاهرا این مدل جدید برای پیش برد اهداف از قبل تعیین شده مسولین میباشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فارغ

  • ناشناس
    0

    اختلاس قهرمانانه بوده پس عیبی نداره و مجاز می باشد.

  • کارشناس بخش دام و طیور
    0

    با انتصاب آقای دماوندی نژاد بعنوان معاون امور دام با توجه به ضعیف و کارنابلد بودن بخصوص در حوزه دام تا ۴ ماه دیگه وارد کننده گوشت قرمز و مرغ خواهیم شد ....چون صنعت با این سومدیریت در حال نابودی کامل است ...تمام این مشکلات از انتصاب بردار خانم وزیر که شخصی ضعیف در حوزه حراست و فاقد سابقه مدیریت کلان است ناشی شده است و ایضا سایر معاونت ها و سازمان ها ....😥😥😪😪.‌آقای رئیسی تا دیر نشده فکری به حال وزارت جهاد کشاورزی بکنید و با انتخاب وزیر توانمند و از درون وزارت جهاد کشاورزی جلوی نابودی بخش کشاورزی بویژه حوزه دام و طیور را بگیرید .....

  • ناشناس
    0

    رییس جمهور ضعیف ،کابینه ضعیف ،مجلس ضعیف ،وزرا ضعیف

  • ناشناس
    0

    مگر برادر همسر ایشان در وزارت پست بالایی داشته که حالا بخواهند ایشان را دستگیر کنند؟ اگر واقعاً اینطور باشه که باید به حال این مملکت گریست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    متاسفانه دولت آقای رئیسی در انتصابات فامیلی و مفت خوری ها و حق خوری های ناشی از تعارض منافع رکورد تاریخ انقلاب را زده اند. در وزارت نیرو مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور همسر خواهر زاده اش را بدون حتی یکروز تخصص، سابقه و توان مدیریتی به مدیر عاملی نیروگاه شهید بهشتی لوشان از قدیمی ترین نیروگاه های کشور در منطقه استان گیلان منصوب کردند و در عرض 2 سال گذشته با ندانم کاری واحدهای نیروگاه را نابود کرده. واحد 2 بخار ما را سال 99 دی ماه برده اورهال و باید 6 ماهه تحویل میداد اما بعد از دو سال و اندی هنوز تحویل نداده و کلی گند زده و باعث جبهه گیری پرسنل بر علیه شرکت مادر تخصصی شده حالا هم براش جلسه تویع گرفتند و بعنوان تشویق ایشان را به نیروگاه ری برده و در حال حاضر معاون تولید و در نهایت مدیرعامل خواهند شد. به همین فضاحت و سادگی!!!

  • ناشناس
    0

    وزیری که میکروفون خبرنگار را مچاله کند وزیر نیست

  • ناشناس
    1

    خدا به این ملت رحم کرده که این دولت مردمی است وای به آن روزی که ملت دولت مردمی نداشته باشد چه شود!!!!

  • ناشناس
    0

    خبرها همه شده اختلاس ،باندبازی ،ناکارآمدی واقعا مردم تواین وسط گیج شده اند چه کار کنند تظاهرات می‌کنند میگن اسلام و کشور در خطره با گلوله جواب ميدند مردم حرکتی نمی‌کنند اینها درست نمیشن باید چه کار کرد؟

  • ناشناس
    0

    خوابند وکیلان و خرابن وزیران بردن به تاراج همه سیم و زر ایران

  • ناشناس
    0

    ایا حکومت فقها،غیر از تکذیب چیزی هم بلد است؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    کشور در حال تحریم و فروپاشی، نیاز به افراد باسواد و با تجربه ندارد.

  • ناشناس
    0

    قدر نعمت های دوران شاهنشاهی را نداشتیم حالا تا می توانیم از دست این حرامخوارها باید عذاب بکشیم

  • فواد ری
    0

    در حکومت هزار فامیل کنونی جناب وزیر کشاورزی متاسفانه هرسه برادر همسر خود را یکی به عنوان مدیرکل حراست دیگری را به عنوان مدیر کل حوزه وزارت و سومی را به عنوان مسئول دفتر وزیر به کار گرفته است !؟ وجالبه جناب رئیسی هنوز معتقد است در دولت او این قبیل انتصابات فامیلی محاله انجام شده باشد !!!؟؟؟ کشوری که اصل تعارض منافع در ان یعنی کشک !!!

  • ناشناس
    0

    تشکر می کنیم از جناب آقای دکتر سید برادر زن وزیر جهاد کشاورزی

    نظرات شما -
    • .
      0

      ی مدت نیستی دلمون برات تنکه ناشناس

  • 🐜
    0

    اتفاق خاصی نیست نابوده همین بوده ایناهم مث قبلی ها

  • ناشناس
    0

    اختلاس به اختیار - آتش به اختلاس

  • ناشناس
    0

    رئیسی جمهور روی دولت های قبلی رو طی این مدت کوتاه سفید کرده از تورم و فساد و اختلاس و دزدی بگیر تا بی مسئولیتی و و طلبکار بودن از دیگران و از همه بدتر تکذیب همه این ها و ادعای مبارزه با جرم و فساد دولتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها