تکذیب فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون همکاری مسکو و تهران در سوریه

حضور مستشاری ایران در سوریه با هماهنگی دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت گرفته و همکاری راهبردی ایران، سوریه و روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه به‌ویژه در شامات همچنان با قدرت ادامه دارد.

تکذیب فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون همکاری مسکو و تهران در سوریه

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از منابع ناشناس مدعی شده است که روسیه از ایران خواسته مراکز نظامی در غرب استان حماه سوریه و همچنین پایگاه‌های خود در مرکز و غرب سوریه را ترک کنند.

رسانه‌های غربی نیز سوار بر موج این خبر، مدعی شدند که این درخواست روسیه در پی افزایش حملات هوایی منتسب به رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و با هدف جلوگیری از هدف قرار گرفتن نیروهای ایرانی صورت گرفته است.

این در حالی است که بنابر اطلاعات رسیده به «نورنیوز»، خبر منتشر شده در الشرق الاوسط کذب بوده و روسیه چنین درخواستی از ایران نداشته است، بلکه در خصوص حملات صهیونیست‌ها نیز بزرگ‌نمایی صورت گرفته است.

نکته اینکه؛ حضور مستشاری ایران در سوریه با هماهنگی دولت این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم صورت گرفته و همکاری راهبردی ایران، سوریه و روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه به‌ویژه در شامات همچنان با قدرت ادامه دارد.

جعل خبرهایی از این دست با هدف روحیه دادن به بقایای تروریسم تکفیری در سوریه و همچنین تاثیرگذار نشان دادن رژیم صهیونیستی در معادلات سیاسی و امنیتی منطقه انجام می‌شود و ریشه در واقعیتهای جاری سوریه ندارد.

ایجاد شکاف در همکاری میان سوریه، روسیه و ایران که تاثیر کم‌سابقه‌ای در به شکست کشاندن طرح‌های ماجراجویانه غرب در استفاده ابزاری از تروریسم برای سلطه سیاسی بر منطقه داشت از اهداف دیگری است که برخی رسانه‌های منطقه‌ای با انتشار اخباری از این دست دنبال می‌کنند.

منبع: نورنیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها