شلیک هشدار تایوان به سوی یک پهپاد چینی

وزارت دفاع تایوان امروز مدعی شلیک هشدار به سوی یک فروند پهپاد چینی شد.

شلیک هشدار تایوان به سوی یک پهپاد چینی

 ارتش تایوان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از شلیک هشدار به سوی یک پهپاد چینی خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی ارتش تایوان در این خصوص آمده است که به پهپاد چینی مذکور پس از نزدیک شدن به جزایر «کینمن» (Kinmen) شلیک اخطار شده و لذا این هواپیمای بدون سرنشین منطقه راترک کرده است!

این در حالیست که تا کنون پکن در این باره بیانیه ای صادر نکرده است.

چندی پیش رسانه‌ های آمریکائی اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال کسب موافقت کنگره این کشور برای فروش ۱.۱ میلیارد دلاری تسلیحات به تایوان است. این بسته تسلیحاتی شامل ۶۰ موشک ضد کشتی از نوع هاربون به ارزش ۳۵۵ میلیون دلار و ۱۰۰ موشک راهبردی هوا به هوا می‌ شود.

دور تازه تنش‌ ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به‌ رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌ های بی‌ ثبات‌ کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

در واکنش به تنش آفرینی های واشنگتن، «لی پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن از دولت آمریکا خواست فوراً فروش تسلیحات نظامی به تایوان را متوقف کند.

لی پنگیو در این‌ باره گفت: به منظور خودداری از افزایش بیشتر تنش‌ ها در منطقه، آمریکا فوراً قراردادهای نظامی با تایوان را لغو کند. فروش تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان شدیداً اصل چین واحد و تفاهم‌ نامه های آمریکا- چین را نقض و نیروهای جدایی‌ طلب را تشویق می‌ کند و موجب افزایش تنش‌ ها در تنگه تایوان می‌ شود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها