معاون سیاسی وزیر کشور در دیدار با آیات و مراجع عظام در قم:

رویکرد دولت سیزدهم تعمیق مردمی‌سازی امور است/ استانداران باید نسبت به دین مردم دغدغه داشته باشند

معاون سیاسی وزیر کشور، دغدغه‌مندی نسبت به دینداری جامعه را ویژگی استاندار طراز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه به تقویت ارتباط دولت با مردم و تعمیق مردمی‌سازی امور است.

رویکرد دولت سیزدهم تعمیق مردمی‌سازی امور است/ استانداران باید نسبت به دین مردم دغدغه داشته باشند

محمدرضا غلامرضا به مناسبت هفته دولت به قم رفت تا با آیات و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کند.

وی در این سفر با حضرات آیات نوری همدانی، سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه علیها سلام، میرباقری، فاضل لنکرانی، سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، و حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد و پس از شنیدن دیدگاه‌ها، نظرات، انتظارات و دغدغه‌هایشان، به توضیح مسئولیت‌ها و اقدامات معاونت سیاسی وزارت کشور پرداخت.

غلامرضا با اشاره به وظایف معاونت سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: کسی که می خواهد فضای سیاسی کشور را مدیریت کند، خودش نباید کار سیاسی انجام دهد؛ بنابراین ما تلاش می کنیم که معاونت را به مسیر واقعی آن بازگردانیم.

وی با بیان اینکه ما مجری سیاست های نظام هستیم، ادامه داد: معاونت سیاسی وزارت کشور متولی سیاست های داخلی است. در حوزه تقسیمات کشوری اگر چه که برای ما اجرای قانون مهم است ولی توجه به مناطق محروم هم اهمیت دارد. تقسیمات کشوری به گونه ای انجام خواهد شد که توازن در توزیع ظرفیت ها و امکانات برقرار شود.

ضرورت تبیین ماموریت‌های معاونت سیاسی وزارت کشور

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا به وظیفه در بهترین شکل ممکن عمل شود، گفت: وظایف معاونت سیاسی به درستی تبیین نشده است. وظیفه معاونت سیاسی،  یک فعالیت سیاسی نیست بلکه مبتنی بر رویکرد حکمرانی و مدیریت فضای سیاسی کشور است.

غلامرضا با بیان اینکه در نظام اسلامی، یک حکمران نسبت به دین، اعتقادات و باورهای دینی مردم و مسائل فرهنگی، اجتماعی و معیشتی هم مسئولیت دارد، افزود: حوزه دین از سیاست یا سیاست از دین، تفکیک شدنی نیست.

وی اضافه کرد: وزارت کشور و استانداری ها تا سطوح پائین علاوه بر وظایف عمرانی ، اقتصادی و معیشتی، ایجاد امید و نشاط در جامعه ، خدمت رسانی و توجه ویژه به محرومان، بر ارتقای سطح مشارکت نخبگان و حلقه های میانی در امور کشور نیز توجه ویژه دارند.

توجه ویژه به حلقه های میانی برای تعمیق مردمی سازی امور

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره نقش حلقه های میانی در تقویت ارتباط مردم با دولت، گفت: نخبگان و حلقه های میانی در سطوح و مناطق مختلف از مهمترین ارکان مردمی سازی دولت هستند.

غلامرضا یادآور شد: وزارت کشور در راستای مردمی سازی دولت و جوان‌گرایی، اهتمام جدی به تدوین نظامات جدید برای انتصاب مدیران و نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نسبت به نقش مردم و احزاب در تصمیم سازی ها هم رویکرد مثبتی دارد .

استانداران باید نسبت به دین مردم دغدغه داشته باشند

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: از نظر وزیر کشور استاندار طراز انقلاب اسلامی، استانداری است که علاوه بر مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ، نسبت به دین مردم دغدغه‌مندانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه علمیه، برنامه‌ریزی دقیق و مسئولانه داشته  باشد.

غلامرضا تاکید کرد: دین  اسلام برای ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها برنامه دارد. یعنی به غیر از بُعد فردی، برای مسائل اجتماعی و حکمرانی نیز دستورالعمل دارد .

وی یادآور شد : اسلام به عنوان کامل‌ترین دین برای امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی برنامه دارد، پس باید این مبانی را به عنوان پایه‌های برنامه ریزی کلان تا خرد کشور مورد توجه قرار دهیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    چه ڪسی رابطه مردم با خداشون و دینداری آنهارا
    وظیفه استاندارها و درڪل حڪومت تبین ڪرده !
    واقعا از عهده حل دغدغه های اقتصادی جماعت برآمدندڪه بفڪرسایر دغدغه ها و دینداری مردم ڪه هیچ ربطی به آنهاوهیچڪس دیگه نداره ، سرک میڪشند ؟!

  • ناشناس
    0

    اوناکه بالای 50 درصد رای داشتند مردمی نبودند این که دیگه از اولش انتصابی بود .

  • ناشناس
    0

    43 سال است ازدین حرف زدید وهمه را بی دین کردید.چون شما خود از کفارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها