پیرمرد ۷۲ ساله به دلیل حمله به ساختمان کنگره به ۴ سال زندان محکوم شد

وزارت دادگستری ایالات‌متحده از محکومیت یک پیرمرد ۷۲ ساله آمریکایی به ۴ سال زندان به دلیل حضور در شورش ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره خبر داد.

پیرمرد ۷۲ ساله به دلیل حمله به ساختمان کنگره به ۴ سال زندان محکوم شد

به گزارش پایگاه خبری "بیزنس اینسایدر"، «هاوارد ریچاردسون» ۷۲ ساله اهل ایالت پنسیلوانیا، به جرم ضرب و شتم یک افسر پلیس در جریان شورش ۶ ژانویه و ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره، به حدود چهار سال زندان محکوم شد.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، ریچاردسون که به اتهام حمله به یک افسر مجری قانون بازداشت شده بود، در ماه آوریل (فروردین) به جرم خود اعتراف کرد.

گزارش ها حاکی است که این مرد اهل ایالت پنسیلوانیا به پلیس فدرال گفته است که در زمان شورش ۶ ژانویه در ساختمان کنگره حضور داشته و با میله پرچم در دستش به یک افسر پلیس حمله کرده است.  

گفته می شود ریچاردسون هنگام صدور حکم، بابت اقدامات خود عذرخواهی کرده و اظهار داشته که به دلیل نتیجه انتخابات خشمگین بوده است و فکر می کرده است با حمله به ساختمان کنگره صدور گواهی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری متوقف خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری درباره این حکم، ریچاردسون به ۴۶ ماه حبس و پرداخت دو هزار دلار غرامت محکوم شده است. وی پس از آزادی نیز تا سه سال تحت نظر خواهد بود.

ریچاردسون یکی از حدود ۸۶۰ نفری است که به دلیل جرایم مربوط به حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه دستگیر شده اند و از جمله بیش از ۲۶۰ نفری است که متهم به حمله یا ممانعت از اجرای قانون هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    مگه نمیگفتن اونا آزادی بیان دارن!؟ چی شد پس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها